Deelname/se;ectie criteria regio kampioenschappen?

Moderators: Apple, Coby, petraaken, C_arola, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

x_lotte

Deelname/se;ectie criteria regio kampioenschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-12 14:54

Hoi ik ben lotte en nog een 'groentje'in de wedstrijdsport.
Ik rijd 2 september mijn eerste officiele wedstrijd! super leuk natuurlijk.
maar hoe zorg ik dat ik mee kan doen aan de brabantste kampioenschappen enzo?
ik weet dat er allemaal voorrondes izjn en dan brabnte kampioenschappen en dan nederlandse kampioenschappen maar hoe kan ik daaraan meedoen en wat zijn de criteria?

xxxxx. lotte

MIKKIE (lamaika) B+1, :+
Vrijheidsdressuur, grondwerk enz.

CChanell

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 19:40

De Brabantse en de Hippiade kan je nu niet meer aan meedoen, de Brabantse is al voorbij en NK moet nog komen, maar daar moet je je natuurlijk voor geselecteerd hebben :P in de winter is er echter wel weer hetzelfde, maar dan heet de Hippiade; de KNHS Indoor Kampioenschappen, ik denk dat het eerst belangrijk is in welke klasse je rijd en in welke kring je zit (dus waar je woont)?? :)

Bjór frá Libèrté V3 - T5
Lest frá Libèrté Hij is volgend jaar aan de beurt

x_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-12 19:51

CasanovaLY schreef:
De Brabantse en de Hippiade kan je nu niet meer aan meedoen, de Brabantse is al voorbij en NK moet nog komen, maar daar moet je je natuurlijk voor geselecteerd hebben :P in de winter is er echter wel weer hetzelfde, maar dan heet de Hippiade; de KNHS Indoor Kampioenschappen, ik denk dat het eerst belangrijk is in welke klasse je rijd en in welke kring je zit (dus waar je woont)?? :)

ik woon in waalwijk/drunen dus dat is brabant, maar ... hoe selecteer ik mezelf daarvoor en is er een bepaald niveau of aantal winstpunten dat je sowieso moet hebben ?

haike

Re: Deelname/se;ectie criteria regio kampioenschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 20:17

Afhankelijk van welke club je lid bent, ben je ingedeeld in een kring. Deze kring organiseert dan speciale selectiewedstrijden. De beste ruiters van deze selecties plaatsen zich voor de regiokampioenschappen.

Welke selecties voor jou evt van toepassing zijn, kan je vinden op de site van de kring.

x_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-12 20:54

Ik ben alleen lid van mijn club omdat het moet verder ken ik de mensen niet en kom ik er ook nooit, dus hoe kan ik daar dan achter komen, en het klinkt mischien heel brutaal en als je t niet wilt hoeft t ook niet maar zou u dat ergens kunnen vinden ?

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 20:58

Je moet eerst even kijken in welke kring je rijd.
Normaal gesproken staan namelijk alle selectiewedstrijden op de kringsite.
Je moet dan een x aantal selectiewedstrijden gereden hebben, en de beste zoveel hiervan zouden dan doormogen naar het BK.
Maar dit staat allemaal beschreven op je kringsite.
Voor de algemene KNHSbrabant site, (waarop op de kringen vermeld staan) kijk op: www.knhsregiobrabant.nl

<3

x_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-12 21:12

Dankje! En ehh.. Hoe weet ik in welke kring ik zit? en ik moet nu kijken voor het indoor seizoen tog?

x_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-12 21:17

CasanovaLY schreef:

Ik rijd B,en woon in waalwijk/drunen,

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 21:43

Je zit dan in kring Breda. In de klasse B kun je ook nog niet naar t NK dit kan pas vanaf de klasse L2.
Je moet dan worden afgevaardigd op t BK naar het NK.

<3

CChanell

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 10:08

welke club rijd je dan?? want dan kan je wat makkelijker uit maken of je echt kring Breda rijd :P daarnaast wat hier boven al gezegd word, je kan pas naar het NK vanaf de klasse L2, dus jij kan in de B en L1 alleen nog maar meedoen aan de regiokampioenschappen als je geselecteerd bent door de selecties, indoor en outdoor, indoor komt er nu aan, outdoor is al afgelopen :)
www.knhskringbreda.nl hier de site van kring Breda :)

Bjór frá Libèrté V3 - T5

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 12:17

voor kring Breda paarden staan de winterselecties nu gepland op:
6/7 oktober Tilburg, 20/21 oktober Oosteind, 10/11 november Tilburg, 24/25 november Loon op Zand, 8/9 december Oosteind. Deze rij je mee en als je genoeg aan de bovenkant van het klassement hebt gestaan, mag je naar de regiokampioenschappen, deze valt 25 tm 27 januari in Schijndel. Dat is momenteel even het hoogste wat je kunt rijden (vanaf het L2 kun je op de regio weer afgevaardigd worden naar de Hippiade, de Nederlandse kampioenschappen)

Voor kring Breda vallen de ponyselecties op:
13/14 oktober Tilburg, 20/21 oktober Loon op Zand, 10/11 november Loon op Zand, 24/25 november Loon op Zand, 15/16 december Prinsenbeek.
De regio is daarvan 2/3 februari in Schijndel.

Van de selectiewedstrijden is er meestal een X aantal die je mee moet rijden waarbij ze bij gelijke stand een bepaalde wedstrijd benoemen die als bepalend geldt wie er afgevaardigd worden. Maar dat verschijnt dan ook op de website van de kring.

