geen startkaart toch op wedstrijd?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

daphneM

geen startkaart toch op wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-12 22:53

Hallo, Hallo,

Ik had een vraagje.

Binnenkort hebben we hier in de buurt een wedstrijd, waar ik graag aan mee zou willen doen.

Maar wel wel gewoon zonder prijs, of punten, puur voor de evaring, dus buitenmededeling.

Nu heb ik dat gevraagd, en het enige wat hij zegt is dat ik een startkaart moet hebben ookal is het buitenmededeling..
Maar als ik een startkaart heb ga ik toch niet buitenmede.. om rijden?. Dat is toch zonde van mn tijd/geld.

Ik vraag mij af of die beste man dat wel goed heeft?.

Gewoon puur voor de evaring op een ander terrein we zijn nog niet aan toe om officeel te starten maar wil gewoon wat evaring met haar op doen.
En omdat dit bij onze vereniging is, vind ik dat een mooie ervaring

Gr. Daphne.

Poosje81

Re: geen startkaart toch op wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 22:56

Het is een officiele wedstrijd? Dan bedoelt de man waarschijnlijk dat je HC zou kunnen starten, dan heb je idd wel een startpas nodig. Maar dat wil je niet begrijp ik. Wil je met een fries starten? Er zijn door het land meerdere wedstrijden voor bijvoorbeeld koudbloeden waar friezen ook welkom zijn die echt onofficiele klasses hebben, daar heb je dan geen startpas voor nodig.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 22:57

Je kunt natuurlijk altijd je paard en jezelf in tenue steken en op het losrijterrein oefenen.. Maar verder is een startpas bij mijn weten idd verplicht tenzij het Groentjes zijn.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 22:57

Als je op een KNHS wedstrijd buiten mededinging wilt starten (Hors Concours heet dat dan) moet je inderdaad een startkaart hebben. Op die manier is de KNHS ervan verzekerd dat iedereen die deelneemt bijvoorbeeld zijn paard correct geënt heeft (en contributie betaald heeft).

Sommige organisaties vinden het goed als je zonder startkaart toch meedoet, dat is in dat geval echt een gunst en ze zijn dat zeker niet verplicht. Kan zelfs problemen geven voor die vereniging als dit bij de KNHS terecht komt.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 22:58

kijk eens rond in je omgeving, sommige ruitersportcentra organiseren onderlinge wedstrijden, daar kan je zonder startkaart meedoen :)

Titineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 22:59

Als je zonder prijzen etc. wilt moet je opzoek gaan naar oefenwedstrijden, daar rijd je punten, voor eigen belang, en zonder plaatsing etc. dus puur voor de ervaring.
Over het algemeen kun je bij officiele wedstrijden niet echt meedoen voor spek en bonen zonder startpas, tenzij je dit overlegt maar hij zal wel bedoelen dat het niet mag, anders zou ik nog even naar hem toe gaan en wat duidelijker uitleggen wat je wilt.

Of wat mij ook een goede training lijkt, zoek een stal in de buurt waar je de bak kunt 'huren' en ga dan serieus trainen. Dan kun je kijken hoe ze op ander terrein loopt en alvast wat ervaring opdoen op die manier ;)

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 22:59

Kijk bij maneges in de buurt of ze oefenconcoursen hebben.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 23:01

je moet dan zoeken op onderlinge wedstrijden of kijken of ze ergens in de buurt impulswedstrijden organiseren :) maar voor HC heb je idd een startpas nodig

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-12 23:06

Oke bedankt.

Leonoor: Heb je een speciale site voor koudbloeden?.

Choas: Dat is inderdaad ook nog een optie.

Titee: Op een ander plek is ze erg braaf, maar een wedstrijd is vaak toch anders, nogmeer mensen, op het gras, met bordjes, autó's in de weilanden, eventueel vlaggen, of bloembakken, en natuurlijk de "natuurlijke stress"haha

Hoe weet ik of iets onderling is? Komt dat ook op de startlijsten te staan?

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 23:06

Ehh, ja volgens mij kun je daar op zoeken! :j

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 23:07

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 23:13

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 23:14

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 23:16

Je kunt aan een bb of impuls rubriek mee rijden zonder startpas.
Ik denk echter niet dat ze deze rubriek hebben uitgeschreven nav de reactie vd organisatie.
Wil je aan zo'n rubriek mee doen dan dien je wel lid te worden vd KNHS.
Dit kost geloof ik nog geen 12€ per jaar.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 23:26

Nou is een fries geen koudbloed

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 23:33

Ik zit ook met dit probleem. Bijrijder gaat lekker met een jonge merrie maar is zelf geen KNHS-lid. Ze rijdt zelf op een manege die ook niet bij de FNRS is aangesloten en dan bij mij een paar paarden. Nu zou het goed zijn om wat wedstrijdervaring op te doen. Dacht inderdaad klaar te zijn met het KNHS-lidmaatschap van ongeveer 16 euro maar je moet blijkbaar ook lid van een vereniging zijn. Helaas is dat een stuk duurder. Ook al ben je alleen papieren lid.

