Van L1 terug naar de B, mag dat?

Moderators: Apple, Coby, petraaken, C_arola, Dyonne

 
 
Jooliieen

Berichten: 1878
Geregistreerd: 22-10-07
Woonplaats: Lettele

Van L1 terug naar de B, mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-12 20:13

Hoi!
Ik heb een FNRS manege startkaart, dit betekent dat ik met elke paard aan de start mag verschijnen.
Eigenlijk rij ik alleen maar mijn eigen paard en die breng ik uit op wedstrijd.
Ik zit nu 2 jaar bij een rijvereniging en ik wil ook vanaf januari een gewone startkaart aanvragen, zodat mijn paard ook geregistreerd staat.
Maar is het mogelijk dat ik in december een paar proeven in de L1 ga starten
Ik mag al naar de L1, en dit leek mij leuk om een keer te proberen. Dus is het mogelijk dat ik in november/december een paar proeven L1 ga starten en dat ik dan vanaf januari weer gewoon B ga rijden?


En hoe zit het eigenlijk met een gewone startkaart, mag je als je daar B+10 staat dan over naar de L1, en stel dat het dan niet goed gaat, mag je dan ook weer terug naar de B? Aangezien je toch nog geen 30 wp's hebt? Of mag je nooit terug naar een lagere klasse?

Alvast bedankt!


Dulana L+10 & B+42
Merel


ShauniBef

Berichten: 6837
Geregistreerd: 23-02-07
Woonplaats: Gaanderen

Re: Van L1 terug naar de B, mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 20:14

Je mag inderdaad niet terug... Eenmaal over is ook echt over....

haike

Berichten: 13272
Geregistreerd: 06-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 20:15

Ik moet je teleurstellen, eenmaal gestart mag je niet meer lager starten met hetzelfde paard

Jooliieen

Berichten: 1878
Geregistreerd: 22-10-07
Woonplaats: Lettele

Re: Van L1 terug naar de B, mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-12 20:17

oke bedankt, maar in mijn geval mag dat dan wel gewoon?
Aangezien mijn paard niet geregistreerd staat, en vanaf januari wel, dan is de ruiter L1 maar het paard B, dus moet ik toch weer bij de B beginnen?


Dulana L+10 & B+42
Merel

ShauniBef

Berichten: 6837
Geregistreerd: 23-02-07
Woonplaats: Gaanderen

Re: Van L1 terug naar de B, mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 20:17

Dan moet je inderdaad gewoon in de B beginnen :j

Jooliieen

Berichten: 1878
Geregistreerd: 22-10-07
Woonplaats: Lettele

Re: Van L1 terug naar de B, mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-12 20:18

Dus dat betekent dat ik nu wel over kan naar de L1? en dan in januari B kan starten met mijn paard? :)


Dulana L+10 & B+42
Merel

lucifertje

Berichten: 5041
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 20:19

Je kan wel een paar keer in de L1 starten als je maar HC start. Dan tellen je punten niet mee en kan je een paar keer oefenen in de L1.

Als jij L1 bent en je paard B dan gewoon in de B beginnen. Je moet uitgaan van de hoogste gemeenschappelijke klasse wat in dit geval dus de B is.
Laatst bijgewerkt door lucifertje op 26-08-12 20:20, in het totaal 1 keer bewerkt

[o] :¨·.·¨:
`·.Lucifer B+9 Eindstand
Vegas L1+2 Eindstand, 24 mei 2013...

xlisza

Berichten: 2271
Geregistreerd: 05-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 20:19

Nee je mag als je eenmaal L1 hebt gestart niet terug naar de klasse B.
Ook niet in een ander jaar zoals je hierboven bedoelt.

<3

haike

Berichten: 13272
Geregistreerd: 06-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 20:20

Jooliieen schreef:
Dus dat betekent dat ik nu wel over kan naar de L1? en dan in januari B kan starten met mijn paard? :)


Denk dat je het bete even contact op kan nemen met de knhs hierover, dan weet je het zeker!

Hc starten in hogere klassen volgens mjj niet toegestaan.

