Vraag over proef 19 M2

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ossie96

Vraag over proef 19 M2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-12 17:26

Hoi allemaal,

Komende zondag start ik M2 en moet ik onder andere proef 19 rijden. Nu heb ik een vraag over onderdeel 16 waar ik gister tegenaan liep. In alle proeven staat een onderdeel in uitgestrekte stap en vervolgens nergens dat je weer terug moet naar verzamelde stap. Ie dient zelf, na het onderdeel, je paard weer te verzamelen.

Nu staat er in proef 19 het volgende: D-K-B uitgestrekte stap en vervolgens: Voor M verzamelde stap en M afwenden. Wanneer moet ik nu overgaan in verzamelde stap? Bij elke andere M2 proef zou ik direct, bij B dus, weer verzamelen maar omdat er nu iets acheraan staat begin ik te twijfelen.

Wie kan me helpen?

Bedankt alvast!

Liselot

Re: Vraag over proef 19 M2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 17:28

d-k-b rij je in uitgestrekte stap en dan heb je vervolgens van b tot m om te overgang naar verzamelde stap te maken

CChanell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 17:29

volgens mij is het dan gewoon goed als je voor de M dus in verzamelde stap gaat :) dus dat je na de B gewoon weer moet verzamelen en dat je daar de tijd voor heb tot de M :) maar ik kan het ook verkeerd hebben, maar zo zou ik het opvatten als ik het lees :)

HarriesHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 17:29

gewoon tussen die b en m...dat je voor m weer in verzamelde stap zit..
net als met als je B-E-B een grote volte in galop hebt gedaan en dan voor M weer moet draven
dan ga je tussen B en M in draf ;) succes!

Ossie96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-12 22:36

HarriesHorse schreef:
net als met als je B-E-B een grote volte in galop hebt gedaan en dan voor M weer moet draven

Bedankt voor jullie reacties!

Ik hoef geen volte in galop te doen om vervolgens weer te gaan draven, ik denk dat je je met de proef vergist. Wat ik vreemd vind is dat alle overgangen op de letter gereden moeten worden (mag verwacht worden in de M2 dat men dit kan) alleen deze overgang niet. Vandaar mijn vraag.

Als anderen nog advies hebben hoor ik dat graag! Een jurylid zal het me ongetwijfeld haarfijn kunnen zeggen :-)

CChanell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 22:45

Ossie96 schreef:
HarriesHorse schreef:

Bedankt voor jullie reacties!

Ik hoef geen volte in galop te doen om vervolgens weer te gaan draven, ik denk dat je je met de proef vergist. Wat ik vreemd vind is dat alle overgangen op de letter gereden moeten worden (mag verwacht worden in de M2 dat men dit kan) alleen deze overgang niet. Vandaar mijn vraag.

Als anderen nog advies hebben hoor ik dat graag! Een jurylid zal het me ongetwijfeld haarfijn kunnen zeggen :-)

ze gaf de grote volte als een voorbeeld zoals het ook met jou overgang naar de verzamelde stap zou moeten ;)
dus hetzelfde principe, ze had dus niet de verkeerde proef voor zich, en normaal in het M2 is het zo dat je directe overgangen moet maken, maar bij dit stukje is het niet het geval, waarschijnlijk gedaan voor meer variatie in de proef of iets dergelijks, maar ja het moet dus wel op deze manier :)

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 22:51

Komt omdat je D-K-B Uitgestrekte stap moet doen, en bij M alweer afwenden. als je op M verzamelde stap zou moeten en tevens afwenden word het een beetje een zooitje, nou loopt het mooi vloeiend in elkaar over. vandaar dat ze dat gewoon voor M hebben gedaan denk ik :)

voor de rest was het al uitgelegd hierboven, idd gewoon de lijn uitgestrekte stap rijden, tussen B en M verzamelde stap, en vervolgens M afwenden.

Ossie96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-12 13:48

Duidelijk! Bedankt voor alle reacties.
Helaas is mijn wedstrijd ivm het slechte weer afgezegd.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 08:27

Je rijdt de lijn uitgestrekte stap, aan het eind van die lijn ga je dus terug naar de arbeidsstap en voor M verzamelde stap en afwenden.