Softshell rijjas maken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zinzi11

Softshell rijjas maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-12 23:03

Ik wil graag zelf een rijjasje maken van softshell, maar kan nergens op internet een bedrijf vinden waar ik deze stof kan kopen.
Misschien iemand van jullie een idee?

En zijn de rijjasjes van softshell gevoerd of is de binnenkant gelijk aan de stof van de buitenkant?
Hopelijk heeft iemand een idee zodat ik snel het jasje kan gaan maken!!! _/-\o_

kleinvosje

Re: Softshell rijjas maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 23:10

Ik ben het nog nergens tegen gekomen, de stof op rol. Jammer, want ik ben ook wel geïnteresseerd. De binnenkant van een jasje is niet met hetzelfde spul gevoerd, maar met gewone voering stof of katoen, een beetje afhankelijk van wat je zelf wil.

Zinzi11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-12 23:14

Ja echt he, ik ben ook al een hele poos op zoek maar het lijkt wel nergens te verkrijgen :( Dus de binnenkant is gewoon gevoerd, goed dat ik dat weet ga ik dat ook doen. Tenminste als ik softshell ergens kan krijgen...haha een hele zoektocht dus. Hopelijk meld er zich iemand hier die iets meer weet!

wildhorse99

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 09:46

Oa hier te koop: http://ukfabricsonline.com/softshell-fabric, zenden ook naar NL voor 8,50(pond). Zoek eens op softshell fabric op google, genoeg bedrijven die het per meter verkopen. In nederland is het lastiger maar ben het laatst op een stoffenmarkt ook al tegen gekomen op de rol, geen idee alleen meer helaas wie het was

Zinzi11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-12 21:54

Super! Ga gelijk even kijken of er wat tussen zit! Bedankt voor de tip!!!

mkos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 11:10

Zinzi11 schreef:
Ik wil graag zelf een rijjasje maken van softshell, maar kan nergens op internet een bedrijf vinden waar ik deze stof kan kopen.
Misschien iemand van jullie een idee?

En zijn de rijjasjes van softshell gevoerd of is de binnenkant gelijk aan de stof van de buitenkant?
Hopelijk heeft iemand een idee zodat ik snel het jasje kan gaan maken!!! _/-\o_

Heb een zwart jasje voor mijn dochter gemaakt met paspelzakken en kraag bruin en bruin/koperen drukknopen (lijken op jeansknopen), hoeft niet gevoerd te worden. Stof gekocht bij Jan Sikkens Alkmaar.

vascol

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 15:12

Alkmaar is hier mooi in de buurt! Mag ik vragen waar je het patroon vandaan hebt? Mijn rijjasje is echt af, en omdat ik toch alleen spring wil ik graag een soft-shell!

mkos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 16:02

Ik heb het patroon uit een knipmode zal het vanavond even bekijken. Het lijkt op een Spooks rijjasje. De eerste poging was mislukt naar mijn idee omdat de softshell te dik was. Het tweede jasje was iets dunner en mooi geworden. Voor de kraag en paspelzakken had ik badpakken/lingerie lycra gebruikt, dit was eigenlijk te dun.

mkos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 18:04

Het rijjasje komt uit een Knipmode van 2000, die ik niet meer heb. Als je een blazer/colbert model uitkiest, die je mooi vindt, heb ik als tip om middenvoor iets hoger te laten doorlopen voordat de revers begint, want rijjasjes sluiten iets hoger dan confectie jasjes. Suc6

vascol

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 18:46

Oke! Ik ga eens even kijken of ik wat kan vinden!! In ieder geval bedankt voor de tip!!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 18:51

Je oude jasje uit elkaar halen?

vascol

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 18:57

maria_62

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 19:09

Ik ben ook op zoek geweest naar softshell in een stoffenzaak. Het blijkt 'windstopper' te heten. Frans modestoffen in Amersfoort/Baarn heeft het in huis. Dit is geen webwinkel. Je hoeft het jasje niet te voeren maar zij verkopen ook rekbare voering om het af te maken. Verder is er op Bokt het topic 'zelf een rij jasje maken' waar je veel informatie kunt vinden.

mkos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 19:37

In Knipmode januari 2012 staan jasjes in vier varianten, je kan de patroondelen zelf kiezen. Zie nr. 17 met andere zakken evt.

mkos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 20:26