Geen startkaart, lid v club en toch wedstrijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Geen startkaart, lid v club en toch wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 20:33

Hallo bokkers,

Het lijkt me super om zo af en toe weer deel te nemen aan wedstrijden. Dit hoeven dan geen officielen te zijn ofzo, maar meer voor de fun.
Ik heb geen startkaart, ben niet lid van een ponyclub oid, maar zou toch graag wedstrijden willen rijden.
Twee jaar terug heb ik een oefenwedstrijd gehad (dressuur) met mijn toenmalig bijrijdpaardje.
Daar had je niets voor nodig. Maar ik vraag me af hoe en waar je zulke wedstrijden kunt vinden.
Ik heb weleens gezocht, maar dat waren bijna allemaal dressuurwedstrijden. En ik zou toch willen gaan springen dan.
Iemand een idee waar je zulke wedstrijden kunt vinden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 20:34

Daar moet je vrijwel altijd lid voor zijn van een rijvereniging en ook van de KNHS. :)
alleen onderling zijn ze nog wel te vinden,maar dat is meestal niet voor 'buitenstaanders'

tossielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 20:46

Ik heb ook geen startkaart en vind het ook leuk om af en toe een wedstrijdje te rijden. Het licht er natuurlijk aan waar je woont, maar bij manege de Kroo in Nieuw en Sint Joosland is in april altijd 'my special horse competition'. Ik doe daar altijd bij mee. Je kunt een dressuurproef en een caprilliproef rijden. (dressuur met hindernissen) Verder kun je bij mij in de buurt op de Zeeuwse dag van het paard een proef rijden, en doe ik in September altijd mee met de Haflinger Fjorden Sportdag, ook bij de Kroo, waar je een dressuurproef kunt rijden en een springparcour. Maar je wilt graag springen. Meestal is het dressuur inderdaad. Ik weet niet waar je woont anders moet je zeker een keer mee doen met My special horse competition, het is tenminste nog iets met hindernissen :D en mocht je een Haflinger of Fjord hebben, is de Haflinger Fjorden Sportdag zeker iets voor jou!

Anoniem

Re: Geen startkaart, lid v club en toch wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 20:47

Woon in omgeving Drenthe/Overijssel, en heb geen haflinger of fjord!
Haha, maar toch bedankt voor de tip!

tossielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 22:20

Haha, jammer dan, maar misschien dat ze daar ook wel ergens zulke wedstrijdjes organiseren! Succes met zoeken.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 10:27

Hier in de buurt heb je ook veel oefenspringen, daar heb je ook geen startkaart voor nodig.
Bij ons word het wel vaak in de winter georganiseerd :j

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 21:15

In Zeeland heb je inderdaad veel van dat soort wedstrijdjes... Gewoon even op internet zoeken misschien, manege sites?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 10:25

Ja, er is hier ook wel oefenspringen, ga ik regelmatig heen! Maar dat is gewoon van ga maar heen wanneer je wilt, er is niet echt iets 'wedstrijds' aan. Er doen geen anderen mee, er is niet echt spanning, laat ik het zo zeggen.
Maneges hier doen vaak alleen voor lesklanten of alleen manegeponys, helaas!

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 11:49

Lid worden van een rijvereniging, er zijn best veel rijverenigingen die vrij vaak oefendressuur/spring wedstrijdjes ofganiseren. Hier bij mij in de buurt iig wel. ik woon in Gelderland, Veluwe.
Als je lid bent van een vereniging heb je dus meer kans dan dat je helemaal nergens lid van bent. Misschien gaat het dan wel zo leuk en goed dat je een start pas aan kunt vragen.

jihoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 09:08

x_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 09:15

Heeii,

ik heb ook een tijdje oefenwedstrijden gereden,
kijk op www.startlijsten.nl, vul in wat je wilt en voila !
succes

xx.
*\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 11:27

Kijk ik idd ook veel op, alleen helaas zo ver weg...
Maar ik houd het in de gaten!
Bedankt voor de tips allemaal!