Doelen 2013

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lauura

Doelen 2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-12 00:06

Wat waren de doelen voor 2012 en zijn die behaald? Wat zijn nu jullie doelen in 2013 voor de dressuur?

Ik hoop het Z1 uit de rijden en dan een begin te maken aan het Z2!
Misschien dat ik een begin maak met het paard van mijn zus maar dat kan ook 2014 worden!

glenstorm

Re: Doelen 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 00:15

Mijn doelen waren, met nieuwe pony beginnen en L1 startgerechtigd worden.
En B starten in het springen.
Allebij gelukt. Doelen voor 2013 zijn L1 starten en L2 startgerechtigd worden en misschien al L2 starten ligt eraan hoe het gaat :)

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 00:17

Oh leuk!
In zou in 2011 al gaan starten en wilde aan het einde L2+winst zijn.
Dat is totaaaal niet gelukt haha.
Ben pas in 2012 gestart en mijn doel is toen mee opgeschoven.
Maar het doel gaan we alsnog niet halen.
Ben nu L1+2, minder kunnen starten dan ik in de planning had staan helaas.
Vanaf februari wil ik wel graag weer beginnen en dan ook zorgen dat ik vaker start.
In 2013 stel ik als doel om M1 startgerechtigd te worden.

Maar het belangrijkste:
Heel veel plezier hebben en gezond blijven.
Laatst bijgewerkt door OdiEtAmo op 10-11-12 00:26, in het totaal 2 keer bewerkt

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 00:19

Doel paard 1: Z1 startgerechtigd (bijna gehaald, nog 1 puntje, maar dat is te halen voor het einde van het jaar). Doel paard 2: > M2 + 5 (was oorspronkelijk M2 + winst), ook bijna gehaald en moet ook haalbaar zijn.

Doelen 2013:
Paard 1: Z1 + winst en B springen. Paard 2: Z1 startgerechtigd.

Zou zomaar een leuk jaar kunnen worden!

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 00:20

Ik heb ook doelen, waarbij de belangrijkste is dat ik slaag voor de 3e fase dressuur van de ORUN, en hopelijk ook voor de M jurycursus. Daarmee kan ik mijn toekomst veranderen.

Op sportgebied hoop ik net als Lauura De Z1 door te komen en dan over te stappen naar de Z2!
Maar daarvoor moet ik eerst mijn net ingestelde doel voor het einde van dit jaar halen, een winstpunt in de Z1. Na mijn debuut vanavond, met 197 punten, hoop ik dat dat gaat lukken!

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 00:22

Ik had voor dit jaar geen doelen omdat ik eigenlijk niet had gedacht dat ik ooit met mijn B-pony tussen de paarden zou gaan starten.
Dan doen we voor volgend jaar een winstpuntje in het L1, lijkt me een mooi doel (ga niet heel vaak op wedstrijd, dus moet realistisch blijven :P )

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 00:35

mijn doel voor 2012 was veel plezier met mijn paardje hebben en een keer een cross training rijden, dat is me wel gelukt! :D we hebben veel lol gehad, en zelfs een oefencross uitgereden. Helaas hebben we nu een boel pech, paard is tot eind van het jaar bezig met herstellen van een blessure...

ons doel voor 2013 is gezond blijven, plezier hebben met elkaar, en vooral ons debuut maken in de B dressuur tussen de paarden en daar een winstpuntje halen!

hartjeulja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 17:52

Mijn doel voor 2012 was om m'n paard gezond te houden en L2 startgerechtigd te zijn. Allebei gelukt! :D

Doel voor 2013 is dat ik M2 mag en dat paard uiteraard weer gezond blijft! Ook wil ik dan wel eens een oefenparcourtje gesprongen hebben.

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 20:10

Ik heb even mijn doelen van vorig jaar opgezocht;

Mijn doel in 2012 is om Annelien zoveel vertrouwen te geven in de ring, dat ik op een ander vreemd wedstrijdterrein haar ontspannen rond kan rijden en zo een winstpunt te halen in de L2. (ik rij nu alleen maar wedstrijden op onze vereniging)

Doel is behaald! Meerdere keren op vreemd terrein gestart, ontspannen kunnen rijden en zelfs M1 geworden met winst!

Mijn doel voor 2013:
M² dressuur met winstpunten, en weer zo ontspannen mogelijk de proef kunnen rijden.
Tevens hoop ik dat ze helemaal gezond blijft zonder blessures oid :)

DiFa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 10:23

Mijn doel was voor 2012 L2 startgerechtigd te zijn, maar het gaat allemaal zo snel. Zo heb ik nu 4 wedstrijden in het L2 gereden en heb nu 7 winst. Dus mijn nietuwe doel voor einde 2012 is M1 startgerechtigd te zijn. Ik heb nog 3 wedstrijden ingepand dus hopelijk halen we dat.

