cijfer impuls

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

hunter87

cijfer impuls

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-12 20:10

hey,

ik rijd met mijn fries nu in het L2 maar ik heb elke keer net een 6 voor mijn impuls. hij is absoluut niet sloom, ik moet hem vaak juist inhouden maar als ik dat doe word zijn beenactie ook meteen minder.

iemand de ultieme tip om een hoger cijfer voor de impuls te krijgen...?

(cijfers voor stap,draf,galop schommelen tussen 6/7 voor stap, 7 voor draf en 6tot 8 voor galop even op de laatste 6 protocollen)

CChanell

Re: cijfer impuls

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 20:52

je snapt wel dat de impuls niet het "hard lopen" is he? :)
de impuls is de snelheid waarmee je paard reageert op je hulpen en hoe actief hij het achterbeen gebruikt zeg maar, al is het wel zo dat paarden die hard lopen meestal ook wel snel reageren, maar dat betekent niet dat ze goed op het achterbeen zijn :) als ik het zo goed zeg, correct me if i'm wrong :')

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 21:10

impuls = de voorwaartse drang, opgewekt en gecontroleerd door de ruiter.
Die controle is er dus nog niet en op de een of andere manier is dat zichtbaar.

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-12 22:36

casanovalY: nee dat staat er toch ook dat het niet om zijn snelheid gaat.

urielle: nog tips om het (nog)beter te krijgen?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 23:52

Ik denk dan vooral aan trainen op snelle korte schakelingen in tempo, ook heel klein, dat je in de proef straks het tempo kunt opvangen en zodra het achterbeen begint te minderen weer kunt activeren zonder dat hij voor het oog van de jury sneller gaat. Maar zoiets had je zelf vast ook al bedacht :+
Maar ik vind het wel apart dat je cijfers voor de gangen hoog zijn ondanks de 6 op impuls, misschien volgende keer eens navragen bij de jury wat zijn of haar beeld is van het probleem. Misschien vinden zij wel juist dat je veel te veel terug rijdt en is het al opgelost door je paard wat vrijer te laten lopen en juist thuis aandacht te schenken aan het leren afwerken van de proef in een hoger ritme.

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-12 07:53

urielle: ja dat dat kort en snel schakelen zijn wij tegenwoordig veel mee bezig ook om het extra aan mijn been te krijgen.
maar idd het rare is dat ik voor de gangen best hoge cijfers heb maar dat de impuls niet mee komt... ik zou het idd een keer na kunnen vragen aan een jury.