Clinic organiseren..Wat voor?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pauk

Clinic organiseren..Wat voor?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-12 09:10

Bij onze leden van de vereniging is de vraag erg groot voor clinics en dat willen we dan ook zeker proberen te organiseren.

Maar wat voor clinics? Wat is leuk en nog belangrijker, wie is er leuk?

Dus hebben jullie tips of ervaringen? Dan hoor ik die heel graag!

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 09:27

Ik woon niet in de buurt, maar kan je misschien enigzins op weg helpen met leuke clinics.

- clinic met bekende namen, nadeel zijn de kosten en soms minimaal nivo om mee te kunnen rijden.

- clinic met lokale toppers, mensen die het op regionaal nivo goed doen en ervaring hebben met lesgeven. Prijzen zijn een stuk aantrekkelijker en je zou er een serie van bijv 3 trainingen van kunnen maken zodat er ook echt een vervolg komt. Het jammere van clinics vind ik dat je een keer les krijgt maar het dan stopt. Bij een serie van een paar lessen komt er een vervolg op en zie je over langere termijn verbetering, is ook leuk voor de clinicgever.

- clinic met juryleden, film tijdens een wedstrijd de proeven en vraag het jurylid om de volgende dag langs te komen om de proeven te bespreken. Dat hebben wij een keer gedaan en was heel leerzaam. We speelden de proeven af met een beamer, jury had het protocol bij haar en gaaf aan waarom ze tot bepaalde punten was gekomen.

- je kan ook juryleden vragen voor een proefgerichte clinic, eerst proef rijden daarna gelijk les om de problemen aan te pakken

- wij organiseren binnenkort een zitsimulatie clinic, flexchair is ook een optie

- schriktraining

- crossclinic, bij onze vereniging is dit altijd een grote hit, de meeste springen echt voor de lol en dan is een crossclinic een leuke aanvulling

Ik hoop dat je hier wat mee kan.

Zooist

Re: Clinic organiseren..Wat voor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 09:53

De workshop Bewust Wedstrijd Rijden is ook erg leuk,leerzaam en een eye-opener!

De info kan je vinden op www.bewustwedstrijdrijden.nl en als je meer wilt weten kan je altijd contact opnemen! :)

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 10:10

met de ponyclub cross-clinic gehad, was echt heel leerzaam.
Ook een keer een hoefsmid gehad die van alles vertelde en kon laten zien, was ook leerzaam.
verder een keer iemand uitgenodigt die van alles kon vertellen over voer en het hoe en waarom was ook niet verkeerd

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-12 12:15

Crossclinic is niet de bedoeling, het moet in een binnenbak kunnen.
We hebben ook al dit jaar 2 crosslessen gegeven en dat was een groot succes!

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 18:06

mennen????of het toepassen van werk aan de lange lijnen, longeren met dubbele longe (dat zou ik best interessant vinden)