Jooliieen

Berichten: 1878
Geregistreerd: 22-10-07
Woonplaats: Lettele

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-12 20:21

Moet je het ook nog melden bij de KNHS als je naar een hogere klasse wilt? Of zien ze dat vanzelf als ze de winstpunten binnen krijgen?


Dulana L+10 & B+42
Merel

xlisza

Berichten: 2271
Geregistreerd: 05-04-09

Re: Van L1 terug naar de B, mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 20:22

Je hoeft het niet te melden als je overgaat naar een hogere klasse. Dat zien ze vanzelf als je wedstrijden in een andere klasse hebt gereden.

<3

grid

Berichten: 8816
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Idyllisch Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 20:39

lucifertje schreef:
Je kan wel een paar keer in de L1 starten als je maar HC start. Dan tellen je punten niet mee en kan je een paar keer oefenen in de L1.

xlisza schreef:
... Ook niet in een ander jaar zoals je hierboven bedoelt.

Maar ze heeft pas in januari een KNHS startpas, momenteel rijdt ze met een FNRS manege startkaart ;)
Ik weet niet hoe dat precies werkt met een manegestartkaart? maar neem aan dat als je paard nog niet geregistreerd staat je sowieso gewoon B moet starten in januari :) en dat je dus als ruiter dit jaar ook nog gewoon kunt starten wat je mag starten met de FNRS startkaart.

/3 3 juni 2018 outdoor Koudbloedenwedstrijd Uden /3
Dolgelukkig met Sayla & Ruari :+: [ITP]Met Say aan Zee! :z [KS-ITP] Sneeuw & Vrieskou :z foto's van 2 buffels... 8-)
☁ ☁ Always look on the bright side of life - Life of Brian ☁ ☁

lucifertje

Berichten: 5041
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Van L1 terug naar de B, mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 20:43

Maar dan ligt het er toch nog aan hoeveel promtiepunten je bij de FNRS hebt gereden. Volgens mij mag je dan in de L1 beginnen, maar ik weet niet zeker of het moet ;)

[o] :¨·.·¨:
`·.Lucifer B+9 Eindstand
Vegas L1+2 Eindstand, 24 mei 2013...

grid

Berichten: 8816
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Idyllisch Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 20:47

lucifertje schreef:
Maar dan ligt het er toch nog aan hoeveel promtiepunten je bij de FNRS hebt gereden. Volgens mij mag je dan in de L1 beginnen, maar ik weet niet zeker of het moet ;)

Volgens mij mag je dan als ruiter inderdaad meteen L1 starten, maar dan wel alleen als het paard ook L1 geregistreerd staat :)
maar als het paard nog niet geregistreerd staat (zou ik voor zekerheid nog wel ff checken) zal ze in de B moeten beginnen.

/3 3 juni 2018 outdoor Koudbloedenwedstrijd Uden /3
Dolgelukkig met Sayla & Ruari :+: [ITP]Met Say aan Zee! :z [KS-ITP] Sneeuw & Vrieskou :z foto's van 2 buffels... 8-)
☁ ☁ Always look on the bright side of life - Life of Brian ☁ ☁

xlisza

Berichten: 2271
Geregistreerd: 05-04-09

Re: Van L1 terug naar de B, mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 20:48

Ik zou anders even naar de KNHS bellen morgen. Even vragen hoe dat zit met een FNRS startkaart en of je dan L1 moet starten in januari of dat je gewoon in de B mag beginnen.

<3

Jooliieen

Berichten: 1878
Geregistreerd: 22-10-07
Woonplaats: Lettele

Re: Van L1 terug naar de B, mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-12 20:54

Bedankt iedereen! Ik ga idd binnenkort even de KNHS bellen :)


Dulana L+10 & B+42
Merel

xlisza

Berichten: 2271
Geregistreerd: 05-04-09

Re: Van L1 terug naar de B, mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 20:56

Veel succes nog!

