Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
vuurneon schreef:Ik vind het een sportpaard als er 5 à 6 keer in de week wedstrijdgericht getraind wordt en daarbij ook minstens 2 keer in de maand op wedstrijd wordt uitgebracht.
Lante schreef:vuurneon schreef:Ik vind het een sportpaard als er 5 à 6 keer in de week wedstrijdgericht getraind wordt en daarbij ook minstens 2 keer in de maand op wedstrijd wordt uitgebracht.
En die dus nooit een maandje/paar maanden doorgetraind worden thuis of 6 weken de wei op gaan tussendoor? Phoeh... Arme paarden!

Lante schreef:Het lichaam moet ook kans krijgen om te herstellen van een intensieve training, juist in die herstelfase ontstaat de meeste spieropbouw.
. enomis123 schreef:een sportpaard is naar mijn inziens een warmbloedpaard, die kwaliteit heeft om op minimaal M niveau goed te presteren. en of er nou een dikke vacht op zit of niet, vind ik daar niet toe doen. als hij maar presteert.
al is het inet handig in de winter ivm opdrogen na inspanning...
DeMolenhoek schreef:Dan even een vergelijking voor sommige die vinden dat een sportpaard daar moet op gefokt worden. Kijk naar tinker Bonny. Of die stoere tinkerhengst die Z loopt. Beide hebben al aardig wat gepresteerd en zijn in mijn ogen een sport paard of pony. Maar voor jullie dan niet, omdat ze, ongeacht de resultaten, gewoon een tinker zijn?
DeMolenhoek schreef:Spijtig dat de gedachte van vele mensen zo is. Ik zie liever een correct gebouwde tinker, haf, fjord, trekpaard die fijn dressuurmatig lopen en presteren, dan een lelijke kwpn'er die toevallig de afstamming heeft.
miss_lizje schreef:Ik vind een paard een sportpaard wanneer je doelbewust traint voor wedstrijden en niet alleen voor onderhoud van de spieren.
Mijn paard train ik voor wedstrijden, maar ook niet elke dag. Voor zijn geestelijke gezondheid is afwisseling heel belangrijk. Een buitenritje maken, een keertje springen of aan het halster werken horen er ook gewoon bij.