ik wil starten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

VantLis

ik wil starten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-12 22:35

Hoi ik hb een hoop vragen. Ik en mij pony willen starten.
Maar hoe vraag ik een startkaart aan en waarvoor is dat? Hoelang is ie geldig en hoeduur is een startkaart?
Als ik mijn startkaart heb aangevraagd kan ik dan beginnen? Welk niveau moet ik starten, volgens mij kan mijn pony en ik makkelijk in de l starten, kan je dan instromen op l of moet je alle b proeven dan ook doen? Ik hoop antwoord te krijgen.
Mvg

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 22:40

Lid worden bij een KNHS aangesloten vereniging. De vereniging kan een startpas aanvragen. Als je bij de pony's start met een pony moet deze ook eerst officieel gemeten worden voor je startpas. Als dat allemaal geregeld is kun je je opgeven voor wedstrijden. En je moet in de B beginnen als je nog nooit gestart bent en hoger gereden hebt. Instromen kan niet.

*Edit: ik zie in je profiel dat je 18 bent en dat je bij de paarden moet starten. Ik weet niet of je een paard of een pony hebt maar je moet bij de paarden starten.
Laatst bijgewerkt door Sharonaa_ op 21-11-12 22:41, in het totaal 1 keer bewerkt

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 22:41

Kijk eens is op KNHS.nl daar vind je al je antwoorden op je vragen.
Even kort maar krachtig:
- Je wordt lid van een vereniging en vraagt je startkaart aan, deze is 1 jaar geldig en kost 75 euro (dacht ik)
- zodra je je startpas binnen hebt gekregen kan je beginnen met wedstrijden.
- Iedereen die begint met wedstrijden rijden, begint in de klasse B, jij dus ook.

VantLis

Re: ik wil starten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-12 22:49

O meten word hel haha vind hij dood eng. (Vroeger mishandeld)) ja ben 18 mag je dan niet op een pony starten tussen de paaren?

VantLis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-12 22:52

Oke vind ik wel jammer in b beginnen want vind heeel makkelijk, onderling proefjes heb ik heel vaak de b proefjes gedaan

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 22:54

Als je 18+ bent mag je met je pony bij de paarden starten. Vergelijk het niveau van onderlinge wedstrijden niet met het niveau van KNHS wedstrijden, daar wordt strenger gejureerd. Gewoon in de B beginnen dus, en als het goed gaat, kun je gewoon over naar de L1.
Er staat veel info op de site van de KNHs, en ook hier in de wiki.

VantLis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-12 22:55

Ja oke dat snap ik dat de jury ff tikkie strenger is bij echte wedstrijden haha. Bedankt voor je tip ga even op de site kijken vokr informatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 00:10