Maar kijk wel even na of jouw vereniging ook echt onder kring Breda valt, misschien ben je wel ingedeeld bij kring Oirschot ofzo :=

https://rivkasterringblog.wordpress.com/
May the odds be ever in your favor.
Momenteel niet actief op Bokt
Wrangler 22-04-2003 * 02-11-2015

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 16:38

Ik zou eerst maar eens rustig aan beginnen voordat je aan het NK gaat denken.. :D Dat is echt weggelegd voor de topruiters met -vaak meerdere- goede paarden.

Maar, zoals al gezegd is, voor de regiokampioenschappen moet je je selecteren dmv kringwedstrijden, hoe dit geregeld is wat betreft kringkampioen worden, verschilt per regio geloof ik. Afhankelijk van het aantal starts gaan de eerstgeplaatsten door naar de regio - en vervolgens Nederlandse kampioenschappen. Maar naar het NK kun je dus vanaf de L2 pas :)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 17:13

Ah Aranel, dat weet je nooit. De regio was destijds ooit mijn 8e wedstrijd ooit en ik werd reservekampioen in de B. Is me later nooit meer gelukt want zo onbevangen erin stappen doe je later nooit meer hahaha. Gewoon proberen hoor TS!

CChanell

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 20:12

Urielle schreef:
6/7 oktober Tilburg, 20/21 oktober Oosteind, 10/11 november Tilburg, 24/25 november Loon op Zand, 8/9 december Oosteind. Deze rij je mee en als je genoeg aan de bovenkant van het klassement hebt gestaan, mag je naar de regiokampioenschappen, deze valt 25 tm 27 januari in Schijndel. Dat is momenteel even het hoogste wat je kunt rijden (vanaf het L2 kun je op de regio weer afgevaardigd worden naar de Hippiade, de Nederlandse kampioenschappen)

13/14 oktober Tilburg, 20/21 oktober Loon op Zand, 10/11 november Loon op Zand, 24/25 november Loon op Zand, 15/16 december Prinsenbeek.

Van de selectiewedstrijden is er meestal een X aantal die je mee moet rijden waarbij ze bij gelijke stand een bepaalde wedstrijd benoemen die als bepalend geldt wie er afgevaardigd worden. Maar dat verschijnt dan ook op de website van de kring.

Maar kijk wel even na of jouw vereniging ook echt onder kring Breda valt, misschien ben je wel ingedeeld bij kring Oirschot ofzo :=

helemaal super uitgelegd :)

Bjór frá Libèrté V3 - T5

x_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-12 19:34

Aranel schreef:
Ik zou eerst maar eens rustig aan beginnen voordat je aan het NK gaat denken.. :D Dat is echt weggelegd voor de topruiters met -vaak meerdere- goede paarden.

Maar, zoals al gezegd is, voor de regiokampioenschappen moet je je selecteren dmv kringwedstrijden, hoe dit geregeld is wat betreft kringkampioen worden, verschilt per regio geloof ik. Afhankelijk van het aantal starts gaan de eerstgeplaatsten door naar de regio - en vervolgens Nederlandse kampioenschappen. Maar naar het NK kun je dus vanaf de L2 pas :)

Nou zo bedoel ik het ook niet hoor, maarja als je dan tog gewoon wedstrijdjes rijd kan ik allicht proberen naar de BK's te gaan, niet geschoten altijd mis he?

x_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-12 19:43

Urielle schreef:

Wauw super bedankt!
en ik kan mezelf nu op mijn knhs gewoon inschrijven voor zo'n selectiewedstrijd.?/ dat hoef ik niet aan mijn rijverenigign te vragen !

DANKUUU

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 19:48

Je hebt geen toestemming nodig van je rijvereniging nee, je mag zelf weten waar en wanneer je start.
Er zijn nu nog inschrijfformulieren die je op de computer moet invullen en die mail je dan door naar de secretariaten die de wedstrijden organiseren. Dus nog niet via de KNHS website, dat is nog niet operationeel nu.
Op www.wedstrijdplatform.nl zullen er wrs. wel vraagprogramma's gepubliceerd staan, de meeste secretariaten maken daar (nu nog) gebruik van tenminste.

x_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-12 19:49

Urielle schreef:
Je hebt geen toestemming nodig van je rijvereniging nee, je mag zelf weten waar en wanneer je start.
Er zijn nu nog inschrijfformulieren die je op de computer moet invullen en die mail je dan door naar de secretariaten die de wedstrijden organiseren. Dus nog niet via de KNHS website, dat is nog niet operationeel nu.
Op http://www.wedstrijdplatform.nl zullen er wrs. wel vraagprogramma's gepubliceerd staan, de meeste secretariaten maken daar (nu nog) gebruik van tenminste.

ja maar ik zoek altijd mn wedstrijden op de mijn knhs veel meer criteria die je in kan vullen(:

CChanell

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 19:53

ja, maar sommige selectiewedstrijden zijn nog niet bekend zeg maar, wel op de wedstrijdkalender, maar nog niet dat je in kan schrijven, dan moet je nog even wachten :)

Bjór frá Libèrté V3 - T5

x_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-12 20:00

CasanovaLY schreef:
ja, maar sommige selectiewedstrijden zijn nog niet bekend zeg maar, wel op de wedstrijdkalender, maar nog niet dat je in kan schrijven, dan moet je nog even wachten :)

poehpoeh ik vind het allemaal maar lastig maar ik ben wel veel slimmer van geworden !(:
Ik ga dit topic sluiten (als het lukt?) DANKU IEDEREEEN^^

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie