[VvdD] 1e keer B springen
[VvdD] Pablo's tweede B parcours
en meer dan een jaar niet hebben gestart vanwege een rugblessure was het dan gisteren eindelijk zo ver: L springen. Hij had de hele week best lekker gelopen, na zijn endurance debuut van afgelopen zondag
en ik had er dus wel vertrouwen in. Raimaer was wat kreupel na een klap, dus die bleef thuis
In het B werd er netjes gereden, er stond weer een knap kijkerig parcours dat best aan de maat gebouwd was. Nog even naar mijn instrcuteur gekeken die twee keer foutloos reed, en toen opgezadeld. Met losrijden heb ik braaf gedacht aan de tips die Tyrza mijn moeder donderdag heeft gegeven (dat verslag komt nog
) en hij liep ook lekker. Met springen liet hij zich heel goed zien, zelfs over de oxer van 1.20 vierkant (zo hoog had hij nog nooit gesprongen) vloeg hij heen alsof het niets was. Na het parcours verkennen (weer flink aan de maat, hindernis 1 meteen een stevige oxer) nog een paar sprongetjes onder begeleiding van mijn instructeur en een keertje de oxer gesteepled
(= in veel te hoog tempo veel te vroeg af
) en ik kon al de ring in. Gelukkig dacht ik er nog aan om mijn teugels mooi kort te houden en met voldoende grondtempo te rijden, zonder hem uit elkaar te laten vallen. Helaas liet ik me op 3 verleiden om mijn handen toch nog te veel weg te steken en op de eerste dubbel trok ik in de ophouding de impuls er wat uit (beide fouten resulteerden dus in een balk), maar de rest ging echt super. Mijn instructeur straalde helemaal, hij wist niet dat Pablo zo goed kon springen. In de allerlaatste lijn (oxer - 4 kleine galopsprongen - dubbel op 1 galopsprong kwam hij erg dicht onder de eerste van de dubbel, kom werkelijk omhoog, en rekte zich gigantisch naar de tweede. Kortom, 8 strafpunten, en een super gevoel! Over 4 weken weer, dan begint de winterselectie

)
Voor je het weet staat hij andersom, hij draait gewoon onder je weg