Hoe vaak starten jullie wedstrijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Juttertje88

Hoe vaak starten jullie wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-12 16:18

Hey, ik heb al een beetje gezocht maar kon hier niets over vinden. Ik heb niet alles afgezocht want dan zou ik 521 pagina's moeten doorkijken. Dat kost een beetje veel tijd.

Maar ik vroeg me dus af, hoevaak jullie wedstrijden rijden, of jullie FNRS en/of KNHS starten, en starten jullie met een eigen paard of op manegepaarden? En hoever zitten jullie bij de FNRS/KNHS

Ikzelf reed vroeger al FNRS wedstrijdjes, ik was toen 11 en ben gekomen tot de F3. Daarna heb ik mijn ruiterpaspoort opgezegd en ben western gaan rijden. Nu rijd ik sinds kort weer dressuur. Heb opnieuw een paspoort aangevraagd, want ik wist mijn ruiterpaspoortnummer niet meer dus kon hem niet weer activeren. Dus met mijn nieuwe paspoort mag ik starten in de F5. Ik ga eerst de FNRS afrijden t/m de F20. Daarna ga ik een KNHS startpas aanvragen en met een lease-paardje van de manege, de KNHS proeven starten. De FNRS proeven zijn 6 of 7x per jaar en als het mogelijk is, wil ik ook FNRS gaan starten op andere maneges. Maar daar wil ik eerst over informeren op de manege.

Mijn eerste wedstrijd sinds jaaaaren is 2 september weer :)

Ben benieuwd naar jullie wedstrijdervaring :)

HTM

Re: Hoe vaak starten jullie wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 16:21

Ik rij KNHS met mijn eigen paard en pony's.
Verschilt een beetje hoe vaak ik op wedstrijd ga, maar probeer eigenlijk 1 keer per maand te gaan en niet veel vaker.
Met de pony's ga ik minder vaak (mennen) omdat er gewoon minder wedstrijden zijn.
Met de ene pony met ik in het Z, de andere M en met mijn paard onder het zadel 2 maanden geleden B gestart.

Succes op je wedstrijd!

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 16:23

Ik heb vorige week mijn eerste wedstrijd gereden, had gelijk 1 winstpunt!
Ik start volgend weekend weer, komt neer op ongeveer 2 keer per maand. Je bent toch een gehele dag kwijt en als ik elk weekend zou moeten zou ik gek worden!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 16:23

Toen ik nog wedstrijden deed, reed ik vaak elk weekend een KNHS-wedstrijd, dressuur en soms springen. Ben gestopt bij de M1 en springen deed ik veel oefenparcourtjes en B, maar hij sprong uiteindelijk niet meer op wedstrijd, dus daarmee gestopt.

Nu rijd ik geen KNHS meer (wegens blessure paard) maar doe 1x in de zoveel maanden een onderling springwedstrijdje met mijn paard en een manegepaard.

En vroeger deed ik FNRS-proefjes op manegepaarden. Maar gestopt daarmee toen ik overging op eigen paarden. Toen deed ik F11 geloof ik.
Vind dat hele FNRS-gebeuren helemaal niets meer aan. Deed voor de grap een F11 proefje mee met mijn paard eens, toen ik L2 was, en het ging zo slecht maar ik had op elk ding minimaal een 7/8..
Het niveau van manegeruiters is dus zo slecht.

CChanell

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 18:38

Heb van begin af aan altijd zelf een pony gehad, heb nu mijn eigen paard, kom dus van de pony's af, heb dus ook nooit FNRS-proeven gereden tot nu toe alleen maar KNHS wedstrijden :) in mijn ogen ligt het niveau dus érg laag bij de manegeruiters, maar aan de andere kant snap ik dat wel als je elke keer op een ander paard geplaatst word en dus geen team kan worden zeg maar :P

Ik heb nu dus een KWPN-er, heb hiervoor een New Forester gehad en ben ik M1+4 mee geworden en met dit paard ben ik nu goed onder weg :) Heb hem sinds Februari en ben in Mei gestart met wedstrijden en ben nu L2+7, mijn doel is om volgend jaar minstens Z1 te zijn :)

Chantal1609

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 20:25

gemiddeld elke 2 weken, af en toe is 2 weken achter elkaar of pas weer na 3 weken maar probeer een beetje elke 2 weken aan te houden

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 20:33

ik heb nooi fnrs gereden.
ben met mijn 8 begonnen op een eigen pony, en zo ben ik door gegroeid naar een grotere pony. en nu rij ik op een paard.
het hoogste wat ik berijkt heb is Z en L springen bij de pony's. met de pony's ging ik vaker op wedstrijd dan met mijn paard nu.
mijn paard gaat iedere selctie mee, en zit er een groot gat tussen die selectie's dan mag hij ook nog een keer mee. met mijn paard start ik op het moment in de B. maar ga in de winter wel L starten

