* Die woont wel een heel flink eind weg, dus we hadden besloten maar een groom-bed beschikbaar te stellen 
Vanmorgen was het heeeeeeeel vroeg en de wereld nog heeeeeeeel erg vierkant toen ik om 06.00 uur m'n oogjes open deed
Hup douchen aankleden, Maarten alarmeren en de deur uit. Ik was om 07.30 uur op stal, waar Kasje me erg vreemd zat aan te kijken
Echt alsof ie zoiets had van 'Heeeeeeey Baasje, leuk dat je er bent, maar wat doe je in godsnaam hier op dit tijdstip???'
Maar gelukkig had hij iig geen last van een ochtendhumeur en liep me heerlijk toe te hinniken
Daarna startgeld betaald, € 16,-
(proefjes worden wel duur zeg
) En gaan zadelen. Gelukkig was het een thuiswedstrijd voor mij, dus het scheelde qua stress. (Mayo is over het algemeen op zo'n moment een spierwit wandelend lijkje
) Ik was iig wel wel lekker wakker door de kou en redelijk in staat alles vlot te doen, voor zover dat lukt 's morgens vroeg 
Ik heb ongeveer een kwartiertje losgereden omdat ik niet wilde dat Kasje door het hele gebeuren sloffend en moe de 2e proef in zou moeten. Losrijden ging fijn en toen gebeurde het... Mayo was wakker, maar het zou Mayo niet zijn als er nog bepaalde onderdelen van het lichaam zo vroeg niet mee willen werken
Ik kreeg heel fijn in allebei m'n kuiten kramp 
Toch huppekee de proef in natuurlijk
Hij liep heel fijn, alsof ie het door had dat ie me wel echt een beetje moest helpen. Ik heb hier en daar wat punten laten liggen helaas qua afwerking en impuls, maar ik was zeker niet ontevreden. Ik had het idee dat het erom zou hangen of ik winst zou hebben of niet.Toen proef 2. Hij ging weer heel fijn, maar m'n kuiten hadden geen behoefte meer om me er flink doorheen te helpen, dus de afwerking van de nageeflijkheid liet ietwat te wensen over, maar ik was niet ontevreden alsnog, want ik kon hem er redelijk bijhouden. Helaas zat er een compleet lange zijde doorzitten bij om vervolgens aan te galopperen, maar door m'n kuiten kon ik me totaal niet ontspannen en dat was te merken aan Kasje. Hij vatte volgens mij niet helemaal wat ik nou aan het prutten was op z'n rug
Hij werd er wat heet op en sprong iets omhoog en vandaaruit aan in de galop. Overkruist, jammer. Terugnemen was niet volgens vrijwilligheid van Kasje, die vatte niet meer of ik nou voorwaarts of terug wilde
Maar even flink teruggenomen en toen opnieuw aangesprongen en BOK! En een flinke knal tegen het schot, waarvan hij meer onder de indruk was dan ik
Toch fijn door kunnen zetten en redelijk snel een redelijke ontspanning terug kunnen krijgen. Het was geen superproef, maar ik heb het met een mega grijns uitgereden
Ik verwachtte iig geen winst.Toen de prijsuitreiking. 1e proef 154, dus m'n voorgevoel van nét aan klopte. Voor m'n 2e proef 147, jammer, maar goed en bruikbaar commentaar en een compliment voor mijn herstel bij het aanspringen, altijd leuk
Ik was dik tevreden, gezien hij pas ongeveer een maandje echt getraind kon worden na een flinke hoefzweer en hoefkneuzing. Hij was braaf, fijn te rijden en heeft me er echt doorheen geholpen. Echt mijn ventje
Daarna nog de proeven van Merilyn gekeken, wat ook best heel lekker ging en waarvan ze zelf verslag mag doen

Later Kasje een permanentje gegeven en met z'n buurman even lekker losgegooid, wat resulteerde in een hele hoop gebok, gesteiger, geren en knetterende billen
Ik heb iig m'n slappe lach spieren weer even gevonden
Nog lekker nagekeuteld en toen maar richting huis waar ik als een blok in slaap ben gevallen
Ik heb nu nog steeds verkrampingen in m'n kuiten
Maar ik heb weer een leuke dag gehad
We gaan er gewoon voor om binnenkort toch echt maar eens een landelijke winstpunt binnen te halen 
Maarten, Masja, Mariska, Michiel en Patricia bedankt voor jullie mentale support zo vroeg op de morgen
En vooral Merilyn in het bijzonder die even tussen de voorbereidingen van haarzelf een spurt heeft genomen om mij te kunnen helpen met losrijden en voorlezen Tot de volgende keer maar weer

succes!!!