Startgeld verschuldigd terwijl ik op de reserve lijst stond?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jepsica

Startgeld verschuldigd terwijl ik op de reserve lijst stond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-12 00:21

Beste mensen,

Ik had me laten inschrijven op de reserve lijst voor een wedstrijd voor 06-01-2013.
Nu heb ik gisteren een mail gestuurd dat ik van de reserve lijst af wil omdat ik niet wil starten.

Het secretariaat mailt mij nu dat ik startgeld verschuldigd ben omdat ik ingeschreven sta voor de wedstrijd.
Maar ik heb nooit bericht ontvangen dat ik van de reservelijst ben afgehaald en kan starten.
Zij zeggen dat ze via startlijsten.nl de mail hebben verzonden dat ik kan starten maar ik heb niks ontvangen.
Ik heb hun gevraagd om aan te tonen dat ze mij die mail hebben verzonden.
Zij zeggen dat ze dat niet kunnen aantonen omdat het via startlijsten verzonden is.

Ik ben daardoor ook niet van plan om deze rekening te betalen.
Wat zijn de consequenties als ik niet betaal?
En ben ik verplicht de nota die ik krijg te betalen?

Graag jullie hulp.

Groeten Jessica

Urielle

Re: Startgeld verschuldigd terwijl ik op de reserve lijst stond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 06:33

Ik heb dit ook aan de hand gehad en heb gewoon betaald. Je hebt wel ingeschreven iig, risico is een boete van de KNHS denk ik zoals bij wanbetalers en je hoeft erna ook nooit meer bij die vereniging te starten want je staat dan echt wel op de zwarte lijst. Dat had ik niet over voor die 20 Euro.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 07:21

Probleem is dat de vereniging waar je op de lijst stond jou niet meer zo snel zal laten starten, maar ik zou er ook moeite mee hebben om te betalen. Als je geen mail ontvangen hebt, zij niet aan kunnen tonen dat de mail verstuurd is, en er geen startlijst gepubliceerd was waar je op stond, zou ik niet betalen, maar ook dit zelf even doorgeven-overleggen met de knhs. De aanval is vaak de beste verdediging.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 08:51

Staat de mail niet in de spambox?

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 08:54

Liselot schreef:
Staat de mail niet in de spambox?

Dat zou inderdaad ook kunnen aangezien ze zeggen dat ze het wel verstuurd hebben.. Ik heb hier voor de rest geen ervaringen mee..

Maar als je echt nog wilt starten zal ik het gewoon betalen! Vindt het wel oneerlijk als ze echt geen mail hebben gestuurd.

Succes :j

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 09:03

Ik zou niet betalen hoor, is wel lekker makkelijke dreig politiek zo!
Gewoon even aangeven dat je gerust wil betalen, maar dan wel eerst die mail wilt zien. Even in overleg met hen beslissen wie er contact opneemt met startlijsten.nl & die mail zien te achterhalen.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 09:05

Lijkt me een geval van er samen uit moeten komen.
Ik zou in ieder geval niet zomaar betalen.

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-12 09:39

Nee hij is niet in mijn spambox gekomen die kijk ik altijd na.
De mail van startlijsten kunnen ze niet achter halen.
Ik heb al gezegd dat ik betaal als ze die mail kunnen aantonen.
Als antwoord kreeg ik dat kunnen we niet aantonen omdat de mail via startlijsten verzonden is.
Je ontvangt de nota van ons en je kijkt maar wat je er mee doet.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 10:07

Mails die via startlijsten verstuurd zijn kun je inderdaad niet achterhalen. Ik heb ook kort geleden een mail gekregen via startlijsten.nl. Daarin stond een vraag. Ik wilde een antwoord terugsturen, maar betreffende afzender had bij startlijsten een typfout in haar emailadres gemaakt. Ik kan dus geen antwoord sturen.
Ook heb ik afgelopen jaar gemerkt dat verenigingen mij gemaild hebben, dat het bij hun in de verzonden items staat, en dat ik het niet ontvangen heb, ook niet bij de spam.

Het systeem via de email is niet waterdicht. Als we lang van tevoren weten dat iemand van de wachtlijst af komt dan mailen we. Tot nu toe kregen we daarop ook altijd een bevestiging van de ruiter terug. Als het om 1 week tevoren gaat dan bellen we de ruiter gewoon even op of deze van de wachtlijst af wil.

Vervelend voor de vereniging. Zij hebben je een mail gestuurd en gaan er vanuit dat deze is aangekomen. Jij hebt niks gekregen. Moet toch over te praten zijn?

