ik kan het zo snel niet vinden op de knhs site, alleen de definitie van versneld promoveren staat er. Ik ben het met je eens dat het logischer zou zijn (iig in het springvoorbeeld), maar volgens de regels mag het wel gewoon.
zoekwerk:
Onderwerp: Flexibel springen per april. Snappen jullie het al?
Anoniem schreef:Maar hoe willen ze dat gaan doen op het moment dat je bijv. winstpunten in het M hebt, maar verlies rijd in het L en moet degraderen? Neem aan dat je dan gewoon je punten in het M kwijt bent, en weer overnieuw kan beginnen in het B?
Lielle schreef:lijkt me idd wel, al las ik ergens iets over versneld mogen promoveren daarna, maar dat weet ik niet precies.
http://www.bokt.nl/wiki/Promotie_en_deg ... _(springen)
Degradatie naar een lagere klasse moet plaatsvinden als een combinatie de stand van 10 minpunten heeft bereikt. Verliespunten worden in mindering gebracht op behaalde prestatiepunten. Degradatie gebeurt naar de naaste lagere klasse en het totaal in deze klasse wordt op 0 gezet.
Na degradatie blijft de mogelijkheid bestaan om naast de huidige klasse 1 klasse lager te starten. Daarnaast is het mogelijk om versneld te promoveren naar de klasse van waaruit gedegradeerd werd na het behalen van één winstpunt.
Laatst bijgewerkt door Lielle op 23-11-12 21:06, in het totaal 1 keer bewerkt