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 20:39

Ene keer ga ik ieder weekend weg, andere keer duurt het weer een maand..
Nu heb ik afgelopen woensdag wedstrijd gehad, ga ik vrijdag weer weg en die week erop op een zaterdag, en dan na 1,5 week weer op woensdag :))
Maar vorige maand ben ik niet gestart en die maand ervoor maar 2x.
Meestal rijd ik ong 2 wedstrijden per maand, omdat mijn vader niet vaker mee kan (ik moet zondags werken hij zaterdags, er zijn ong 2 vrijdagen in de maand hier in de buurt waneer er wat georganiseerd wordt) omdat de pony anders niet laait... Maar gaat sinds kort veel beter dus kan ik hem alleen laden :)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 21:25

Even geteld, dit jaar 21 wedstrijden op de kalender staan, de eerste was op 30 april, de laatste is op 15 september. Dat zijn 19 weken, iets meer dan 1 per week dus (6 in 17 dagen de afgelopen 2,5 week tikt wel aan :+ ).
Vanaf 15 september weer vakantie voor de dieren tot aan het groene seizoen. In mijn tak (aangespannen sport) is er maar een heel beperkt indoorseizoen, misschien nog een paar wedstrijdjes in oktober, en daarvoor gaan we de dieren niet meer scheren en dergelijke dat ze de hele winter er ongemak van hebben.

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 21:34

Ik rijd normaal gesproken KNHS wedstrijden met ong. 6 paarden.
Meestal rijd ik elke week een wedstrijd, soms 3dagenconcours en soms 2 weken geen wedstrijd.
Ik rijdover het algemeen het B t/m het Z.
Heb btw nooit FNRS wedstrijden gereden.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 08:08

Ik start KNHS, met 1 paard, alleen outdoorseizoen.
Dus van april t/m september, 1 wedstrijd per maand, waarvan 1 2 dagen (dressuurweekend).
Het gaat dus ook niet zo hard, maar voor ons is het prima zo.
We hebben geen vervoer, dus gaan er onder de man heen. En dit is de enige stal die aan te rijden is.
In totaal dus 7 starts per jaar.

lotje1108

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 14:40

3x in de maand ongeveer soms iets meer soms iets minder...
Ik start knhs met mijn eigen pony

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 11:24

Ik start met 2 pony's KNHS. Ik start gemiddeld zo eens in de 1 a 2 maanden met 1 pony.

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 19:18

zo,n 3x per jaar.

Basic_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 21:45

Ik ga ongeveer 5x per maand weg, ik heb twee paarden dus dat verdeel ik dan, maar soms vaker, soms minder vaak :) Wel moet ik met allebei veel regelmaat erin houden, anders bouwen ze toch meer spanning op.

lisajenifer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 20:04

Ik rij ongeveer twee keer per maand. Ik rij dan wedstrijden via de knhs. Zowel dressuur als springen

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 20:29

Ik moet voor mezelf wedstrijdritme houden, want ik word anders een megastresskonijn en verpest het voor mezelf.
Ik rij momenteel 2 paarden op wedstrijd, KNHS, een in het L2 en een in het M1. En er staat al heeeel lang een paard te wachten dat het B in moet dus in 2013 moet ik daar ook eens werk van gaan maken.

Voor het komende winterseizoen heb ik van januari tot en met maart met het ene paard 4 wedstrijden gepland staan en met het andere paard 9 wedstrijden. Wanneer ik inschrijf is afhankelijk van de locatie, de ene keer is het een weekend zowel zaterdag als zondag weg, de andere keer is het 3 weken niks.

bb260

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 13:32

Ik rij ong. 2x per maand wedstrijd, 1x is fnrs en 1x knhs. De fnrs ben ik f16 en de knhs ben ik pas mee begonnen dus rij nog b met 9 puntjes. De fnrs vind ik gewoon heel leuk om te doen dus daarom rij ik daar ook nog aan mee.

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 18:48

Ook wij starten gemiddels 1 a 2 keer per maand.
Vind het voor mijn pony ook meer dan zat en voor mijn vriend (de groom) moet het ook leuk blijven :)

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 18:54

Hier ook 1 a 2 keer per maand :)

louwtje94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 15:24

ik rijd meestal 2-3 per maand een wedstrijd, maar het komt ook wel eens voor dat ik maar 1 keer in de maand op wedstrijd ga het is net hoe het uitkomt

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 19:48

Nu 1 a 2 keer per maand. Zoals straks in September is een Barokke wedstrijd (wel via KNHS) + een ''gewone'' wedstrijd voor alle paarden en ik doe aan beide mee. Maar normaal 1x per maand. Nooit meer dan 1 per week en heb wel eens 7 weken achter elkaar gestart maar dat deed k in de B en de L en dat doe ik nu niet meer..

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 13:18

Meestal 2 of 3 keer per maand. Ligt er maar net aan hoeveel tijd ik heb. :)

xfairytale_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 15:45

Ik kan helaas met mijn bijrijdpaard geen wedstrijden rijden.
Nou het kan wel maar de eigenaar vind dat ze te oud is..

Dus bijna nooit alleen met een Hafje 1 x in de 3 maanden.