Vraag over flexibel springen icm selectiewedstrijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pommier

Vraag over flexibel springen icm selectiewedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-12 13:39

Ik weet dat reglementsvragen niet mogen, maar ik kan hier geen duidelijk antwoord op vinden op de site van de KNHS.

KNHS schreef:
Selectiewedstrijden en kampioenschappen
Je mag alleen aan kampioenschappen deelnemen in de hoogste klasse waarin je lopende het seizoen met je paard als combinatie in uitgekomen bent.
Voorbeeld;
Een combinatie is lopende het seizoen zowel in het L als in het M uitgekomen. Tijdens selectiewedstrijden en kampioenschappen mag alleen gestart worden in de klasse M.

Een combinatie heeft een B en een L stand, maar is lopende het seizoen alleen in het B uitgekomen. Tijdens selectiewedstrijden en kampioenschappen mag ook in het B gestart worden.

De situatie is zo:
Ik ben met één paard L springen, nu heb ik een nieuw paard wat M springen is. Onze gemeenschappelijke hoogste klasse is dus L. Maar door het flexibel springen mag ik hem ook in de B uitbrengen wat ik nu ook doe.

Maar mag dit ook met de selectiewedstrijden? Ik denk zelf van wel op basis van de laatste regel van de KNHS maar wil dit graag even bevestigd hebben. Dus wie o wie kan mij meer duidelijkheid verschaffen.

Lielle

Re: Vraag over flexibel springen icm selectiewedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 14:09

de laatste regel van je quote lijkt me duidelijk genoeg. Maar als je het bevestigd wil hebben zul je toch de KNHS moeten vragen.