Ik heb een vraag over startgerechtigheid. Ik rijd momenteel met mijn E-pony in de Z1 dressuur. Nu wil ik onze andere C-pony dit jaar nog een keer starten, deze pony is vroeger M1 geweest. Volgens de reglementen van de knhs mag ik deze C-pony gelijk in het M1 starten, immers rijd ik Z1 en hij is M1 geweest. Het probleem is alleen, ik heb deze C-pony in juni 2009 een keer in de B gestart. Mag ik nu weg gelijk 'doorstromen' naar het M1 of moet ik verder waar ik gebleven was, dus in de B?
volgensmij moet je B staren of het moet zo zijn dat je al vaker een hogere klasse hebt gestart dan mag je wel hoger starten.
van die -1 is als je bijv een B pony in de L2 hebt en je koopt een D en die heeft ook al L2 gelopen mag je toch gewoon B starten omdat je 2 nivo kwa hoogt omhoog gaat en die mag je er bij de klasse af halen.
Je bent al B gestart en mag dat blijven doen, je mag ook direct naar het M1, je mag ook nog eens B starten en dan eens L1 en dan eens M om te kijken hoe het allemaal gaat. Als je nog niet eerder gestart was had je direct M1 moeten starten en waren lagere klassen out of the question geweest.
eluderennie
Geplaatst: 20-12-12 21:24
Je mag inderdaad meteen in het M1 starten omdat julllie hoogst gemeenschappelijke klasse M1 is. Verder mag je dus ook B, L1 of L2 starten met de pony.