A brevet (Belgie)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

elieneke_1

A brevet (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-12 21:36

ik ga binnenkort mijn A brevet rijden
maar nu vroeg ik me wel af:
- welke kledij ?
- als je met rijschoenen en chaps rijd moet je de chaps dan ook aandoen ?
- als je gewone rijkledij mogen aandoen is een jeans rijbroek dan ook toegestaan ?
- is wit dekje verplicht ?
- moeten de paarden getten of bandages aan ?
- moeten de paarden gedot zijn ?

ik weet het ik heb veel vragen maar ik wil geen punten verliezen aan kleine domme dingetjes dat te vermijden zijn
(ik vond het nergens bij zoek)

Duhelo

Re: A brevet (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 08:47

A brevet moet je je niet veel zorgen in maken.
zorg gewoon dat je beetje mooi gekleed bent (gewoon een nette rijbroek met een bloesje oid erboven)
als je rijschoenen gebruikt moet je wel je chaps aandoen.
wit dekje is niet verplicht, getten of bandages ook niet
paarden liefst wel dotten of op een andere manier invlechten, gewoon zorgen dat je netjes voor de dag komt

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 13:12

Dit staat er in de richtlijnen: Voor het A-brevet wordt geen uniform gevraagd maar wel verzorgde ruiterkledij. Ook je paard moet netjes en verzorgd zijn.

Netjes en verzorgd zijn natuurlijk ruime begrippen en voor interpretatie vatbaar. De examinator kijkt voornamelijk naar de rijkunst.
Dus om op je vragen te beantwoorden: ja, ik zou rijkledij aandoen. Ja, ik zou de chaps aandoen. Een jeansrijbroek mag, al zou ik het zelf niet doen. Ook al stelt het A-brevet niet zo veel voor, het is en blijft een examen. Wit dekje is niet verplicht. Getten en bandages zijn niet verplicht en de paarden moeten niet gedot zijn.

elieneke_1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-12 16:37

ok bedankt !