Dotjes

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kimberly520

Dotjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-12 13:29

Hoi,

Ik heb binnekort wedstrijd met mijn paard en ik moet haar invlechten. Nu ik kan absoluut niet vlechten. Wat is de makkelijkste manier om toch goed te vlechten? En moet de voorpluk ook? want ze heeft heel weinig haar vanvoor.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 14:57

Dotjes? :') Bedoel je knotjes? :D

Voorpluk mag je loslaten als je wil, het hoeft niet ingevlochten te zijn.
Het beste kun je dunne plukken nemen en die plukken heel strak vlechten tot onderaan. Dan twee keer dubbelvouwen en er een elastiekje omheen doen :) Zorg dat alles goed strak zit, anders zakt de boel heel snel uit.

Heleennn

Re: Dotjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 15:02

Ik dot mijn paarden voor wedstrijden door allemaal kleine vlechtjes te maken, dan elk vlechtje dubbel plooien en met een elastiekje vastzetten en dan nog een keer dubbel plooien en weer met een stiekje vastzetten. Dan zitten ze heel stevig maar kan je ze er ook makkelijk weer uit halen :) Het aantal keer dubbel plooien hangt af van de lengte van de manen, als de manen hier te lang voor zijn kan je ook een hengstenvlecht maken :)

TessaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 15:02

Voorpluk hoeft niet.
Wat makkelijk is om als eerste staartjes te maken zodat alle plukken gelijk zijn en de knotjes dus ook.
Natmaken met water zodat het stroef wordt en dat je strakker kan vlechten. Strak vlechten, dus steeds een beetje aantrekken onder het vlechten. Wanneer de vlechtjes klaar zijn, het vlechtje naar onder vouwen en 2 elastiekjes erom.
Succes!
Laatst bijgewerkt door TessaS op 21-10-12 15:03, in het totaal 1 keer bewerkt

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 15:03

ik denk dat dotjes belgisch is Aranel. Hier doen ze het geloof ik anders, ik kan het me even niet meer herinneren maar ik zal er de volgende keer dat ze gaan vlechten weer bovenop gaan staan! :+