Zo onzeker...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Browniee

Zo onzeker...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-12 20:33

Hoi bokkers,

ik heb sinds kort les en ik ga samen met Taz met enorme sprongen vooruit, zo goed dat ik nadenk om te starten met wedstrijden, ik heb nog niet zo het gevoel dat dat dit jaar al kan want er moet nog wel aardig wat bijgeschaafd worden... We zijn nu bezig met het laatste stukje recht richten (stap en draf gaat al goed maar we zijn nu bezig met galop) en in stap en draf zijn we al bezig met de 'details'.

Maar ik ben dus heel erg onzeker, ALS ik dus wedstrijden wil gaan rijden wil ik dat eigenlijk gaan doen vanaf 2013 (tenzij er opeens een soort wonder gebeurd haha) maar ik blijf maar twijfelen of ik er goed genoeg voor ben, ik heb zo enorm veel wilskracht bij paardrijden, als ik rijd zal iets me lukken, ik zal m'n hakken uitdrukken ookal kan ik dat niet (te korte achillespees en kuitspieren) en heb ik daarna enorm spierpijn... Het zal me lukken! En zo is dat bij heel veel waar ik mee bezig ben op het moment dat ik rijd.

Kunnen jullie me een beetje vertellen hoe de B is? Vandeweek gaat een van mijn ouders mee om foto's te maken dus ik maak ook een HAW-ITP aan, de link plaats ik hier dan wel.

Voor nu:
Hij kan ik stap en draf aan de teugel lopen.
Hij is al behoorlijk aan het been (af en toe nog een tikje bij maar vooral aandrukken met kuiten)
Eigenlijk gaat veel heel erg goed alleen de galop is nog een probleem.

Groetjes Browniee :wave:

p.s Ik bedoel met de vraag 'Kunnen jullie me vertellen hoe de B is?' Niet als antwoord 'zoek de proef maar eens op' maar meer waar veel op wordt gelet en of er echt al heel streng wordt gekeken.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 22:28

CoronaLime

Re: Zo onzeker...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 23:40

De B valt mee als je goed rijd en als je zo zo rijd valt ie vies tegen.

Streng kijken dat verschilt natuurlijk per jury, en de punten waar ze streng op letten ook. Over het algemeen word er denk ik vooral op gelet of het paard fijn aan de hulpen staat, ontspannen is en de oefeningen op het juiste moment worden uitgevoerd. Met nadruk op de ontspanning, althans, zo heb ik het ervaren.

Wat zegt je instructrice ervan? Heb je zelf weleens een B proef gereden? Heb je er zelf een goed gevoel bij? Als je op wedstrijd gaat hoef je echt niet persé dikke punten te rijden of met prijzen thuis te komen dus niks om onzeker over te zijn imo :j

Browniee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-12 08:32

Ik krijg binnekort weer les en dan vraag ik het aan haar, ik had zelf ook de proeven doorgelezen en ben wat aan het kijken idd op de site van KNHS. Ik zat er zelfs aan te denken de B zelf wat te oefenen en kijken wat ik er zelf van vind.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 21:56

Misschien kun je gewoon wat proefjes oefenen en dan filmen, kun je zelf eens zien hoe het eruit ziet.
Ook kun je eens meegaan met iemand die gaat starten, steek je altijd veel van op en kom je er een beetje in.