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 10:58

Volgens mij kun je als vereniging helemaal niet een mail aan een deelnemer sturen via startlijsten (andersom wel, via de "mail de vereniging" knop). Startlijsten weet nl. de email-adressen van alle mensen die zich ingeschreven hebben niet.
Dus ik heb het gevoel dat de vereniging niet helemaal eerlijk is, en dat ze niet werkelijk een mail gestuurd hebben (dat had nl. vanuit hun eigen mailbox gemoeten, evt. wel als antwoord op een mail die jij ze via startlijsten hebt gestuurd, daar kan uiteraard iets fout gegaan zijn, maar dan zou het wel in hun eigen verzonden berichten moeten staan).

Hoe heb jij je ingeschreven? Inschrijfformulier gemaild? Of alleen een mailtje met de vraag of je er nog bij kon?

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-12 11:49

Ik heb een mail gestuurd met me inschrijf formulier en toen kreeg ik als antwoord dat ik op de reserve lijst kwam en dat ik me via startlijsten ook moest aanmelden. Dat heb ik gedaan. Vervolgens niks meer gehoord.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 17:08

Hoe dan ook, je hebt wel officieel opgegeven, met inschrijfformulier en al. Volgens mij ben je dan verplicht om het sowieso te betalen. Ik heb ook ooit op de reservelijst gestaan en werd de avond van te voren nog opgebeld rond bedtijd, dat ik de volgende ochtend kon starten (rubriek begon om half 9). Tja, dat redde ik niet meer, heb ook moeten betalen en ben niet gestart.
En ook wel eens een start gemist, ik stond op de reservelijst en ze hadden me de dag ervoor op de startlijst gezet en niet gebeld of gemaild, maar ik had het niet gelezen en kwam dus niet opdagen. Maar het standpunt was dat de ruiter verantwoordelijk is om de startlijst in de gaten te houden. En dat had ik idd niet gedaan, ik dacht dat ik gebeld ging worden. Dus het startgeld betaald en een administratieve boete.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 22:16

Dat is lekker vangen als je dan moet betalen. Reserve is geen startgarantie en dan moet je de kans hebben om elders ook te kunnen opgeven.

Ik heb zo ooit eens een wedstrijd af moeten zeggen en gezegd van geef maar rekeningnr, dan maak ik het geld zelf even over. Bewaar de coupons maar voor volgende keer. Nee, zij wilden rekening sturen. Dat deden ze. Met administratiekosten. Daar heb ik toen ook voor bedankt. Ik wilde er immers voor zorgen dat ze direct het geld hadden. Maar nee, het moest met een rekening. Uiteindelijk heb ik gelijk gekregen.

Ook een keer ondanks blessure paard mij op de startlijst laten staan. Ik wilde 3 weken van te voren al afmelden, voor de sluitingsdatum, maar zou wel moeten betalen. Er was een wachtlijst, dat wist ik. Toen heb ik gezegd, goed, ik meld me niet af, ik wil mezelf op de startlijst zien. Want jullie vangen andres dubbel inschrijfgeld. Ik heb uiteindelijk op de dag zelf me afgemeld en persoonlijk het geld langsgebracht en coupons weer meegenomen. Hadden ze dus een lege plek in het programma. Maar ja, ik had er gewoon eerlijk voor betaald.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 22:22

Urielle, dat vind ik een naaistreek. Ze bellen je of je wilt starten, zo'n beetje op een onmogelijke tijd. Jij kunt het op dat moment niet meer rondkrijgen, logisch, en dan moet je alsnog betalen? Zolang je op een reservelijst staat hoor je helemaal niet te betalen, je had immers nog geen startplek.

TS, ik zou proberen te middelen, ieder de helft. Zij blij, jij iets minder ontevreden. En dit onthouden voor een volgende keer.

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 22:27

Ik zou ze vertellen dat ze die rekening kunnen stoppen op een plek waar de zon niet schijnt. Bij een vereniging die zijn zooitje zo slecht voor elkaar heeft, wil je toch sowieso niet meer starten?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 22:42

kleinvosje schreef:
Urielle, dat vind ik een naaistreek. Ze bellen je of je wilt starten, zo'n beetje op een onmogelijke tijd. Jij kunt het op dat moment niet meer rondkrijgen, logisch, en dan moet je alsnog betalen? Zolang je op een reservelijst staat hoor je helemaal niet te betalen, je had immers nog geen startplek.

