Totdat we de ring in gaan. Ik wordt er zo gespannen van, en geef dit over aan mijn paard. Paard wil dan niet meer lopen en ik zit zo stijf als een hark op de rug van het dier. Mijn houding zakt in elkaar en soms wordt het me zo zwart voor de ogen, dat ik de voorlezer niet eens meer hoor. Gisteren moest de jury tweemaal op het raampje kloppen om aan te geven dat ik op de verkeerde hand aan het rijden was. (linksom ipv rechtsom etc). En ik zie het steeds weer terug in de puntentelling: houding, te weinig impuls, en vooral het doorzitten lukt niet doordat ik zo gespannen ben.
Wie herkent dit nog meer en wat doen jullie eraan? Ik rij sinds 7 maanden wedstrijden, tweemaal per maand dus daar ligt het niet aan. We rijden in het B. Ik wil heel graag tips van andere zenuwpezen!
Ik heb net hetzelfde probleem, ik kan rijden met 100personen die naar me kijken maar in de ring wordt ik zenuwachtig.
maar het helpt enorm. Paar druppels recht op mijn tong, ong. voor het losrijden. Beetje bitter .
In de proef werkt dat natuurlijk niet want daar kan het niet, dus ringen vlak voor het terras zullen nooit favoriet worden
maar die trainingsopdracht kan me daar ook wel wat afleiden.
Ik heb 1x meegedaan op mijn vorige stalling met een onofficieel wedstrijdje, en blijkbaar kan ik er niet tegen dat al die mensen naar me gaan kijken. Ik ben 1 bonk spanning wat overslaat op mijn erg gevoelige tinkermerrie (die daardoor dan ook op hol sloeg). Is geen goeie combinatie... Ik vind het best wel jammer, want er is 2x per jaar een tinkerdag waar het echt lol met je knol is met zowel officiele als onofficiele dressuurwedstrijdjes waar ik toch eigenlijk best wel aan mee zou willen doen, maar het gewoon echt niet durf. Nu rijdt mijn bijrijdster mee en dat vind ik dan wel erg leuk om te zien.
.