Dressuurzadel verplicht met dressuurwedstrijd?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

talievlietie

Dressuurzadel verplicht met dressuurwedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-12 13:40

De titel zegt het al!
Is het rijden van een dressuur wedstrijd het rijden met dressuurzadel verplicht?

mltex

Re: Dressuurzadel verplicht met dressuurwedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 13:41

Nee, engels zadel wel (geen western e.d. dus)

talievlietie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-12 13:41

Okee! dankje

Hannepan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 13:41

Nee hoor ik rij ook gewoon met veelzijdig :)
maar als je echt alleen dressur rijdt is het wel veel handiger natuurlijk en je zit ook beter

talievlietie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-12 13:42

Jaa okee das waar!

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 14:49

lees gewoon het reglement door op www.knhs.nl en je had heel eenvoudig het antwoord kunnen vinden.
Artikel 118 - Harnachement
1. Het paard dient te zijn opgetoomd met een goed passend en in behoorlijke staat van onderhoud verkerend Engels, of hierop lijkend, (dressuur)zadel, hoofdstel en bit. Het rijden met een westernzadel is niet toegestaan. Het zadel moet voorzien zijn van ruime beugels. Vanwege veiligheidsredenen mogen de stijgbeugelriemen en/of de stijgbeugels niet aan de singel worden vastgemaakt.

Chantal1609

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 21:57

Ik hoorde laatst van iemand dat er in de B niet naar gekeken word maar hij had rond L2 bijna overal op zijn protocol staan dat het niet echt netjes stond en kreeg -2 aftrek daarvoor
toen heeft hij toch maar een dressuur zadel erbij gekocht
volgens mij hoort dit niet zo en mag je ook gewoon met een ander zadel rijden (engels) maar hij werd er toch op afgerekend
vind het zelf dus ook een beetje raar maar denk dat het een beetje aan de jury ligt ofzo

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 22:14

Je mag gewoon met een spring- of veelzijdigheidszadel dressuurwedstrijden starten!
Maar indd niet met een westernzadel.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 00:17

Ach, ik was M dressuur met een springzadel. Je krijgt alleen wel sneller een lager cijfer voor houding en zit. Tja, so be it. Ik reed dressuur omdat ik er toch was. Even peesbeschermers eraf en losrijden tussen de bordjes, peesbeschermers er weer om, sprongetje op het losrijterrein en dan de springring in.

M dressuur met een springzadel wil prima, M springen met een dressuurzadel wil niet.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 19:33

Chantal1609 schreef:
Ik hoorde laatst van iemand dat er in de B niet naar gekeken word maar hij had rond L2 bijna overal op zijn protocol staan dat het niet echt netjes stond en kreeg -2 aftrek daarvoor
Dat mag helemaal niet. Als rijd je met een springzadel! Die aftrek zal wel ergens anders voor geweest zijn.