Zoals in de titel staat vermeld, hoop ik dat jullie mij kunnen helpen met een vraag die ik heb. Ik heb begin dit jaar mijn prachtige arabier Safir gekocht. Sinds kort zijn we echt wat serieuzer gaan rijden. Met beide een passie voor springen en cross sta ik echt te popelen om voor het eerst officieel te gaan starten.
Echter, van iedereen die ik spreek krijg ik te horen dat het nog erg lastig gaat worden voor ons om goed deze wedstrijden te rijden, omdat Safir slechts 1.55m is en i.v.m. mijn leeftijd (21jaar) bij de paarden moet starten. Natuurlijk zijn de hindernissen een stuk hoger en de afstanden wat verder voor ons dan voor een gemiddeld paard, maar maakt dat het inderdaad voor ons niet haalbaar?
We hebben laatst wel de Tripalon Laren gereden. Wat hij super deed! Alleen hier waren de hindernissen niet op "officiële" B hoogte. In dit geval 70/80 cm (foto onderaan bericht)
Ik ga het natuurlijk gewoon proberen en kijken hoe ver we kunnen komen, maar ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen. Hebben jullie ook met een pony bij de paarden gestart (springen/ SGW) en wat vonden jullie hiervan?
Ik ben benieuwd!

Groetjes Tess
P.s. Voor de moderators, ik weet niet zeker of dit onder het juiste topic staat.