ik wil wedstrijden gaan rijden maar..... startkaart

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

horlynnses

ik wil wedstrijden gaan rijden maar..... startkaart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-12 19:41

Hoi,
ik heb sinds ongeveer een jaar een heel leuk paard waar ik alles me kan.
nu ben ik van plan om dressuur wedstrijden te gaan rijden later ook springen,
maar omdat dressuur ons tot nu toe wat beter af gaat .
ik ben hard aan het trainen gewoon dat hij fijn en mooi nageefelijk loopt op de juiste manier.
hij kan tot nu toe al wijken keertwending achterwaarts travers en ben bezig met schouderbinnenwaarts.
ik rij 4 keer per week 1 x les en 3 keer zelf en dan doe ik een uur rijden 1 uur van die andere drie die ik voor mijzelf rijd.
doe ik buitenritten en vooral meer voor de lol en af en toe sprongetje of lekker in de wei crossen.
maar het paard heeft L gelopen maar zou naar de m mogen zelf heb ik geen wd ervaring wel natuurlijk meedoen aan onderlinge wedstrijden en op manege
op de manege rijd ik in f7
waar zou ik moeten starten zelf dacht ik gewoon in de b heb op de knhs site gekeken maar kreeg niet echt duidelijk antwoord
dus weet ik veel nou wat ik op dat formulier in moet vullen van de startkaart
nou hopelijk kunnen jullie mij helpen
xx

bonte_bente

Re: ik wil wedstrijden gaan rijden maar..... startkaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 19:44

als jij geen westrijdervaring hebt moet je gewoon in de B starten.
je kunt een rijvereniging bij jou in de buurt bellen en zij kunnen je vast wel helpen met het invullen van de papieren (het kan namelijk ook gewoon nog via formulieren

horlynnses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-12 19:54

bonte_bente schreef:
als jij geen westrijdervaring hebt moet je gewoon in de B starten.
je kunt een rijvereniging bij jou in de buurt bellen en zij kunnen je vast wel helpen met het invullen van de papieren (het kan namelijk ook gewoon nog via formulieren

owke want ik dacht dat het niet meer kon want vond het alleen via internet bij de knhs

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 20:00

http://www.knhs.nl/Kennisbank-cat.asp?p ... atID=19032
Hier staan allemaal antwoorden op vragen ;)
Je moet inderdaad in de B beginnen
Citaat:
Hoe vraag ik mijn startpas aan?

Om aan KNHS wedstrijden te kunnen deelnemen moet je lid zijn van een rijvereniging die is aangesloten bij de KNHS. De rijvereniging kan digitaal via Mijn KNHS voor verenigingen een startpas voor je aanvragen. Zij hebben hiervoor een kopie nodig van het paardenpaspoort. In deze kopie moeten de gegevens van het paard, afstamming en het chipnummer duidelijk vermeld staan. Het chipnummer moet gedrukt of afgestempeld in het paspoort staan. Als het een aanvraag voor een startpas voor een pony betreft, moet je ook een kopie van de meetgegevens uit het paspoort afgeven.
Je kunt hierbij aangeven welke sportnaam je wilt aanhouden.
Let er hierbij op dat een paard maar onder één sportnaam in de sport mag worden uitgebracht. Een sportnaam kan alleen kosteloos worden gewijzigd bij een nieuw te vormen combinatie.
Je kunt eventueel zelf een startpas aanvragen via Mijn KNHS voor leden. Je kunt bij je rijvereniging navragen of je deze mogelijkheid hebt. Als je bent ingelogd in Mijn KNHS kun je klikken op Mijn Paarden> Sportstanden en Startbescheiden> Nieuwe startkaart aanvragen.
Je kunt een startpas vanaf 1 januari 2012 per paard aanvragen via Mijn KNHS.
Huidige startkaarten die niet worden afgemeld voor 1 december worden automatisch omgezet in een startpas.

sharonalover

Re: ik wil wedstrijden gaan rijden maar..... startkaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 20:33

Je moet inderdaad in de B beginnen, en denk eraan dat je eerst een winstpunt in de B dressuur moet rijden voordat je mag springen ;)
Maar je begint met dressuur dus dat zal wel goedkomen :)