Vond ik zelf toen uiteraard ook, maar heb bij mijn eigen vereniging nagevraagd hoe het zat en die zeiden dat ik protest bij de KNHS wel kon vergeten, dus heb braaf betaald (en doe nu niet meer aan reservelijsten, het is starten of niet :+ )

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 22:44

Ik denk ook niet dat een echt protest zou helpen, maar zou het zelf toch melden bij de KNHS. Er zijn reglementen opgesteld om beide partijen te beschermen, maar dan moeten ze wel gehanteerd worden zoals het hoort, en er geen eigen regeltjes bij verzonnen worden...

JoLaeta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 13:34

Zou idd de knhs even contacteren, wij vragen als vereniging altijd even na of de reserves idd nmog steeds op de lijst willen voor we ze erop zetten, vreemd dat ze niet op antwoord wachtten

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 13:41

echt raar dat je moet betalen voor op reservelijst. Ik heb af en toe ook op reservelijst gestaan en daarna afgemeld nooit hoeven rte betalen.

Echt rot voor je.ik hoop dat je eruit gaat komen

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 16:26

Urielle schreef:
Hoe dan ook, je hebt wel officieel opgegeven, met inschrijfformulier en al. Volgens mij ben je dan verplicht om het sowieso te betalen. Ik heb ook ooit op de reservelijst gestaan en werd de avond van te voren nog opgebeld rond bedtijd, dat ik de volgende ochtend kon starten (rubriek begon om half 9). Tja, dat redde ik niet meer, heb ook moeten betalen en ben niet gestart.
En ook wel eens een start gemist, ik stond op de reservelijst en ze hadden me de dag ervoor op de startlijst gezet en niet gebeld of gemaild, maar ik had het niet gelezen en kwam dus niet opdagen. Maar het standpunt was dat de ruiter verantwoordelijk is om de startlijst in de gaten te houden. En dat had ik idd niet gedaan, ik dacht dat ik gebeld ging worden. Dus het startgeld betaald en een administratieve boete.

Dat zou ook mooi zijn! Als een concours denkt dat ie geen inkomsten genoeg heeft, dan kan ie 's avonds heel laat heel de reservelijst opbellen en ze laten betalen!
Dan hadden ze aan mij toch een slechte, never nooit dat ik dat ging betalen. Daar zou ik dan ook nog eens een heel mediaspectakel van gaan maken als ze moeilijk gingen doen. Dit kan in mijn ogen echt niet!

@TS, ik zou dat ook niet betalen wanneer ze niet aan kunnen tonen dat ze je niet gemaild hebben. Bovendien vind ik dat ze op deze termijn makkelijk reserveruiters kunnen laten starten. Ik weet dat de regels zo zijn, maar ik hou er niet van als secretariaten graag dubbel inschrijfgeld ontvangen.
Ik heb ook eens op een concours 2 paarden 2 weken voor het cc afgemeld, toen ik een paar dagen voor die wedstrijd toch een nieuw paard had dat mee kon, zat het vol en kon ik die niet meenemen, ik moest doen toch afrekenen. Ik geef altijd netjes op tijd mijn afmeldingen en wijzigingen door, behalve op dat concours. Ik ga niet mijn startplaatsen verspelen als ik ze toch moet afrekenen, want wat is voor mij dan nog het nut van afmelden?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 11:42

Heb je er al werk gemaakt? ik zou ook echt niet betalen. Reservelijst is wat anders dan een startlijst. Lekker makkelijk geld verdienen. Ze mogen blij zijn dat er nog mensen mee willen doen. opgeven en geen 100% startrecht, eh sorry, dan niet betalen als je op reservelijst staat.
En volgens mij mag een vereniging het je ook niet verplichten.

Maar dit voorbeeld is voor mij weer een bevestiging om nooit eerder dan op de wedstrijddag zelf af te melden ook al weet je al eerder dat je niet kunt starten. Betalen moet je toch en er wordt zo misbruik gemaakt van ruiters door organiserende verenigingen.

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 01:03

reservelijst is idd geen startlijst en heb je dus ook geen garantie dat je een startplek hebt of krijgt. je gaat je dan ook bij een andere vereniging opgeven als je er erg actief in bent. Is natuurlijk ook niet raar. Geen startplek = niet betalen. En volgens mij moeten ze het ook laten weten als je toch kunt starten. Tenminste dit heb ik wel altijd netjes meegemaakt, dat ze je bellen of mailen dat je een plek op de startlijst hebt en of je nog kunt.

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-13 13:47

Ik heb de knhs gesproken. Het is hun woord tegen het mijne. En door mijn inschrijf formulier staat de rijvereniging sterker dan ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 13:56

Kun je het niet bij startlijsten zelf navragen?