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-12 08:23

ja de vereniging is het duurst, ik betaal totaal 230 euro p jaar. daar zit 1 x in de week les bij in, en gewoon lid. Daarbij kon je de sleutel van de bak huren voor 65 euro per maand, daarom kwam je uit op 230..

Ik zal eens rond snuffelen, Bedankt allemaal.

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 11:07

Ik zou als ik jou was eens kijken voor oefendressuur :) Dan krijg je vaak ook veel tips van de jury, heb je ook weer wat aan :) Ik weet niet waar je woont, KNHS organiseert dit, in Ermelo. Ik ga zelf binnenkort naar Wezep. Zo zijn er geheid op meerdere plaatsen mogelijkheden :)

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 12:26

Hier bij [WD-K] Kalender en verslagen komen ook regelmatig oefendressuur voorbij :)
er is zelfs ook een sticky ;)
[WD-K] Aankondigingen Oefenwedstrijden voor dressuur

of misschien komt speciaal voor friezen hier ook wel eens iets voorbij?
[BKR] Barokke en Klassieke rassen

Weet niet of je lid bent van een rijvereniging? Soms organiseren die ook wel eens een onderlinge of idd Impuls waar je dan wel aan mee mag doen :j

Succes!

@winia4ever :wow: jeetje wat een prijs :\ hier is het idd ook wel duurder als je er les bij hebt, maar daarnaast ook nog €65 betalen om op terrein terecht te kunnen :n dat zit er hier dan volgens mij toch wel gewoon al bij :o

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-12 13:23

Grid: Ja klopt de prijzen zijn vrij prijzig, ik betaalde toen ik heerde een heel ander bedrag, maar door verhuizing ben ik hier heen gegaan..Wij kregen de sleutel van de vereniging voor 5 euro *borg* dus kreeg je ook weer terug bij inlevering..

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 15:06

Ik zit (zat) ook met dit probleem.
Je moet eigenlijk voor iedere wedstrijd een startkaart hebben. Dan ding je gewoon mee in de prijzen, krijg je punten enzovoorts.
Als je dit niet wilt en je wilt 'voor spek en bonen' meedoen, dan heb je de impulsrubrieken. Hiervoor heb je geen startkaart nodig.

Je kijkt dan op het KNHS niet bij de rubriek Dressuur of spring, maar bij impuls. Dit is een EXTRA service waar een wedstrijd organisatie voor kan kiezen. Ikzelf ben bezig om zo'n wedstrijd te organiseren. Je hebt 4 proeven dit jaar die je kan rijden in een impuls rubriek. Je krijgt hier commentaar na je proef en je wordt anders beoordeeld dan een gewone B proef. Opbouwend uiteraard ;)
Het zijn wel gewoon KNHS juryleden.

Aangezien de organisatie extra tijd hieraan kwijt is ivm de commentaren van de juryleden, wordt het niet vaak gedaan. En al helemaal niet dressuurmatig!

Je moet idd wel lid zijn van de KNHS ivm verzekeringen. Als je een ruiterbewijs hebt ben je lid van de KNHS. Je hoeft geen lid te zijn van een vereniging ;)
Ik geloof dat KNHS lidmaatschap iets van €16,50 is voor 1 jaar op dit moment, maar das het geld niet. Uiteraard betaal je wel gewoon inschrijfgeld bij zo'n wedstrijd. Tenue is niet verplicht, wel aangeraden.

Bij ons is er in Zevenaar een impulswedstrijd einde deze maand. Ikzelf moet nog toestemming krijgen van de leiding van onze accomodatie. De voorzitter was iig enthousiast :)

ambre schreef:
Je kunt aan een bb of impuls rubriek mee rijden zonder startpas.
Ik denk echter niet dat ze deze rubriek hebben uitgeschreven nav de reactie vd organisatie.
Wil je aan zo'n rubriek mee doen dan dien je wel lid te worden vd KNHS.
Dit kost geloof ik nog geen 12€ per jaar.

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 12:31

Hmm.. de impuls in zevenaar is zover ik kan zien alleen springen. Baal ik wel van, had me anders ingeschreven.

Gewoon even wachten tot volgend jaar en dan een startkaart aanvragen ;)

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-12 09:49

Iedereen bedankt, ik ga even rond neuzen

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 09:49

Eind augustus(18 e voor pony's en 25e voor paarden) is er in Ede op het Heideconcours ook een impuls start mogelijkheid. B dressuurproef in een door hekjes omringde ring beoordeeld door de jury. Ook is het daarnaast mogelijk om BB/impuls te springen. Maar ook bij ons is een knhs lidmaatschap verplicht, startkaart niet. Wel een zeeeer goede oefening om op een echte wedstrijd te gaan, alles is nog in volle gang wanneer de impuls wordt gereden en omdat dit een groot en veelbezochte wedstrijd is dus zeker de moeite waard!

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 12:12

Oh wat goed ! Ik denk dat ik me eens ga aanmelden!!

DIT; kan hem niet vinden op de KNHS site ? In Ede (Gelderland) toch?