Formule kringkampioenschap?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kabouterdans

Formule kringkampioenschap?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-12 09:02

Gister kwam op de ledenvergadering van onze kring het idee om eens te kijken naar een andere formule om kringkampioen te kunnen worden.
Het stelt nu eigenlijk weinig voor; op de betreffende dag start je 1 proef en de winnaar van zijn of haar klasse is kringkampioen. Dit is tijdens het indoorseizoen.
Bij het outdoorseizoen start je op de betreffende dag 2 proeven die bijelkaar opgetelt worden en dan komt daar de kampioen uit.

Ons kringkampioenschap staat ook helemaal los van het regiokampioenschap aangezien indoor in maart is en outdoor in september.

Ik ben benieuwd hoe dat in andere kringen gaat.

Dniekje

Re: Formule kringkampioenschap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 09:16

Hier heb je 3 selectiewedstrijden, en 1 kringkampioenschap. Je moet 2 van de 3 selecties rijden en het kringkampioenschap. wanneer je 3 selecties rijdt kan je er één laten vallen (automatisch de slechtste).
de beste over deze wedstrijden is kringkampioen. :)

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-12 09:30

Dniekje schreef:
Hier heb je 3 selectiewedstrijden, en 1 kringkampioenschap. Je moet 2 van de 3 selecties rijden en het kringkampioenschap. wanneer je 3 selecties rijdt kan je er één laten vallen (automatisch de slechtste).
de beste over deze wedstrijden is kringkampioen. :)
Dus het kringkampioenschap is bij jullie nog een aparte wedstrijd naast de selecties?

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 09:31

Ja als het ware wel, je moet het kringkampioenschap verplicht rijden anders kom je niet in aanmerking voor afvaardiging naar de regio.

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-12 09:35

Dniekje schreef:
Ja als het ware wel, je moet het kringkampioenschap verplicht rijden anders kom je niet in aanmerking voor afvaardiging naar de regio.
Oke, bij ons staat het kringkampioenschap helemaal los ervan. Selectie wedstrijden rijden plaatsingspunten halen en dan gaan er een aantal naar de regiokampioenschappen.

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 09:39

om het even wat duidelijker uit te leggen; hier verdien je met selecties ook plaatsingspunten. en het kringkampioenschap geeft dan op het eind de doorslag.

ownwise

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 09:45

Hier in de regio is er maar 1 selectiewedstrijd en dat is gelijk het kringkampioenschap. Op zich zou ik het leuker en eerlijker vinden als het hetzelfde zou gaan als Dniekje aangeeft, meerdere wedstrijden en de gene die over alle 3 (of 2 of 4) wedstrijden het best gepresteerd heeft, is kringkampioen. Nu kan het ook een gelukstreffer van een normaal wat mindere combinatie zijn of een baaldag van een wat betere combinatie. Op zich hoort dat bij de sport, maar meerdere wedstrijden geeft een eerlijkere kans voor iedereen om zich te bewijzen :j

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 09:48

Kabouterdans schreef:
Gister kwam op de ledenvergadering van onze kring het idee om eens te kijken naar een andere formule om kringkampioen te kunnen worden.
Het stelt nu eigenlijk weinig voor; op de betreffende dag start je 1 proef en de winnaar van zijn of haar klasse is kringkampioen. Dit is tijdens het indoorseizoen.
Bij het outdoorseizoen start je op de betreffende dag 2 proeven die bijelkaar opgetelt worden en dan komt daar de kampioen uit.

Ons kringkampioenschap staat ook helemaal los van het regiokampioenschap aangezien indoor in maart is en outdoor in september.

Lijkt mij niet fair...je zal als combinatie net je dag niet hebben, geblesseerd of je paard is kijkerig in de betreffende bak :P

Hier is het altijd 5 selecties, waarvan de beste 3 tellen, daarvoor krijg je plaatsingspunten.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 09:49

Onze kring heeft deze zomer bij de paarden 5 selectiewedstrijden. 3 moet je er minimaal rijden. Daarvoor krijg je plaatsingspunten (1e plaatsis 1punt dus hoe minder punten hoe beter). Bij gelijke stand is de laatste wedstrijd doorslaggevend. Het springen heeft 4 selectiewedstrijden, waarvan er 3 gereden moeten worden en ook weer de laatste wedstrijddoorslaggevend is.

