Startpas, na oktober nog steeds halve prijs?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

stalleke

Startpas, na oktober nog steeds halve prijs?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-12 22:40

Toen we de startkaarten nog hadden was t zo dat als je vanaf oktober een startkaart aanvroeg je de helft van de prijs maar betaalde. Ik vroeg me af of dit nog steeds zo is nu de startpassen er zijn.
Heb al op de knhs site gezocht maar kom er niet uit

Anoniem

Re: Startpas, na oktober nog steeds halve prijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 22:49

Zoals ik het laatst begreep niet.

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 12:45

knhs kennende vast niet :+
Ik vraag het me ook af, zou voor mij ook wat zijn. Zoals het er nu uitziet, wil ik rond oktober beginen met starten, dus het zou mij goed uitkomen :)

Nadiaax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 14:58

Ja ik wil ook in oktober gaan starten.. maar dat zal vast denk ik niet..

Lousje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 15:03

Nee is niet meer zo.Ik heb het toevallig laatst nagevraagd, omdat ik hem anders pas later aan zou vragen. Kreeg een mail terug dat ze dat afgeschaft hebben. Wel kan je een gelimiteerde aanvragen voor 4 keer starten, dat is goedkoper. Heb dat dan ook gedaan. Mocht ik alsnog besluiten meer te willen starten kan je voor 25 euro naar een ongelimiteerde.

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 15:06

Tjonge jonge die KNHS weet ook altijd en overal extra geld uit te halen :Y)
Maarja, jammer dan.... dan betalen we wel de volle mep....
(net zo flauw als dat de startkaart van mijn vorige paard niet omgezet kon worden naar een gelimiteerde of naar mijn nieuwe paard, ben in dec. 2011 voor het laatst gestart, beslissing kwam net te laat om af te melden..... snap dat dat dan niet meer kan, maar een beetje meedenken doen ze ook niet :Y) )

Lousje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 15:13

sharonalover schreef:
Tjonge jonge die KNHS weet ook altijd en overal extra geld uit te halen :Y)
Maarja, jammer dan.... dan betalen we wel de volle mep....
(net zo flauw als dat de startkaart van mijn vorige paard niet omgezet kon worden naar een gelimiteerde of naar mijn nieuwe paard, ben in dec. 2011 voor het laatst gestart, beslissing kwam net te laat om af te melden..... snap dat dat dan niet meer kan, maar een beetje meedenken doen ze ook niet :Y) )

Ik heb dat ook gehad met mijn vorige paard. Netjes gebeld of de startpas op de nieuwe kon aangezien ik toch nog niet ontvangen had en was ook november 2011 voor het laatst gestart. Ging dan wel nog niet starten meteen met mijn nieuwe paard, maar denk nu kan het misschien nog. Mooi niet. Ik weet ook niet of dat altijd al zo is geweest, nooit echt op gelet eigenlijk maar omdat ik een nieuw paard aanmeldde moest ik ook nog eens extra kosten betalen.

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 15:24

Ja bij mij precies hetzelfde verhaal :=
Volgens mij was dat eerder wel, heb iemand bij de pony's er wel eens over gehoord.... Maar die mevrouw die ik aan de lijn had deed of ik gek was dus het zal wel niet :D

suvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 18:06

De KNHS is ermee bezig om de startpas weer vanaf oktober/april in te voeren, dus per half jaar is ook weer mogelijk. Echer, dit idee moet nog worden goedgekeurd door de ledenraad. Dit werd mij vandaag verteld na een telefoontje aan de KNHS.

Myrthe64

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 18:50

Nee daar is niet meer zo

suvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 19:01

@Myrthe: ik vertel dus net dat de KNHS het idee heeft om dit weer opnieuw in te voeren :)

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 19:21

Nou ik kom vandaag tot de conclusie dat het toch echt wel geldklopperij is die KNHS;
Ik had een startkaart aangevraagd, diezelfde dag raakt paard kreupel (in mei) en het komende jaar zullen we zeker niet gaan starten.. nou rij ik een ander paard dus we dachten, ach leuk ga ik daar toch mee starten? Ik dacht dat ik die startkaart tegen een kleine vergoeding wel omgezet kan worden, maar nee!
Die andere moet ik afmelden met verklaring dierenarts, dan krijg ik mn geld terug.
Nieuwe aangevraagd; rekening van 103 euro! ze rekenen gewoon 25 euro voor het registreren van een paard, hoeveel handelingen zullen ze daar in hemelsnaam voor moeten doen???
Veel te dure grappen dit...

lisajenifer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 20:27

Nee dat is inderdaad niet meer zo.

lisajenifer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 20:27

Je kunt nu wel een gelimiteerde nemen. Maar daar kun je maar max. 4 keer mee starten.

