Tips voor voor het eerst officieel starten...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

fientje80

Tips voor voor het eerst officieel starten...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-12 17:45

Hallo iedereen!
Ik ga 9 & 10 juni voor het eerst officieel starten. Na 3 jaar onderling te hebben gereden met mijn kleine monstertje (zij 1.48 meter en ik ruim 1.80 meter..) ga ik het officieel proberen. We hebben laatst een L1 proef gewonnen tussen de paarden, en we waren eerste, en dat gaf me de moed om officieelte starten.. Nu was mijn vraag aan jullie:
Heeft er iemand rij tips voor ons, en tips voor het trainen, zodat we zo goed mogelijk voor de dag komen in de ring op 9 & 10 juni? Bij onderlinge wedstrijden vallen we vaak door het kleurtje van mijn pony wel in de smaak bij de jury, maar dat werkt niet op een officieële wedstrijd lijkt me.. Waar let een jury heel erg op, en waar scoor je extra punten mee?
Hierbij ook een filmpje van ons gewonnen L1 proefje en foto's van een eerdere wedstrijd. We rijden niet meer bitloos overigens!

http://www.marneruiters.com/Zomercup%20 ... index.html
Groetjes Fieneke!

mistid

Re: Tips voor voor het eerst officieel starten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 18:33

Ja, lees het algemeen wedstrijdreglement en disciplinereglement dressuur van te voren even goed door :) . Zo kom je niet voor verrassingen te staan

Heike1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 18:48

Ik vind het er erg goed uitzien! Wel was er een stukje waar zij wat achter de loodlijn liep, misschien moet je daar eens op letten?
Maar voor de rest ziet het er goed uit! :D
Off-topic: waarom rijd je niet meer bitloos?

willemijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 18:50

Ik zat laatst te schrijven bij een B jury en dit zijn belangrijke punten.
Hoeken doorrijden, middendraf voorbereiden en ook afmaken niet doorblijven denderen, goede been lichtrijden, oefeningen goed uitvoeren kijk dus even op youtube bijvoorbeeld voor de proef, of misschien heb je de dvd. Als het mis gaat niet je pony de schuld geven.

SylDei

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 19:39

Heb ook geschreven bij de B jury.
Hoeken goed doorrijden kwam vaak bij haar naar boven, veel ruiters doen het niet.
Als je goed de hoeken rijd kom je ook goed uit voor als je van hand moet veranderen.
Bij de enkele passen middendraf wordt gekeken naar het naar voren rijden en terugrijden.
Paard in overgangen actief blijft.
Bij het halthouden tussen X-G, kwam nogal veel voor dat ruiters net na of op X halt gingen houden.

fientje80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-12 21:24

Heike1998 schreef:
Ik vind het er erg goed uitzien! Wel was er een stukje waar zij wat achter de loodlijn liep, misschien moet je daar eens op letten?
Maar voor de rest ziet het er goed uit! :D
Off-topic: waarom rijd je niet meer bitloos?

Dankje! Ja ik weet idd dat ze soms achter de loodlijn gaat lopen, maar helaas krijg ik het er erg moeilijk uit :( Bij elk klein beetje teugeldruk gaat ze achter de loodlijn lopen :S Ik rijd niet meer bitloos, omdat ik rijden met bit toch iets fijner vind bij het crossen (: Ik heb dan nét wat meer controle... Zit trouwens er nog wel over te denken om bitloos te starten...

fientje80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-12 21:25

SylDei schreef:
Heb ook geschreven bij de B jury.
Hoeken goed doorrijden kwam vaak bij haar naar boven, veel ruiters doen het niet.
Als je goed de hoeken rijd kom je ook goed uit voor als je van hand moet veranderen.
Bij de enkele passen middendraf wordt gekeken naar het naar voren rijden en terugrijden.
Paard in overgangen actief blijft.
Bij het halthouden tussen X-G, kwam nogal veel voor dat ruiters net na of op X halt gingen houden.

Bedankt voor de tip! :D Het stoppen op de goede plaats gaat wel goed, maar helaas gaan we heel erg zwabberen voor we eenmaal stilstaan... Krijgen we er niet goed uit...

SylDei

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 15:35

Het zwabberen voordat je stilstaan, kan te maken hebben met dat de pony niet meer actief genoeg is vanuit het achterbeen. Je begin nog maar net en met oefenen komt dit ook vast wel goed.
Ik rij nu zelf net in de L2 begonnen, maar mijn paard heeft ook nog wel eens moeite met recht en actief halthouden. Ze wil niet actief genoeg vanuit het achterbeen.

fientje80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-12 18:54

Onddanks dat het misschien niet perfect ging vandaag had ik 2x 196, dus totaal 4 winstpunten binnen voor de B! Heel erg blij mee, totaal niet verwacht! :D

LucianoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 06:45

gefeliciteerd !!!!!!! super gedaan !