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-12 09:52

listiglistje schreef:
Kabouterdans schreef:

Lijkt mij niet fair...je zal als combinatie net je dag niet hebben, geblesseerd of je paard is kijkerig in de betreffende bak :P

Hier is het altijd 5 selecties, waarvan de beste 3 tellen, daarvoor krijg je plaatsingspunten.
Daarom gaan ze nu kijken naar een andere opzet en open ik dit topic om te lezen hoe het elders in zijn werk gaat.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 18:01

Hier in de zomer 5 selecties waarvan je er minimaal 3 moet rijden (en de beste 3 tellen)
in de winter zijn het er volgens mij 3 waarvan de beste 2 tellen en je er ook minimaal 2 moet rijden :j

Is wel het fijnste als het een keer niet lekker gaat heb je extra kansen en als het nou heel goed gaat kun je een keer een weekendje thuis blijven :j

annelotten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 19:39

Wij hebben ook maar 1 kringwedstrijd, maar er zit wel wat in dat meerdere wedstrijden eerlijker zou zijn, maar anderzijds: Zo komt (misschien) wel degene naar boven die op het juiste moment weet te pieken, de regio en de hippiade komen daar ook op aan, en zijn beide ook maar 1 wedstrijd. En de kring hoort toch eigenlijk een voorbereiding/selectie daarop te zijn.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 21:05

Hier idd (in de zomer) 5 selectie wedstrijden voor de regio kampioenschappen, waarvan de laatste selectie het kringkampioenschap is. Hier tellen idd de beste 3 resultaten! Dus je moet sowieso 3 selecties (waarvan een er dus de kringkampioenschappen is) rijden.
's winters heeft het dezelfde opzet! Maar weet niet meer zeker of het er dan 4 of 5 zijn. (selecties)

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 11:39

Volgens mij zijn er bij ons al jaren geen kringkampioenschappen meer. Vroeger was dat gewoon 1 wedstrijd waar je op kon inschrijven.

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 19:06

Hier zijn er 5 selecties 3 tellen er voor plaatsingspunten! De beste over deze 5 wordt kringkampioen, en deze wedstrijden geven ook aan wie er naar de regiokampioenschappen mogen!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 19:15

Hier ook 5 selecties, maar die tellen niet mee met de regiokampioenschappen.
Ik zou het het eerlijkst vinden als alle selecties meetellen bij het regiokampioenschap , dan ben je pas echt kringkampioen in mijn ogen .

marsmars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 22:47

Hier in twente ook maar 1 wedstrijd, wel over 2 proeven :)

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 23:00

Bij ons zijn 3 selectiewedstrijden waarvan je er 2 moet rijden(beste 2 tellen en er word gewerkt met plaatsingspunten) om kringkampioen te kunnen worden. Het wordt bij de laatste selectiewedstrijd bekend gemaakt wie er in welke klasse kringkampioen is geworden. Vind het wel een fijne manier omdat als je zoals ik regelmatig in het weekend moet werken je 1 wedstrijd kan laten schieten en als je een keer niet zo goed gereden hebt een extra kans hebt. Plaatsingspunten zijn ook wel zo prettig als je zulke grote groepen hebt dat er in meerdere ringen de selectieproef verreden word (dus bijv. voor de klasse L1 voor de selectieproef 2 verschillende ringen en dus juryleden hebt)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 05:41

CM_ schreef:
Hier ook 5 selecties, maar die tellen niet mee met de regiokampioenschappen.
Ik zou het het eerlijkst vinden als alle selecties meetellen bij het regiokampioenschap , dan ben je pas echt kringkampioen in mijn ogen .

Dan zou in alle kringen van de regio ook dezelfde juryleden moeten zitten, want dat kan ook nogal uitmaken in de plaatsing van de ruiters, dus lijkt me ondoenlijk.
De regiokampioenschappen zouden voor mij wel mogen bestaan uit 2 of 3 dagen, dus ofwel meerdere selecties ofwel een voorselectie op zaterdag en overkampen op zondag.