Regenkleding toegestaan... En dan?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Biskwie

Regenkleding toegestaan... En dan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-12 18:07

Vanmorgen werd er op concours omgeroepen dat het dragen van gepaste regenkleding toegestaan was.

Echter was er niemand van de organisatie die me uit kon leggen wat er onder ' gepast' verstaan wordt.

Wie helpt me op weg? Wat mag wel en wat mag niet?

sharonalover

Re: Regenkleding toegestaan... En dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 18:10

ik zie wel eens mensen met zo'n doorzichtige regenjas rijden. Dat lijkt me gepaster dan een pimpelpaarse met gouden stippen :Y) maar hoe het officieel hoort weet ik ook niet..... volgens mij mag je dan met een jas rijden gewoon? weet niet of daar nog eisen aan zijn.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 18:11

De regenjas 'Kingsland regenjas transparant' is sowieso toegestaan wanneer regenkleding toegestaan is. Elke andere transparante trouwens ook ;)

_Daphne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 19:22

Bij ons werd het vandaag ook omgeroepen en velen hadden gewoon hun normale jas aan. Van Kingsland jas tot jas met bontkraagje eraan, er werd niet moeilijk over gedaan :)
Hoe het officieel zit weet ik eigenlijk niet.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 20:36

Ik heb vandaag ook helemaal niet moeilijk gedaan over rode, oranje en roze jassen. Met dit weer ga je toch niet zitten zeuren over de kleur van een jas :? Die transparante kingsland jassen zijn wel supermooi, maar ook behoorlijk aan de prijs en ik verwacht echt niet van iedere ruiter dat ze die hebben voor de enkele keer dat er in regenkleding gestart wordt :n

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 20:38

Ik heb net het reglement gecheckt en er staat niets meer dan 'regenjas, regenkleding, speciale regenbroek of windjack'. Algemeen reglement verwijst naar het disciplinereglement en dat is wat daar in staat.
Zoals ik het lees, mag dus idd alles qua regenkleding & rainy legs :)

Philadelphia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 12:53

ik heb wel eens in regenkleding gereden maar dan voor de proef deed ik het uit, wist niet eens dat dit mocht :D handig om te weten

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 13:24

Ook alleen als de federatievertegenwoordiger hier toestemming voor geeft. Bij het springen zijn ze hierin meestal ook coulanter dan bij de dressuur ;)

xBeauuu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 20:58

ik zie veel mensen altijd gewoon met zo'n transparante regenjas aan. Bij de dressuur doen de meeste het voor de proef uit. Bij springen zag ik wel dat ze gewoon jassen aan hadden met verschillende kleuren....