Op wedstrijd zonder lid te zijn bij een club?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

RM__

Op wedstrijd zonder lid te zijn bij een club?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-12 21:54

Hoi,

Ik vroeg me af of je ook wedstrijden kunt rijden zonder lid te zijn van een club.
Heb mijn paard namelijk bij een privestal staan en ik train ook niet bij een club. Nu hoorde ik dat je ook zonder lidmaatschap bij een club in de wedstrijden uit kunt komen. Is er iemand die hier meer over weet?
Als er al een topic over dit onderwerp is hoor ik het graag :)

MarChak

Re: Op wedstrijd zonder lid te zijn bij een club?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 21:59

Bij oefenwedstrijden hoef je niet altijd lid te zijn van een vereniging en/of knhs.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 22:00

Je hoeft niet perse lid te zijn van een club. Je kunt ook lid worden bij een "papieren" vereniging. Dat is nl wel verplicht als je officiële wedstrijden wil gaan rijden.

RM__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-12 22:02

_Sim_ schreef:
Je hoeft niet perse lid te zijn van een club. Je kunt ook lid worden bij een "papieren" vereniging. Dat is nl wel verplicht als je officiële wedstrijden wil gaan rijden.

En wat houdt dat precies in? Ik wil geen oefenwedstrijden gaan rijden gewoon officieel

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 22:08

Dan zul je toch lid moeten worden van een vereniging en van de knhs.
Een papieren vereniging heeft geen eigen accomodatie, maar bestaat alleen 'op papier'. Sommige verenigingen die wel een accomodatie hebben bieden ook de mogelijkheid om alleen als wedstrijdruiter lid te worden. Dan mag je geen gebruik maken van hun accomodatie, maar je rijdt de wedstrijden dan wel namens hen, en zij zorgen dan ook voor de afdrachten naar knhs e.d.

RM__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-12 22:16

Okay, thnx

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 12:59

Neem aan dat je dat wel weet aangezien je in je onderschrift hebt staan dat je M1 en M2 bent? Of zeg ik nu iets raars, is dit met iemand anders?

Idd eerst lid worden bij een KNHS aangesloten rijvereniging en dan kan de startpas worden aangevraagd. Zodra je die binnen hebt kun je wedstrijden starten.

RM__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-12 13:55

Klopt, dit heb ik gereden voordat ik stopte met de wedstrijden. Toen was ik altijd aangesloten bij een vereniging en stond mijn paard op een manege. Nu sta ik niet meer op een manege en heb ik gewoon een privé accommodatie en instructie.. Dus heb ik geen accommodatie of instructie van ren vereniging nodig, vandaar mijn vraag ;)