Tes82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 17:32

Wat suvan schrijft is juist, naar verwachting is daar eind deze maand meer duidelijkheid over. Het is vrijwel zeker dat er een gereduceerd tarief komt.

Ik heb afgelopen weekend een startpas aangevraagd en krijg hem als het goed is deze week al, mag nu al starten omdat je digitaal gelijk je combinatienummer krijgt, ideaal!

suvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 20:55

Begin september moet duidelijk zijn bij de KNHS of er een 'halve' startpas gaat komen.

Amaranth7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 20:58

Is het inmiddels nog steeds zo dat je de paard en sport bij de startpas moet nemen? Dat vond ik vroeger altijd zulke grote onzin, geldkloppers..

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 11:13

Dat van de PS is nog steeds zo :j

He ik heb net een startpas aangevraagd zodat ik in sept kan starten, had ik dat nou maar ff afgewacht ;)

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 14:48

Zoals het nu is moet je inderdaad een gewone startpas aanvragen, waardoor je dus het hele bedrag voor de startpas moet betalen. Of je kunt een gelimiteerde startpas aanvragen waar je dan 4 proeven mee kunt starten, al zijn die gelimiteerde nog iets van €50,-.

Tes82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 17:37

Nibbit, kun je dat niet nog om zetten naar oktober dan? Ik heb hem ook nu aangevraagd, maar vind het wel leuk buiten nog even te starten, dat is het me wel waard om de volle mep te betalen.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 17:42

Ach het wordt vast niet meteen ingevoerd, en anders heb ik inderdaad pech. Ik ga in september 1 of 2x starten en daarna pas half november weer
( er zijn in de tussentijd geen wedstrijden in de buurt, of op dagen dat ik kan)

PinkyPie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 13:56

Dit is de mail die ik afgelopen week van de KNHS ontving:

Geachte mevrouw,
Naar aanleiding van onderstaande mail kunnen wij u het volgende informeren.

U kunt ons een mail sturen met het combinatienummer voor het activeren van een startpas.

Vanaf september zal bekend worden of de startpassen die vanaf 1 oktober worden aangevraagd weer voordeliger zullen zijn.
De startpas betaald u per kalenderjaar.

Vertrouwende erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd
.

Waarbij het is: betaalt ipv betaald :-)

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 11:11

een gewone startpas is 75 euro en de gelimiteerde startpas kost 55 euro :wow:
bizar dat je voor 20 euro meer een heel jaar mag starten en met die van 55 euro slechts 4 keer... geldklopperij.. wat heeft het dan in hemelsnaam voor nut om nog een startpas van 55 euro aan te vragen... nu dus nog tot volgend jaar wachten want ik ga echt geen 75 euro voor 4 maanden starten betalen en ook geen 55 euro voor 4 wedstrijden.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 15:57

wonderworst_ schreef:
een gewone startpas is 75 euro en de gelimiteerde startpas kost 55 euro :wow:
bizar dat je voor 20 euro meer een heel jaar mag starten en met die van 55 euro slechts 4 keer... geldklopperij.. wat heeft het dan in hemelsnaam voor nut om nog een startpas van 55 euro aan te vragen... nu dus nog tot volgend jaar wachten want ik ga echt geen 75 euro voor 4 maanden starten betalen en ook geen 55 euro voor 4 wedstrijden.

Het is niet 4x starten, maar 4 proeven starten. Dus eigenlijk maar 2 wedstrijden...

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 23:39

ja dat weet ik, niet iedereen rijd toch ook altijd twee proeven per wedstrijd ;)