Teugelclips toegestaan?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

YvonneNEL

Teugelclips toegestaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-12 14:37

Dit staat erover in het reglement:
8. Aan het materiaal en de uitvoering van de teugels worden geen regels gesteld, met dien verstande dat in géén enkele klasse het gebruik van een voorziening, die als een lus of handvat kan worden aangemerkt, is toegestaan. De teugels mogen uitsluitend zijn vastgemaakt aan het bit.

Zijn teugelclips toegestaan op wedstrijd? volgens mij kan je dat neit aanmerken als een lus of handvat, maar de teugels zitten niet aan het bit, maar wel via de clips......
afbeelding teugelclip (waar ik altijd mee rij) : http://www.animoruitersport.nl/teugelcl ... p-539.html

Angela

Re: Teugelclips toegestaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 14:47

Ik heb teugels gehad waar ze daadwerkelijk bij hoorde, en daar heb ik nooit een opmerking over gehad op wedstrijd. Het beinvloed de inwerking van de teugel niet, en het geeft de ruiter ook geen extra houvast. Lijkt me dus geen probleem aangezien er niets veranderd, behalve dan dat je ze zelf gemakkelijk aan het bit kunt vastklikken, of ze kan verwijderen.

YvonneNEL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-12 09:36

Angela schreef:
Ik heb teugels gehad waar ze daadwerkelijk bij hoorde, en daar heb ik nooit een opmerking over gehad op wedstrijd. Het beinvloed de inwerking van de teugel niet, en het geeft de ruiter ook geen extra houvast. Lijkt me dus geen probleem aangezien er niets veranderd, behalve dan dat je ze zelf gemakkelijk aan het bit kunt vastklikken, of ze kan verwijderen.

thanx voor je berichtje. ik zal knhs mailen hierover voor meer zekerheid.

YvonneNEL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-12 17:30

mail terug van knhs.

HET MAG!