Vanmorgen had ik een discussie met een stalgenoot die beweerde dat het vaak in je nadeel werkt als je eerste start bent..
Goed, ik heb hier volgens mij nog nooit wat van gemerkt..
Hoe denken jullie hier over?
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Gebruiken mensen idd vaker als excuus als ze laag gepunt zijn, dat ze als eerste moesten starten en dat de jury daarom geen winstpunt gaf omdat ze voorzichtig punten.
Scum schreef:Ik jureer nu al zo lang dat ik wel weet wat ik graag zou willen zien. En daarvoor hoef ik niet eerst 5 andere combinaties gezien te hebben. Iedereen hoort een fatsoenlijke en gelijke beoordeling te krijgen.
Maar ik weet wel dat er juryleden zijn die de eerste combinatie(s) lager punten. Omdat ze dat zelf tegen mij gezegd hebben. "Ik begin voorzichtig, want je weet niet wat er daarna nog allemaal gaat komen......"

Scum schreef:Ik jureer nu al zo lang dat ik wel weet wat ik graag zou willen zien. En daarvoor hoef ik niet eerst 5 andere combinaties gezien te hebben. Iedereen hoort een fatsoenlijke en gelijke beoordeling te krijgen.
Maar ik weet wel dat er juryleden zijn die de eerste combinatie(s) lager punten. Omdat ze dat zelf tegen mij gezegd hebben. "Ik begin voorzichtig, want je weet niet wat er daarna nog allemaal gaat komen......"
) Aranel schreef:Ik heb er zelf weinig van gemerkt, maar soms hoor ik wel eens dat jury's minder hoge zouden geven aan de eerste paar starts omdat ze nog geen vergelijkingmateriaal hebben.. Mja, ik weet het niet hoor.

Jibbel schreef:Aranel schreef:Ik heb er zelf weinig van gemerkt, maar soms hoor ik wel eens dat jury's minder hoge zouden geven aan de eerste paar starts omdat ze nog geen vergelijkingmateriaal hebben.. Mja, ik weet het niet hoor.
Maar dat zou toch ook raar zijn..? Als jury beoordeel je een proef op het rijden,het plaatje en hoe alles uitgevoerd wordt. Het is niet zo dat ze op een dag maar 10 winstpunten te vergeven hebben en dus voorzichtig moeten uitdelen ofzo.
Ik denk dat het vooral een goede 'smoes' is voor de ruiters die dat zeggen om zelf te accepteren dat ze hun paard nog niet helemaal lekker voor elkaar hebben.

vonneke schreef:ponyparadijs schreef:Wat ik wel vindt is dat als je na een erg slechte combinatie start je al gauw wel dikke punten rijdt.
Waarom?
Als dat gebeurt vind ik dat een jury niet per combinatie aan het beoordelen is, maar combinaties aan het vergelijken
en rijdt je niet alleen voor je punten maar ook voor een plaats. En ik denk zeker dat je voordeel hebt als je een hele slechte combinatie voor je hebt.