Mijn doel voor 2013 is M1 starten en M2 startgerechtigd te zijn. Misschien een paar wedstrijden in het M2 rijden dat we officieel M2 zijn.
Leuk om naar toe te werken!!

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 21:05

In 2012 was mijn doel om met Bariton Z dressuur te behalen. Niet gelukt helaas en hij is verkocht. Met Dara was het doel om weer op haar te kunnen rijden na alle tegenslagen. Dit is gelukt en we gingen in september voor het eerst samen starten. We zijn in de L1 begonnen en gaan nu L2 starten deze maand. Nu is het doel voor volgend jaar dat Dara gezond blijft en dat we samen veel verder groeien en Z dressuur.... Daar ga ik voor en dat is geen geheim!

Linnietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 00:05

Ik had voor dit jaar geen doel staan, want ik ben in maart pas op dit paard gegaan (lees=zadelmak gemaakt).
We zijn nu B+16.

In 2013 wil ik proberen om L2 startgerechtigd worden.

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 00:07

Ik had voor dit jaar wegens omstandigheden geen wedstrijdgerichte doelen.
Voor 2013 heb ik als doel: met mijn jonkie het wedstrijdterrein verkennen en misschien aan het einde van het jaar L1 met winst rijden:)

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 13:36

Vorig jaar rond deze tijd had ik mijn doel gesteld op L1 uitrijden en dan het outdoorseizoen L2 te starten. Dit is m niet geworden ivm zadelproblemen en dus bijna geen wedstrijden gereden. Nu nog steeds lichte problemen maar onderhand wel mijn laatste 2 punten L1 gehaald en nu 2 wedstrijden L2 gestart (net geen WP) Wilde eigenlijk in het indoor seizoen mijn punten voor de M1 halen maar dat is helaas niet gelukt.
Nu hoop in medio het nieuwe outdoorseizoen de L2 uit te gaan. Dat is mijn doel.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 13:41

Vorig jaar paard ingereden, dit jaar gewoon lekker gelest en wil in 2013 dat hij een lekker B proefje kan lopen en een B-parcour kan springen. Is een fjord dus een iets grotere uitdaging voor mij :)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 13:44

Ik wil graag eind 2013 M1 mogen starten :j Oftewel L2+10 zijn. Zal me benieuwen of het lukt, 't schiet niet erg op aangezien ik de laatste 2 wedstrijden af heb moeten zeggen :+

jana79

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 13:46

Mijn doel is voor 2013:
Met Eros een net B proefje kunnen rijden en misschien wel L1 startgerechtigd.
Maar hij zal eerst zadelmak moeten zijn gaat dit jaar nog gebeuren.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 13:55

Mijn doel voor 2012 was met mijn wedstrijdpaard de L2 doorrijden. Helaas is er niks van gelukt. We zijn precies 1 x gestart en sindsdien staat mijn paard stil en zijn we al maanden bezig om erachter te komen wat ze precies heeft: [MD] Paard snot uit 1 neusgat? Spookverhalen op internet brr

Doelen voor 2013:
Ervoor zorgen dat ze iig weer gezond wordt en hopenlijk weer onder het zadel loopt.

Overige doelen:
Mijn nieuwe paard wat opvoeden en lekker laten opgroeien: [ITP] Ze is er!! Welkom lief veulenmeisje Shanice

Mijn paarden aan huis gaan houden (we krijgen 14 december de sleutel van ons nieuwe huis)! Dus stal bouwen, bak aanleggen, weide aanleggen en hopenlijk ergens komend jaar mijn paardjes verwelkomen.

CChanell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 14:04

Mijn doel voor 2012 was het M2 behalen, heb mijn paardje pas vanaf Mei in de L1 gestart, en nu nog 3 winstpuntjes en dan ben ik M2-startgerechtigd dus dat moet lukken :D

Doel voor volgend jaar 2013 is Z1-startgerechtigd worden en misschien zelfs al een winstpunt halen in de Z1 :)

_Roxanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 14:15

Mijn doel voor dit jaar was L2 te gaan starten en uit te rijden en het M1 te bereiken.
Het afgelopen jaar heeft mij echter laten inzien dat er zoveel meer is dan elke dag trainen, ik heb dit jaar iets teruggevonden wat ik al heel lang kwijt was: kunnen genieten van en mét mijn paard. Ik ben behoorlijk ziek geweest het afgelopen jaar, en zij is degene geweest die mij door 2012 heeft gesleept.
Ik heb les gehad van Jenny Schreven, Adelinde Cornelissen, en ben naar een KNHS instructieweek geweest, maar de beste herinneringen houd ik toch echt over aan de les tijdens de instructieweek en de clinic die we hebben mogen rijden tijdens HE 2012. Ik heb jankend op mijn knol gezeten, omdat ik voor het eerst weer voelde wat paardrijden inhoudt.
Hierdoor ben ik zoveel nieuwe dingen gaan ontdekken met mijn allerbeste maatje, een doel dat ik met haar al opgegeven had, hebben we waar kunnen maken: een hindernisje springen.
Nog beter zelfs; een dummie-parcours tijdens de onderlinge wedstrijd. Hindernis baan in het bos is ook geen obstakel meer voor ons, en een groot meer al helemaal niet.

In 2013 willen we M starten en uitrijden, en ook beginnen in het Z1. Ik ben van plan om over een tijdje eens een rondje in het BB te willen rijden, en we nemen zeker nog een crossles.
Ook wil ik over mijn angst heenkomen, en helemaal alleen met mijn paard naar het bos toe durven.
Komend jaar wil ik mijn gezondheid weer in orde krijgen, en ook mijn paard weer heelhuids houden.
Maar het allerbelangrijkste: genieten tot we niet meer kunnen <3

Jodyy93

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 14:22

mijn doelen voor 2012 was met paardje M2 te rijden en richting het z1 te kunnen denken.. helaas hebben we een half jaar gekampt met een blessure, toen uiteindelijk gingen de trainingen buitengewoon goed. helaas later weer een blessure opgelopen, en is nu naar vorige eigenaar en dient als recreatiepaardje.
doel voor 2013 is mijn paardje inrijden, word dit jaar 3 en misschien (droom) meerijden bij de vwf dressuur in de prinsenstad! maargoed.. eerst maar eens wachten op operatie binnekort aan 2 ocd's daarna is hij iig volledig rontgenologisch goedgekeurd! en daarna goed herstellen voordat we wat kunnen gaan doen!

lauwtjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 11:13

Mijn doel voor 2012 was om te gaan starten met mijn nieuwe paard. Nou dat was gelukt! ik heb 5 wedstrijden met haar gereden dit jaar. (de eerste was in september) Nu alleen nog de winstpunten...

Mijn doel voor 2013 is dus gewoon een winstpunt rijden :D en zou leuk zijn als we de B doorkomen. Het gaat wel steeds beter op wedstrijd hikken nu steeds tegen een winstpunt aan. De trainingen thuis gaan echt super goed dus verwacht dat ook dit (kleine) doel wel moet lukken :P

Verder wil ik niet echt iets halen zou mooi meegenomen zijn. maar de plezier factor staat bij mij hoger op de lijst.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 16:54

Dit schreef ik vorig jaar
Hopelijk haal ik mijn doel nog om eind 2011 L2 startgerechtigd te zijn.
Voor 2012 is het dan wel een mooi doel om M1 startgerechtigd te zijn, of als het lekker gaat ook nog een winstpunt in M1.

Ik was idd eind 2011 L2 startgerechtigd, helaas maar twee wedstrijden kunnen rijden, daarna heeft mijn pony een nare peesblessure opgelopen.
Wonderlijk genoeg is hij inmiddels hersteld en hoop ik dit jaar nog een wedstrijd te starten, maar M1 startgerechtigd gaat zeker niet lukken (nu L2+4).
Dus voor 2013: gezond blijven. Als dat lukt dat M1 met een puntje.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 17:37

KarinvdM schreef:
Allereerst hoop ik dat m'n paard en ik beiden heel blijven. :D
We starten nu Z1 en dat blijft voorlopig ook nog wel zo, eerst maar zien dat we nog wat fouten wegpoetsen. :) Maar misschien dat we eind volgend jaar Z2 gaan starten.

We zijn nog steeds bezig met het wegoetsen van foutjes en Z2 starten gaan we voorlopig nog niet doen. We zijn momenteel wel wat meer met de wissels bezig.
Eerlijk gezegd start ik ook nog maar erg weinig, thuis lekker bezig zijn vind ik ook fijn. :)

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 10:10

Had hele leuke doelen vorig jaar. Het paard van mijn zusje in ieder geval tot de M rijden, en mijn 3 jarige gaan beleren.
Paard van zusje kreeg staar, en durft daarom de trailer niet meer op :( En 3 jarige bleef er maar uitzien als een 2 jarige, heeft door een zware wormen besmetting als jaarling een groeiachterstand opgelopen. Hij kent nu de longe en longseersingel. Doelen niet behaald dus :(

Doelen voor 2013 zijn: 3 jarige beleren en hopelijk eind van het jaar wat wedstrijdjes mee te kunnen pakken :)