In elke Z1 proef zit een stukje wat ik niet begrijp. Het gaat dan niet om de oefening maar meer wat eronder staat. Hier een stukje gekopieerd van proef 23:
13 R-V Tussen X en V Van hand veranderen Keertwending om de achterhand naar rechts 14 Tussen X en R Keertwending om de achterhand naar links, daarna uitgestrekte stap 15 (De verzamelde stap R-X-V-X-R-X)
Betekent nummer 15 nou dat je gewoon dat hele stuk verzameld moet blijven en dat ze daarvoor en cijfer geven en dan de oefeningen los van de verzameling bekijken? Ik zou namelijk niet weten hoe ik het anders op zou moeten vatten!
EllyC
Geplaatst: 10-07-12 16:04
Dat heb je ook goed opgevat. Je krijgt een apart cijfer voor de verzameling tijdens die onderdelen.
Voor mijn voorleester streep ik deze regel altijd door, want dat geeft bij het lezen alleen maar verwarring.
kim2008
Geplaatst: 10-07-12 16:06
Hoi,
Dat punt 15 is een punt dat alleen voor de jury is om een cijfr aan te geven. Dat hoeft verder niet voorgelzen te worden in de proef. Het betreft de verzamelde stap in de gehele oefening van de keertwendingen.
By the way rijd je toevallig bij de Lekzoomruiters?
hesterve
Geplaatst: 10-07-12 16:07
Dat klopt. Je oefeningen voer je ook in verzamelde stap uit en ze geven cijfers voor de keertwendingen en een apart cijfer voor de verzamelde stap.
Melisding
Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-12 16:09
Nee ik rijd bij de Brederoderuiters in Hagestein
Bedankt voor de reacties, had m'n gezonde verstand toch nog gelijk! Maar even navragen kan nooit kwaad!