<3

enniee

Berichten: 3022
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Friesland

Re: Van L1 terug naar de B, mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 21:07

Je mag terug naar de B als je daar een goede reden voor hebt (terug vanblessure oid) die heb jij niet .. nee dus

Ik zal je nooit vergeten lieve Verina 25-10-2012

gomir

Berichten: 24135
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Groningen

Re: Van L1 terug naar de B, mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 19:47

Met de FNRS-manegestartkaart tellen de resultaten volgens mij alleen voor de ruiter en niet als combinatie. Als je paard dus nog niet eerder met een andere ruiter een winstpunt heeft gehaald in de L1 of hoger zou je in januari weer B kunnen starten, omdat je paard nog geen L is volgens de KNHS. Of het eerlijk is naar andere ruiters die de 'normale' route volgen is een tweede ;)

Dit staat er op de KNHS-website over de manegestartkaart geschreven:
Een manegestartkaart is een persoonsgebonden document. De wedstrijdresultaten van de deelnemer worden door de KNHS geregistreerd, de sportprestaties van het paard worden niet geregistreerd. Dit betekent dat je iedere keer aan de start kan verschijnen met een ander manegepaard, zodat jouw manege niet een vast paard voor jou ter beschikking hoeft te stellen.

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Aranel
Berichten: 19653
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 20:31

enniee schreef:
Je mag terug naar de B als je daar een goede reden voor hebt (terug vanblessure oid) die heb jij niet .. nee dus


En toch ook als er een verliespunt gereden wordt in de L1? Of komt de stand dan op L1 -1?

Heb dat me altijd afgevraagd :Y)

gomir

Berichten: 24135
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Groningen

Re: Van L1 terug naar de B, mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 22:06

De regels voor degradatie staan keurig in het reglement vermeld. Uit mijn hoofd moet je degraderen bij een stand van -10, hoewel je daar bij de dressuur wel flink je best voor moet doen :+

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Lielle

Berichten: 65454
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Van L1 terug naar de B, mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 22:17

En je kunt niet degraderen uit het L1, je kunt nl geen negatieve stand halen.

roosje78

Berichten: 2025
Geregistreerd: 10-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 07:06

Lielle schreef:
En je kunt niet degraderen uit het L1, je kunt nl geen negatieve stand halen.

Waarom zou je geen verliespunten kunnen rijden in het L1?

Lielle

Berichten: 65454
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 07:37

omdat dat in het reglement staat. je kunt wel <150 punten rijden maar dat wordt afgetrokken van eventuele winstpunten. heb je die niet (meer), gebeurt er niets. Als je dus L1+1 bent en je rijdt 2 * 145 kom je op L1+0 uit.

roosje78

Berichten: 2025
Geregistreerd: 10-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 08:27

Heb de reglementen er even op nagekeken, aangezien ik meende dat dit niet klopt. Zie hieronder:

Artikel 106 - Winst- en verliespuntenregeling
1. Voor alle klassen geldt de volgende winst- en verliespuntenregeling. In de klasse B worden geen verliespunten geregistreerd.
Winstpunten:
gemiddeld eindpercentage 70% en hoger 3 winstpunten
gemiddeld eindpercentage 65% tot 70 % 2 winstpunten
gemiddeld eindpercentage 60% tot 65 % 1 winstpunt
Verliespunten:
gemiddeld eindpercentage minder dan 35% 3 verliespunten
gemiddeld eindpercentage 35% tot 45% 2 verliespunten
gemiddeld eindpercentage 45% tot 50% 1 verliespunt
2. Verliespunten worden in mindering gebracht op de eventueel behaalde winstpunten. Wanneer geen winstpunten meer in voorraad zijn of wanneer geen winstpunten zijn behaald, worden het minpunten.
3. Een combinatie die wegens uitsluiting de ring moet verlaten, krijgt 2 verliespunten, met uitzondering in geval van:
- kreupelheid van het paard
- vrijwillige verlating van de ring
- (vrijwillige) verlating ten gevolge van breuk in onderdelen van het harnachement
- ernstige blessure.
- wanneer bij het paard bloed in de mond wordt geconstateerd zonder dat dit het gevolg is van wreedheid
- wanneer het jurylid bij gevaarlijke situaties besluit tot uitsluiting.
Dit dient duidelijk door het jurylid op het protocol te worden vermeld.


Het is wel degelijk zo dat je verliespunten kunt rijden in de klasse L1. Alleen in de B dus niet.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 5 bezoekers