startgeld betalen, maar niet kunnen starten.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

anne3000

startgeld betalen, maar niet kunnen starten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-12 21:35

Vanwege een hoefzweer heb ik een keer niet met een paard kunnen starten. Omdat ik een verklaring had van de hoefsmid, dat het paard daadwerkelijk niet bereden kon worden die dag, hoefde ik geen startgeld te betalen. Dit was in de Lutte.
Nou heeft een ander paard dat ik op wedstrijd uitbreng een stof allergie. Het paard had de laatste tijd blijkbaar te veel op stal gestaan, ipv in de wei. Is door de dierenarts geconstateerd erg geïrriteerde longen te hebben en als ik er mee zou door rijden het paard dampig zou kunnen worden. En na 2 weken pas weer aan een wedstrijd kan deelnemen. Dierenarts een verklaring voor me gemaakt om mee te nemen naar concours, maar er moest in Noord-Sleen gewoon de volle mep betaald worden!

Ik vindt dit wel erg klant onvriendelijk van de vereniging, wat vinden jullie?

Is het zo dat de vereniging zelf bepaald hoeveel dagen van te voren je niet meer kan afzeggen? Moeten ze dit niet op het vraagprogramma aankondigen (wat je bij sommige wel ziet!).

Avelienvd

Re: startgeld betalen, maar niet kunnen starten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 21:49

Van de KNHS site.
Afmeldingen
Bij afmeldingen voor reeds ingeschreven wedstrijden gelden de volgende bepalingen:

tot de sluitingsdatum van de wedstrijd kan men zich afmelden, zonder financiële consequenties.

Na de sluitingsdatum van de wedstrijd ben je het inschrijfgeld van de ingeschreven rubrieken verschuldigd aan de organisatie, de afmelder ontvangt vervolgens hiervoor een nota van de wedstrijdorganisatie.

http://www.knhs.nl/news.asp?pCatID=151& ... =11&men=07

anne3000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-12 22:27

Avelienvd schreef:
Van de KNHS site.
Afmeldingen
Bij afmeldingen voor reeds ingeschreven wedstrijden gelden de volgende bepalingen:

tot de sluitingsdatum van de wedstrijd kan men zich afmelden, zonder financiële consequenties.

Na de sluitingsdatum van de wedstrijd ben je het inschrijfgeld van de ingeschreven rubrieken verschuldigd aan de organisatie, de afmelder ontvangt vervolgens hiervoor een nota van de wedstrijdorganisatie.

http://www.knhs.nl/news.asp?pCatID=151& ... =11&men=07

bedankt maar dit wist ik al. zie mijn vragen.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 22:30

Die eerste wedstrijd heeft je gewoon gematst daar mag je heel blij mee zijn.
En klant onvriendelijk... zij organiseren die wedstrijd vrijwillig en verdienen er vaak nauwelijks op... je bent geen klant... je bent een deelnemer.

bente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 22:31

Ik heb dit ook gehad in Noord Sleen. 2 maal zelfs. Dikke pech dus, zelfs met Da verklaring.
Maar heb me er verder niet in verdiept, was na sluitingsdatum dus dat klopt wel.

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 08:15

Yep hier hetzelfde, ook al twee maal een hoefzweer gehad en twee maal gewoon betaald. De eerste organisatie had het gewoon in rekening mogen brengen. De sluitingsdatum wordt altijd vermeld, dus mocht je daarna afmelden is het gewoon betalen. Ongeacht wat er gebeurt.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 15:12

Na de sluitingsdatum ben je te allen tijde je startgeld verschuldigd. De eerste vereniging is dus coulant geweest.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 16:10

Mja dat is dan toch duidelijk van die link van KNHS: na sluiting gewoon verschuldigd.
En sluitingsdatum staat er altijd op.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 16:12

Zoals al gezegd. Balen voor jou, maar na sluitingsdatum rekent de vereniging op jou. Er moet vanalles geregeld worden, denk aan jury en vrijwilligers. Dat is ook afhankelijk van het aantal deelnemers.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 17:39

Ik vind Noord-Sleen een goede wedstrijd met een erg vriendelijke organisatie. Denk ook niet dat ze het verdienen om als klant onvriendelijk bestempeld te worden!

En voor jou; tja zo zijn de reglementen nou eenmaal!

anne3000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-12 22:29

oke, komt er dus op neer dat ze in de Lutte gewoon top zijn!
Ik vindt de bodem in Noord-sleen ook vaak niet je van het. De ringen voorin zijn wel aardig en de binnenbaan ook. Het losrijden buiten en de ringen voor het B t/m L2 zijn rond uit slecht. Geen discussie over mogelijk.
Voor de rest zijn de mensen inderdaad heel vriendelijk:)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 22:41

Daar komen vlokkenbodems in, het wordt daar dus beter. :)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 23:58

Ze hebben al eenmaal al jouw proefjes ingedeeld dus is niks onvriendelijk aan.
Dan mag er wel wat met je paard zijn, de jury is oom gekomen om oa jou te jureren.

anne3000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-12 06:07

_Naomi_ schreef:
Ze hebben al eenmaal al jouw proefjes ingedeeld dus is niks onvriendelijk aan.
Dan mag er wel wat met je paard zijn, de jury is oom gekomen om oa jou te jureren.

Hier waren we al over uit tog???

