Starten jullie bij slecht weer/slechte weersvoorspellingen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mallootje

Starten jullie bij slecht weer/slechte weersvoorspellingen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-12 20:51

Morgen staat mijn eerste outdoorwedstrijd van dit seizoen op de agenda. Echter, het weerbericht is niet zo positief.. Er is sprake van mogelijke onweders, hevige regenval, misschien wel hagel. Wanneer & waar het gaat onweren, en hoe erg het daadwerkelijk wordt, weet natuurlijk niemand. Nu pieker ik me suf: vertrekken we naar de wedstrijd? vertrekken we niet?
We moeten al om 6u van thuis weg, mijn proeven zijn in de voormiddag en in de namiddag en ze moeten allebei gereden worden omdat er met een mini-klassement gereden wordt en op basis daarvan worden de winstpunten uitgedeeld.

Wat doen jullie als de weersvoorspellingen slecht zijn? Het er toch maar op wagen & gewoon vertrekken, of blijven jullie thuis om geen risico te nemen?
Ik heb er een hekel aan om met mijn paard onderweg te zijn als het heel erg regent, en natuurlijk is het ook niet leuk om een hele dag als een verzopen kip op een wedstrijd rond te lopen..

zilverkenny

Re: Starten jullie bij slecht weer/slechte weersvoorspellingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 09:00

Het is nu al een beetje te laat, maar ik zou wel gewoon gaan! Ik heb zelf ook een keer afgezegd, omdat het zou gaan vriezen en ijzelen, maar toen moest ik dus naast het geld van mijn proeven ook nog 15 euro administratiekosten betalen! Dat is dus echt weggegooid geld. En toen bleek later ook nog eens de wedstrijd afgelast te worden door het weer. Iedereen kreeg zijn geld terug, maar ik niet omdat ik al had afgezegd voordat de wedstrijd afgelast werd..

Daarnaast is een beetje regen niet erg toch? Het is wel vervelend als de ring heel glad wordt, maar dan zou ik gewoon voorzichtig rijden ;).

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 09:09

Gewoon gaan. Of ben je al weg? :)

Als er niemand gaat staat de organistatie daar ook nog eens voor niks ;)

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 09:11

Tja het nadeel van wedstrijden. Maar een slechte weersvoorspelling heeft mij nog nooit tegen gehouden risico van het vak als je een verzopen kip bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 09:12

Ik ben een keer gegaan dat terwijl we aan het rijden waren er een ware sneeuwstorm aan ons voorbijtrok.Ik kon met de trailer niet naar huis, ze hebben me toen in het dorp afgezet en de rest heb ik gelopen:} En al een paar keer in de regen maar toen ben ik gewoon gaan, kende de bak, gingen te paard dus nat ben je wel maar ach kan de pret niet drukken

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 09:22

Ik ga wel, behalve als het niet veilig is de weg op te gaan (zoals met flinke sneeuw).

Maar heb ook eens op de hengstenkeuring gestaan voor het NK dekhengsten in het tuig en begon het extreem te sneeuwen toen ik daar was. Naar huis was ruim 2 uur (met goed weer), naar kennissen waar de hengst die ik reed van was was het een klein half uurtje (waar we bijna 2 uur over gedaan hebben met dat slechte weer). Dus daar maar blijven overnachten, dag er na was het nauwelijks beter dus ben uit eindelijk zonder trailer thuis gekomen en die heb ik een paar weken later opgehaald.

Maar gewoon met regen, wind (geen extreme storm ivm met de trailer de weg op) of kans op onweer ga ik gewoon. Onweert het als ik moet rij ik niet.

coke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 09:38

Ik ga ook gewoon. We zien wel wat voor weer het wordt en 9 van de 10 keer is de regen, onweer die ze voorspellen niet gekomen.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 10:27

Het is nu nog een voorspelling. Je moet op de dag zelf gewoon even kijken wat het weer werkelijk doet.
Neem aan dat het om een wedstrijd gaat in je eigen regio? Dus niet dat je uren onderweg bent en dan erachter komt dat de bodem niet goed is?
Mocht je ter plekke zien dat de bodem echt slecht is dan kun je besluiten om niet te starten.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 10:30

Als ik veilig de weg op kan, ga ik gewoon. Je kunt idd daar nog beslissen of de bodem nog veilig is.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 10:31

En niet vergeten droge kleren in de auto te gooien. :)

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 10:33

Als ik s'morgens zie dat ik in de stortregen moet rijden dan zeg ik af.
Ik ga me niet zeiknat laten regenen voor mijn hobby en daarbij loopt mijn paard dan voor geen meter. Dat is dus dubbele frustratie en dat vind ik het echt niet waard voor een paar proefjes van een paar minuten :+
Heb het 1 keer gedaan en dat was ook gelijk de laatste keer.

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 10:39

Ik ga als ik er veilig kan komen, dan kijk ik daar hoe de bodem is vaak ga ik naar concoursen die ik al ken dus dan kan ik de bodem thuis al wel inschatten en schrijf al niet zo snel meer in op concoursen waarvan ik weet dat het snel blubber kan worden.

Regen maakt me niets uit, ik rij thuis ook in de stortregen. Gewoon een setje droge kleren mee nemen.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-12 10:42

We hebben vandaag ook besloten om niet te gaan. Het was echt aan het stortregenen toen we moesten vertrekken. Dat is op de weg al geen fijn gevoel, en ik vroeg me oprecht af hoe de terreinen er zouden bijliggen. Inmiddels is het droger en heb ik wel een beetje spijt maar goed, er komen nog wedstrijden..

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 10:45

Ah ja joh, nog zat wedstrijden te gaan.
Ik start ook eigenlijk alleen maar op zand zolang ik geen selecties rijd.
Dan is de baan sowieso wel een stuk beter en met parkeren geen last dat je vast komt te zitten :)