Digitalisatie wedstrijdsecretariaten & wisselende KNHS-site

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Judje

Digitalisatie wedstrijdsecretariaten & wisselende KNHS-site

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-12 18:57

Zelf heb ik het topic al geTeMd, omdat het wel over wedstrijden gaat, maar dan voor de organiserende verenigingen... Valt dus eigenlijk buiten alle drie de WD-fora.

Voor het KWPN Regio Gelders Paard organiseer ik de competitie dressuur onder het zadel en daarnaast regel ik ook de vraagprogramma's voor het mennen van 'mijn wedstrijden'.
Nu is het zo dat de ene keer de website voor de vraagprogramma-aanvraag (leuk woord voor scrabble/galgje ;) ) behoorlijk snel is en de andere keer kan ik bijna een kopje koffie zetten en dan is de site pas weer herladen.
Hoe ervaren andere secretariaten dit?

Daarnaast ben ik benieuwd hoe het met jullie gaat met al deze digitalisering en of jullie er al aan gewend zijn. Zelf ben ik al gewend aan Concours 3.5 en ook wedstrijden.mijnknhs.nl gaat steeds beter, al is het soms nog even wennen, omdat soms weer wat dingen gewijzigd worden.
Alleen denk ik dat het voor secretarissen met minder computerervaring behoorlijk lastig is. Zo is de secretaris van onze mencompetitie geen computerheld en daarom neem ik het mennen in mijn vraagprogramma's mee (toch zelfde vereniging en dezelfde data en dus makkelijk in 1 VP te verwerken). Concours is ook lastig, maar dat kan ik helaas er niet ook eens bij nemen. De komende wedstrijden ga ik hem daar op de wedstrijddagen zelf mee helpen.

Scum

Re: Digitalisatie wedstrijdsecretariaten & wisselende KNHS-site

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 09:14

Concours 3.5 heeft zo zijn fouten nog, maar er valt mee te werken. Het vraagprogramma vind ik echter een ramp. Vooral een vraagprogramma voor pony's :(

Dat de site bij het programma wisselend traag was daar had ik geen last van. Wel het feit dat ze daarvoor Silverlight gebruiken, wat op een 64 bits pc niet kan werken. En op een gewone pc ook nauwelijks fatsoenlijk werkt. De overweging voor deze keuze zal wel zijn dat het gratis is. Wat wel fijn was dat je het zelf heel snel door kon zetten naar status goedgekeurd.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-12 11:39

Voor het mennen is het ook lastig!
Dan moet je ook per rubriek invullen welke grootte van de baan en na iedere rubriek gaat hij weer denken of dat wel goed is... Als je alle klassen hebt met de dressuur en ook nog eens enkel- en tweespan duurt dat best even...
Silverlight heb ik wel een paar keer zien staan ja, had alleen geen idee wat het was. Ach ja, gelukkig organiseren wij maar een paar wedstrijden per jaar en zet ik me er wel overheen. :P

Bij pony's moet je het ook zeker per rubriek doen?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 11:51

:j Een ramp. Nou haddden wij alleen pony's CDE Z1 en Z2 maar dat waren dan toch nog 6 aparte regels. En je kunt niet in 1x aanvinken, maar je moet alles na mekaar aanvinken. Dan wachten tot dat Silverlight ding klaar is en dan kun je pas de volgende. 3 minuten per regel wachten tot het verwerkt was.

Ik had ook problemen met het wedstrijdsecretariaat. Dat is een andere adres dan het verenigings adres. Maar hij bleef uit de KNHS database maar het adres overschrijven met het verenigingsadres.

