met haflinger bij de paarden starten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Esmeevw

met haflinger bij de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-12 12:23

hallo allemaal,

ik heb een haflinger en wil graag officieel springwestrijden starten. het probleem is dus dat ik bij de paarden moet starten aangezien in 18+ ben. dit is niet echt eerlijk voor hem want de hindernissen staan best hoog (voor hem dan). wat is overigens heeeeel erg jammer vind.
nou vertelde de knhs dat ik ook BB kan springen met hem. heeft iemand hier ervaring mee en is het net zo leuk als gewone officiele springwedstijden? worden hier ook vaak wedstrijden mee gedaan?

bij de bb krijg je dus geen winstpunten etc. moet je wel coupons aanvragen of iets? kan iemand mij hierbij even helpen?

alvast bedankt!

Bienotje

Re: met haflinger bij de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 15:22

Meeste BB springen is echt oefenen, is dus ook geen competitie met prijzen, jury-oordeel of punten. Sowieso staan de afstanden nog altijd voor paarden, maar kijk gewoon eens op stratlijsten waar in je buurt oefenspringen of BB staat uitgeschreven. Kun je altijd eens die vereniging aanschrijven of je idd mee kan doen (meestal zonder coupons, maar ff checken kan geen kwaad ;) ) en gewoon eens proberen. Dan weet je snel genoeg of het wat voor jullie is of niet :j

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 15:27

Startcoupons bestaan niet meer :+

Het beste kun je gewoon even op startlijsten kijken of er ergens in de buurt oefenparcoursen zijn uitgeschreven :-)
Sommige verenigingen hebben aparte oefenparcoursen en dan kun je kiezen welke hoogte je wilt starten. Andere verenigingen hebben op de wedstrijddag een klasse BB, omdat het op de wedstrijddag is wordt dan vaak wel van je verwacht dat je in tenue komt.

Even zoeken op startlijsten naar oefenparcoursen en springparcoursen dus :-)

Esmeevw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-12 16:07

super! hartstikke bedankt voor de reacties!

sorry, heb voorheen een paar jaar terug wel gedressuurd en toen moest je nog coupons hebben haha

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 20:54

Ik heb dit jaar ook nog niet off. Gestart, was ik ff vergeten ook ;)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 15:32

Je zou ook kunnen overwegen om aan haflingerwedstrijden mee te doen :) Hier kun je vaak ook springen. Meestal 60/70/80/90 cm. Op de jaarlijkse haflingerdag in Ermelo is er ook de hoogtesprong, volgens mij staat dat record op 1.40 (!!)

Dit is echter niet voor winstpunten. Soms wel met jury en altijd met prijzen en barrage.