Maximale lengte dressuurzweep paarden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bonny_CT

Maximale lengte dressuurzweep paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-12 13:52

Even een vraagje omdat het niet duidelijk in het reglement staat.

De toegestane lengte van de zweep bij de paarden is 120 cm. Is dit inclusief slag of exclusief slag wat er aan zit. Met slag bedoel ik dat zwiepertje op het einde.. Daar staat niks over in het reglement namelijk.

Groetjes Bonny

Anoniem

Re: Maximale lengte dressuurzweep paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 13:56

Staat er toch duidelijk? Maximaal 120 cm, het kwastje is toch onderdeel van de zweep? ;) Dus inclusief dat touwtje.. Maar als het op de 10 cm aan moet komen..... :+

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 13:57

Jep, dat is de gehele lengte van de zweep.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-12 14:01

Het hoeft niet op 10 cm aan te komen. Het gaat erom, in training is mijn zweep 130, rij mijn eigen merrie niet met zweep in de proef.. Start een nieuw jong paard straks voor het eerst in het B, en die start ik wel met. Heb dus een nieuwe nodig..

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 16:27

ik rijd geen wedstrijden, maar als ik train gebruik ik altijd een springzweepje, een kort zweepje dus. Ik tik namelijk iedere keer per ongeluk mijn paard aan met mijn dressuurzweep. Vind die lange dressuurzwepen maar ondingen eigenlijk.

Ik heb nog een "zweep-vraag": mijn dochtertje leert in haar lessen dat de zweep in de binnenhand moet. Als ze van hand gaan veranderen doen ze dus ook de zweep in de andere hand. Tijdens een (onderlinge) wedstrijd laatst kreeg ze hier commentaar op van de jury.
Hoe moet het nu?

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 16:47

Ik heb op een wedstrijd wel eens gezien dat zwepen echt opgemeten werden. Als je dus toch een nieuwe moet kopen, zou ik er zeker 1 kopen die zeker goedgekeurd wordt. Je zal het maar net meemaken.

max66 schreef:
ik rijd geen wedstrijden, maar als ik train gebruik ik altijd een springzweepje, een kort zweepje dus. Ik tik namelijk iedere keer per ongeluk mijn paard aan met mijn dressuurzweep. Vind die lange dressuurzwepen maar ondingen eigenlijk.

Ik heb nog een "zweep-vraag": mijn dochtertje leert in haar lessen dat de zweep in de binnenhand moet. Als ze van hand gaan veranderen doen ze dus ook de zweep in de andere hand. Tijdens een (onderlinge) wedstrijd laatst kreeg ze hier commentaar op van de jury.
Hoe moet het nu?

Het is eigenlijk wel makkelijker als je een nieuwe vraag ook in een nieuw topic zet, dan zal je meer gerichte antwoorden krijgen en kan het topic waarin je je vraag zet ook gewoon beantwoord worden voor die topicstarter ;)

Tijdens training lekker overpakken en tijdens een proef in de hand houden waar hij het meest nodig is. Het is in een proef inderdaad niet de bedoeling om hem tussendoor over te pakken.

Kayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 18:49

Niet langer dan 120 cm bij de paarden en 100 cm bij de pony’s, dus inclusief touwtje.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-12 19:22

topic mag gesloten!