En de opmerkingen onderaan. Die werden afgebroken en kwamen er maar half op te staan. Nou hebben wij pas in 2013 weer een wedstrijd, ik hoop dat de kinderfouten er dan uit gehaald zijn en dat het een stuk makkelijker is :)

Nu je het over mennen hebt. Ik zag in Concours ergens 'spoorbreedte' staan. En wij wisten niet wat dat was. Dachten dus aan de sporen om je voeten??? Later kwamen we erachter dat dat voor het mennen was :o

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 11:55

Hier nog niet meegemaakt dat het vraagprogramma-aanvraagprogramma ook snel kan zijn...? Altijd traaaaaaaaag. En ik organiseer dressuur ohz voor paarden & ponies, dus naast alle regels voor de paarden Bt/m M2, ook alle regels voor de ponies, B t/m M2 A, B, C, D en E ponies.... zucht. En de paarden betalen iets hoger inschrijfgeld dan de ponies, dus ook dat nog weer aanpassen... Nee, niet heel erg blij.

Concours gebruik ik al 2 jaar en daar kan ik ondertussen wel mee uit de voeten. Gelukkig maar 5 wedstrijdjes per jaar.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-12 11:58

Whahaha spoorbreedte is inderdaad de breedte van de wagen ja. Whahaha grappige fantasieen zal dat opgeleverd hebben zeg! :P

Qua adressen is het bij ons vaak fout gegaan helaas...
De bestuurder, die de rekeningen moest ontvangen, ontving deze niet en de aanmaningen kwamen bij mij terecht... Nu is het EINDELIJK geregeld, maar dat heeft wel even geduurd.
Hij is bij mij ook meestal traag Frensie... Als je inderdaad alle ponyrubrieken hebt geloof ik dat je er niet blij van wordt.
Concours heb ik zelf ook geen last meer meer, gebruik het nu ook alweer 1,5 of 2 jaar en dat bevalt me prima. :)

Ik moet wel zeggen dat de dames van het wedstrijdsecretariaat bij de KNHS altijd wel fijn helpen als je er niet uitkomt en ze even belt. :)

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 12:01

Jee, dan ben je echt de pineut met die ponyrubrieken. En voor het springen ook net zo'n ramp.
Eerder kon je trouwens ook 1 bepaalde belavond aangeven. Dat kan nu niet meer. Je kunt ze alleen maar elke avond op die tijd laten bellen.

Bij Concours hadden we wel het probleem met de uitslag van de pony's. De Z1 is heeft minder onderdelen dan de Z2. Maar ze reden e.a.
Ik wilde de uitslag dus in procenten hebben staan. Dat kon je aanvinken, maar hij bleef gewoon hardnekkig de absolute punten tonen. Moesten we dus met een rekenmachientje omrekenen naar procenten en dat er maar overheen getypt.

Evenals 1 ring, 1 jury en de ruiters rijden 2 proeven. Hij maakte de 2e proef een donkergrijze achtergrond waardoor je met printen niet goed meer de starttijden kon zien. Heb je rot gezocht hoe je dat uit kon zetten. Uiteindelijk een vinkje gevonden waarin dat uit kon, maar het stond al uit?!
Nja, dan maar aanvinken? Dat gedaan, evengoed grijs.... Mijn man is ITer maar die kreeg het ook niet klaar. Dus de hele zooi maar zelf naar word gecopieerd, en daar zelf uitgevonden hoe je die grijze achtergrond weg moest krijgen.

Uploaden naar de KNHS ging overigens echt supersnel. Dat was heel fijn.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-12 12:22

Als je 1 ring hebt met 2 proeven maak ik daar altijd 2 aparte roosters voor aan in Concours en dan heb ik nergens last van.
De uitslagen heb je inderdaad erg snel vanuit je eigen Concours bij de KNHS, super! Werken met procenten hoef ik nooit, dus kan ik je helaas niet bij helpen.
Vaste belavonden heb ik nooit gehad, maar snap als je dat wel altijd deed dat het nu lastig is. (Al had ik bij de oude VP's ook altijd netjes er ingezet van hoe laat en tot hoe laat ze konden bellen, maar had ik er geregeld telefoontjes buiten...)

Springen heb ik geen ervaring in.