Mag dit?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jetske1234

Mag dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-12 19:30

Hoi,
ik ben van plan om een paard aan te schaffen en daarmee te starten, te beginnen bij de B-dressuur.
Nou is het zo dat dit paard in het verleden Lichte Tour heeft gelopen, maar ze staat nu al langere tijd stil en moet weer opgepakt worden.
Nou ben ik zelf nog vrij onbekend op het wedstrijd gebied en ik dacht dat ik ooit gehoord had dat dit paard niet meer mag starten in de B-dressuur. Is dat zo?
Groetjes

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 19:34

in het dressuurreglement kun je een staatje vinden waarop je precies kan zien welke klasse je moet en mag starten.
http://www.knhs.nl - dressuur - reglementen - dressuurreglement - bijlage 1 blz 32

Furbie11

Re: Mag dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 20:21

Zover ik weet mag je met dit paard gewoon B-dressuur starten vooral omdat je zelf nog geen ervaring er in hebt.

nancxxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 08:08

Volgens mij mag je inderdaad gewoon B starten. Behalve als je zelf ook al op een bepaald niveau hebt gereden moet je in een bepaalde klasse starten.

Juuuuul_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 22:29

Als je zelf nog niet geklasseerd bent in de lichte tour of een andere klasse, dan mag je met dit paard gewoon in de B starten. Als je nou zelf bijvoorbeeld hoog was geklasseerd dan mag je 1 klasse lager dan je hoogste klasse rijden. Ik hoop dat je nu genoeg informatie hebt.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 11:05

jury schreef:
in het dressuurreglement kun je een staatje vinden waarop je precies kan zien welke klasse je moet en mag starten.
http://www.knhs.nl - dressuur - reglementen - dressuurreglement - bijlage 1 blz 32

Dit is een reglementsvraag en kun je dus zelf gemakkelijk opzoeken. Zie bovenstaande, de reglementen van de KNHS.
Daarom hier een slotje.