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 13:15

anne3000 schreef:
oke, komt er dus op neer dat ze in de Lutte gewoon top zijn!
Ik vindt de bodem in Noord-sleen ook vaak niet je van het. De ringen voorin zijn wel aardig en de binnenbaan ook. Het losrijden buiten en de ringen voor het B t/m L2 zijn rond uit slecht. Geen discussie over mogelijk.
Voor de rest zijn de mensen inderdaad heel vriendelijk:)

het is inderdaad van de organisatie in Lutte dan uitermate vriendelijk!

Zo heb ik een keer een wedstrijd niet hoeven te betalen omdat mijn vader in het ziekenhuis lag en ik dus geen vervoer had.
Heb aangegeven dat ik best wilde betalen, maar de organisatie vond dat niet nodig.

O dat is wel fijn trouwens dat er buiten een betere bodem komt!

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 21:55

In de Subtop zijn ze ook zo strak daarin. Altijd betalen. Terwijl hier in de regio veel wedstrijdjes echt wel een dierenartsverklaring accepteren of soms überhaupt het startgeld niet meer hoeven omdat ze iemand van de wachtlijst hebben kunnen plaatsen. Top vind ik dat.

Dat terzijde vond ik de bodem in Noord-Sleen ook inderdaad bedroevend... Ging erheen vanwege de zandbodem, nou eens en nooit weer!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 22:30

Ik vroeg me laatst al af waarom je zo ver van huis ging starten...

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 22:34

Regels zijn regels.

Mijn paard stond met ernstige koliek in de kliniek, heeft heel wat centjes gekost en ze is er elukkig weer helemaal bovenop. Heb toen gewoon 40euries moeten betalen, heb meteen laten weten dat ik op die plaats niet meer start! En doe dat ook echt niet meer.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 22:39

Dat is je goed recht Stravero, je bent nooit verplicht om ergens te rijden.
Ik heb toen mijn paard 's nachts overleden was in de kliniek de wedstrijd van de dag erna ook gewoon moeten betalen. Daar kun je wel over mopperen, maar dat is gewoon conform de regels. Als je dat risico niet wilt lopen moet je je niet inschrijven voor concoursen, hoef je ook nooit inschrijfgeld te betalen :+

Uitermate vriendelijk van de Lutte overigens TS!

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 23:04

KarinvdM schreef:
Ik vroeg me laatst al af waarom je zo ver van huis ging starten...

Ach een uurtje word ik niet warm van. Maar inderdaad, vanwege twee jonge paarden zonder ijzers achter en het vaak hobbelige hoge gras hier. Behalve de bodem vond ik de waardebonnen ook -O- Zal wel verwend zijn, maar verdien toch wel graag mn inschrijfgeld terug.

Aan de anderen; is het in jullie regio's wel gebruikelijk dat je altijd het inschrijfgeld betaalt, ook met DA verklaring? Hier namelijk niet echt..

bente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 23:08

KarinvdM schreef:
Daar komen vlokkenbodems in, het wordt daar dus beter. :)

Oei klinkt goed. :D Komt dat al gauw?
Wou er eigenlijk keer heen omdat het zandbodem is.. toch maar niet als ik dit zo hoor.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 23:17

Ja, ook met een DA verklaring ben je je startgeld kwijt. Al valt je paard dood neer, dan moet je nog betalen...
Die bonnen van Noordsleen spaar ik op tot ik wat leuks kan bestellen.

Geen idee wanneer die bodem komt. Dat zal pas na het outdoorseizoen zijn, denk ik.

Danmaarzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 23:18

KNHS zegt dat de vereniging dit van je mag vragen.. Het is niet verplicht. Toevallig heb ik met hetzelfde gezeten, vorig jaar had die van mij een klap gekregen en een flinke winkelhaak op zijn schouder.. Mocht niet starten, heb niks hoeven te betalen.
Nu heeft ze een botreactie in haar kogel waardoor ik even een weekje rustig aan moest doen en deze club zegt dat ik gewoon moet betalen.

Had de KNHS een mail gestuurd wat nou uiteindelijk de bedoeling was, ondanks de medische verklaring van de DA en zij zeiden dat de vereninging het inschrijfgeld mag vragen.. het is dus niet verplicht.. maar als je het niet doet en de vereningin vraagt dit wel van je kunnen er sancties volgen..

anne3000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-12 17:27

Damoiseaux2 schreef:
KNHS zegt dat de vereniging dit van je mag vragen.. Het is niet verplicht. Toevallig heb ik met hetzelfde gezeten, vorig jaar had die van mij een klap gekregen en een flinke winkelhaak op zijn schouder.. Mocht niet starten, heb niks hoeven te betalen.
Nu heeft ze een botreactie in haar kogel waardoor ik even een weekje rustig aan moest doen en deze club zegt dat ik gewoon moet betalen.

Had de KNHS een mail gestuurd wat nou uiteindelijk de bedoeling was, ondanks de medische verklaring van de DA en zij zeiden dat de vereninging het inschrijfgeld mag vragen.. het is dus niet verplicht.. maar als je het niet doet en de vereningin vraagt dit wel van je kunnen er sancties volgen..

kijk dit is duidelijk:) dankjewel:)

anne3000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-12 17:30

Hoipiepeloii schreef:
In de Subtop zijn ze ook zo strak daarin. Altijd betalen. Terwijl hier in de regio veel wedstrijdjes echt wel een dierenartsverklaring accepteren of soms überhaupt het startgeld niet meer hoeven omdat ze iemand van de wachtlijst hebben kunnen plaatsen. Top vind ik dat.

Dat terzijde vond ik de bodem in Noord-Sleen ook inderdaad bedroevend... Ging erheen vanwege de zandbodem, nou eens en nooit weer!

hahaha (voor mij t zelfde)