Mag dit?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SaBiNa_S

Mag dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-12 16:26

Ik had gister een springwedstrijd, en mocht de bak in toen degene voormij naar de laatste hindernis ging.
Ik had een rondje gestapt en ging een rondje draven, maar wachtte met groeten tot dat ze uitgesproken waren over het meisje wat voor mij was. toen ze mijn naam omriepen ben ik gaan groeten.

Ik was helemaal foutloos en hoorde op het eind dat ik heel veel strafpunten had.
Wat bleek nou, ze vonden het te lang duren, hebben terwijl ze iets aan het omroepen waren de bel laten afgaan en hebben de tijd laten lopen. Omdat ik toen ik ging groeten door de startlijn ben gegaan telt dit als een weigering, en ik had dus ook tijdsoverschrijding.
Ik vroeg me af of dit mag? ik rijdt trouwens in de B.

_nvds

Re: Mag dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 16:27

Ik vindt het wel vreemd.. Heb je het niet gezegt dat je het raar vond?

Je weet het in ieder geval voor de volgende keer

RivaldoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 16:28

Ja, als de bel geklonken is betekend het gewoon dat de tijd begint te lopen. dan heb je nog 45 sec. (dacht ik) voor je door de start bent gegaan. Volgende keer gewoon goed op de bel letten :)

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 16:35

tsja het mag wel...maar.....ik kan me goed voorstellen dat je die bel niet gehoord hebt als ze nog steeds over de vorige combinatie aan het kleppen waren.
Op alle springwedstrijden waar ik heb gekeken, wordt eerst omgeroepen 'en de volgende combinatie in de ring is etc etc' waardoor je dan sowieso al veel meer gefocused bent op die bel. Vaak wordt er vlak voor de bel of direct erna ook nog gezegt 'je mag starten' . Heb nog nooit meegemaakt dat er nog lekker geklessebest werd over de laatste combinatie en oh ja tussen het kleppen door laten we de bel voor de volgende combinatie klinken.

Persoonlijk had ik hierover dan ook een klacht ingedient bij de organisatie van het concours.

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-12 16:37

Ja baal er ook van, was een selectie wedstrijd!
Kunnen ze mijn punten nog veranderen dan met die klacht?
En waar moet ik dat precies doen?
Laatst bijgewerkt door SaBiNa_S op 11-11-12 16:39, in het totaal 1 keer bewerkt

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 16:39

dat ligt eraan of je klacht gegrond wordt verklaart ja of nee. Als ze je klacht gegrond verklaren kunnen je punten idd veranderd worden. Altijd het proberen waard toch?

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-12 16:39

Ja inderdaad, weet je misschien hoe ik dat moet doen? via de knhs site of?

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 16:42

Je had inderdaad moeten weten/horen dat de bel was gegaan en je dan nog 45seconden hebt. En dat je nooit en te nimmer (voordat je daadwerkelijk start) tussen de startpaaltjes doorgaat.

Klagen kan natuurlijk altijd, maar dit zijn dingen die je moet weten (of ervaren ;)) en dus lijkt het me weinig zin hebben?

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 16:42

Dat weet ik zo niet; denk idd bij knhs nu...aangezien je nu natuurlijk niet meer op de wedstrijd zelf bent en het dus niet meer terplekke hebt gedaan.

In ieder geval kunnen ze je daar informeren waar je je klacht kan indienen, mocht het niet via hun kunnen

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 16:45

Ashley5760 schreef:
Je had inderdaad moeten weten/horen dat de bel was gegaan en je dan nog 45seconden hebt. En dat je nooit en te nimmer (voordat je daadwerkelijk start) tussen de startpaaltjes doorgaat.

Klagen kan natuurlijk altijd, maar dit zijn dingen die je moet weten (of ervaren ;)) en dus lijkt het me weinig zin hebben?

das idd waar; zeg ook alleen dat ts een klacht kan proberen in te dienen, vanwege de desbetreffende omstandigheden. Ik begreep uit haar verhaal dat ze sowieso die bel niet gehoord had, omdat de omroepers nog aan het kletsen waren over de vorige combinatie. Heeft ze die bel wel gehoord, dan heeft het idd geen zin om te klagen.

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-12 16:53

Ach ik heb maar een mailtje gestuurd, ik zie wel wat ze er meedoen.
Wie niet waagt wie niet wint :)
bedankt voor jullie mening!

nienkes96

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 17:44

ik vind het erg flauw, maar het mag wel lijkt me

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 17:09

Op concoursen waar ze veel starts op een dag verwerken, zoals bij ons in Brabant, gaat het meestal zo om tijd te winnen. De volgende ruiter rijd al in de baan terwijl de andere nog met zijn parcours bezig is en vrij snel nadat die gefinished is klinkt de bel voor de volgende ruiter.
Dit is een fout die bijna iedereen een keer maakt en daar kun je van leren. Ik zou geen klacht indienen, het heeft waarschijnlijk geen zin, omdat het concours al voorbij is. Bovendien heeft niemand anders denk ik die dag dat probleem gehad en zou je jezelf dus alleen een beetje belachelijk maken.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 17:14

Tja als je de startlijn kruist dan heb je idd een probleem. Goed opletten de volgende keer met parcours lopen dat je niet door de startlijn gaat want dan gaat de tijd lopen als je dan ook nog eens rustig aandoet heb je een probleem.

Je had ter plekke naar de ringmeester moeten gaan en uitleg vragen dan kan je dan bezwaar maken maar denk dat je er nog weinig aan kan veranderen. Heb je trouwens je protocol meegenomen?.
Daar staat het vaak ook op.

En als je geen opnames hebt kunnen ze er weinig mee laten we zeggen dat er 26 starts in een uur zitten dan weten ze die ene echt niet meer. En op welke basis ga je bezwaar maken als je niets in handen hebt?.