wachten tot hij wel stilstaat en dan pas goeten, en dan nog even wachten en dan pas aanstappen
Tammy_
Geplaatst: 05-05-12 22:08
meer oefenen is het meest logische antwoord denk ik ontspannen wanneer hij stil staat, en niet boos gaan worden als hij blijft draaien. En niet al te veel over nadenken dan maar, als het niet goed gaat: het is maar 1 punt, gewoon op de rest iets beter je best doen en je hebt die 4 ( ga er van uit dat het om de B klasse gaat dan he) voor het niet stilstaan er weer uit.
Trainen en niet gelijk teveel verwachten. Beginnen met heel even stil staan,dat belonen en weer snel wegrijden en dan steeds meer opbouwen naar langere tijd. In het begin ook zeker niet gaan frutten voor recht stilstaan of vierkant halthouden of de nageeflijkheid of wat dan ook. Doel is eerst stilstaan. DUs stapsgewijs en niet de kans geven om in de fout te gaan.
Mijn tip is om tijdens het oefenen te varieren in de tijd dat hij moet stilstaan. Paarden zijn slim, dus als hij van jou altijd maar 3 seconden hoeft stil te staan, stapt hij vervolgens elke keer bij de 4e seconde aan. Wat meer varieren kan hem leren pas aan te stappen wanneer jij het aangeeft.
Goh:= een topic ook voor mij en mijn haflinger. Die gaat altijd achteruit/opzij lopen en heel druk vervelend doen Met die van Mowoah kan ik wel wat:P
maximexfleur
Geplaatst: 10-05-12 18:02
hahhaha ook een topic voor mijn verzorgpaard, die loopt gewoon door als je hem wilt laten halthouden maar dit hebben we getraind en het gaat nu al veel beter! Dus ik zou gaan rijden en dan soms een beetje proberen te halthouden.
Veel oefenen en ontspannen als ie stil staat, even stil blijven staan en weer naar voren. Mijn pony blijft ook niet altijd netjes stil staan. Oefen het nu heel veel.