hoe lang van te voren schrijven jullie in?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jameyskatje

hoe lang van te voren schrijven jullie in?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-12 18:09

Hallo,

Vanaf oktober as ga ik mijn eerste wedstrijden rijden.

Nu loop ik tegen iets aan, namelijk:

Ik heb met het vervoer en mijn wedstrijdmaatje de datums voor heel 2012 al afgesproken (2 datums per maand) en nu sta ik op het punt om alle inschrijvingen te gaan verzenden naar de betreffende rijverenigingen. (in het totaal 12 keer starten).

Ik hoop eigenlijk dat ik niet 12 proefjes lang over de B ga doen en ik zal graag dit jaar nog 1 winstpunt in de L1 halen zodat ik vrijstelling krijg voor één van de nieuwe Oruncursussen. Onderling rij ik ook altijd de L proefjes met mijn pony.

Kortom, ik durf dus niet alle inschrijvingen te versturen omdat ik hoop dat ik (bijvoorbeeld in november) die B toch wel uit ben. Tot nu toe heb ik alleen de inschrijving van oktober verstuurd.
Maar aan de andere kant durf ik niet te wachten met mijn inschrijving omdat ik bang ben dat ik dan 'naast de boot pis'.

Hoe doen jullie dat? Hoe ver van te voren schrijven jullie je in? Komt het vaak voor dat de wedstrijd vol zit?

(Is het ook per regio verschillend? Ik start omgeving Arnhem)

Groetjes

Martine_Levi

Re: hoe lang van te voren schrijven jullie in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 18:11

Ik schrijf me meestal 3 mnd van te voren in, verander ik van klasse stuur ik gewoon een mailtje na :j

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 18:13

Je kan de klasse toch laten veranderen als je je punten hebt, je inschrijving blijft dan gewoon staan, alleen start je dan in een hogere klasse :)

Ik stuur zelf alles in voorafgaand aan het seizoen!

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-12 18:19

o mag dat? Ik dacht dat ik gelezen had dat ze dat liever niet deden, alleen als je verplicht moet promoveren omdat je het maximaal aantal punten had.

Maar dat veranderd de zaak!

Dan kan ik inderdaad gewoon van te voren een e-mail sturen dat ik ipv de B een L1 proef wil starten.

Doet men daar over het algemeen makkelijk over?

Ik heb het gezocht in de protocollen maar ik kon het niet vinden.

Bedankt voor de reacties!

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 18:22

Als je het niet een week van te voren doet is het vaak geen probleem :)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 07:51

Ik stuur aan het begin van het seizoen in elk geval de hele eerste helft (3 maanden) in, bij de betere locaties zit het 's winters echt in no time al vol en ik vind de reservelijst zo'n gedoe, soms nog de avond van te voren alles regelen!
Maar je kunt idd ook proberen om je klasse nog te veranderen, ze zijn het niet verplicht en het kan niet overal (als er bijv. 30 plaatsen in de B zijn en 30 plaatsen in de L1 en er is geen afmelding in de L1, dan heb je soms gewoon dikke pech) maar de meeste secr. proberen er wel 29 in de B en 31 in de L1 van te maken dan. Maar met oog op prijzen, jurytijden en computerprogramma's kan het niet altijd.

paardengekst

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 08:29

Ik denk dat het echt afhankelijk van je regio is wat gebruikelijk is. Hier worden vaak 2 data gegeven waar tussen je je kunt inschrijven, te vroeg is ook niet handig voor de organisatie.

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 22:30

Ik schrijf meestal ook gewoon voor t gehele seizoen in.
Verder kan je normaal gezien je altijd laten omzetten naar het L1 als je B hebt opgegeven maar toch een klasse hoger wilt starten, vooral als je dit optijd aangeeft.

Georgina1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 16:30

2/3 weken?

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 22:36

Wanneer ik een inschrijving zie en me ouders de datum goed keuren

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 20:19

Meestal schrijf ik me 2/3 weken van tevoren in. Heb ook wel eens minder dan een week van tevoren gedaan. Maar het ligt er een beetje aan waar je wil starten denk ik. De grotere wedstrijden zijn natuurlijk een stuk sneller vol dan de kleine club wedstrijdjes.