Apart wedstrijdhoofdstel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xJess

Apart wedstrijdhoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-12 17:17

Hoi bokkers,
Ik vroeg mij af, hebben jullie een apart hoofdstel voor de wedstrijden? Ik ben namelijk van plan dat wel te gaan doen (als iemand nog een mooi, chique hoofdstel weet :D)
Het hoofdstel dat hij nu omheeft is al wat ouder, en wat minder mooi leer, waardoor hij er niet zo mooi meer uitziet. Maar verder nog prima functioneert.
Maar op wedstrijd vind ik toch wel dat je met een mooi hoofdstel de ring in moet verschijnen. Wel lijkt het mij slim hetzelfde bit te gebruiken.
Groetjes

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: Apart wedstrijdhoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 17:21

ja ik heb er zelfs 3, in voor thuis gewoon te rijden een kieffer, eigenlijk moest dat zijn wedstrijd hoofdstel worden, maar mijn pony heeft met die neusriem tegen de muur gezeten.
ik weet niet hoe die kieffer heet maar hij is zwart en bruin gestikt ( foto zie profiel rilana 1e foto)

voor wedstrijd heb ik een döbert stallmeister wit onderlegd, met een bling frontriem, ( foto zie profiel duvall)
mijn ander is voor te longeren en is een allergaartje :D

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 17:26

Ik heb 1 goed hoofdstel (per paard), waar ik alles mee doe: thuis rijden, wedstrijden en longeren. Daarnaast nog wel enkele 'afdankertjes', maar die zijn in geval van nood, mocht er wat stuk gaan.

Je koopt toch ook geen twee zadels? :P Als je gewoon netjes met je spullen bent en een beetje goede kwaliteit koopt, dan is 1 hoofdstel prima (gelijk goede reden om hem goed te onderhouden :+ )

Mocht je er toch 2 willen, dan zou ik ook een tweede hetzelfde bit kopen, want om die steeds om te hangen vind ik super irritant!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 17:28

Ik heb wel een apart hoofdstel, na de wedstrijd haal ik er een doekje over en is het weer netjes voor de volgende keer. Voor mijn ene paard moet er nog een ander hoofdstel. Idem met sporen. Laarzen had ik ook apart maar nu niet meer.

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 17:29

ik haal mijn hoofdstel helemaal uit elkaar en gooi het bit is een bakje met kokend water, dus die moet er toch uit, of ik die dan terug hang in mijn goeie of 'oude' maakt niet uit.

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 17:30

Toen ik nog wedstrijden reed had ik wel een apart hoofdstel voor op wedstrijd. :)
Die bleef netjes, had een mooiere frontriem en was wit onderlegd.

Wel had ik voor beide hoofdstellen een bit, dus moest wel vaak wisselen als ik weer op wedstrijd ging.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 20:11

Nee, geen speciaal wedstrijd hoofdstel, Toobs heeft 1 hoofdstel, daar doen we alles mee.

Sjol daarintegen heeft er meer.
1 gewone, 1 stang en trens en een halster hoofdstel voor buitenritten in het bos en endurance
(kan je makkelijk het bit uit klikken)
Oh en ik vergeet haar menhoofdstel.
Uiteraard heeft ze eerst altijd maar 1 hoofdstel gehad, een jaar of 7.

Mickskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 23:09

Ja ik heb wel een apart hoofdstel voor op wedstrijd. We hebben namelijk alleen een buitenbak en ik rijd ook gewoon in de stromende regen. Dit is nou niet echt heel goed voor je hoofdstel, dus heb ik een aparte voor op wedstrijd. :D

Ik heb trouwens eerst een zwart hoofdstel gekocht toen ik haar inreed en later besloot ik dat ik toch een bruin zadel wilde, dus toen ook een bruin wedstrijdhoofdstel gekocht (precies dezelfde die ik al had, maar dan in bruin).

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 23:14

ik heb een prima hoofdstel, al ruim 5 jaar en het ziet er nog steeds tip-top uit. Nou ben ik er ook wel voorzichtig mee, was een dure kieffer. Ik poets hem nog een beetje op voor een wedstrijd en klaar :Y)

SylDei

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 11:39

Heb 3 hoofstellen. 1 voor de dresuurwedstijden, 1 een voor het springen en 1 voor thuis gebruik. Elk hoofdstel heeft wel een eigen bit.

Never_Mind

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 17:38

Ik heb geen apart hoofdstel voor wedstrijd (had ik vroeger wel, maar die is doorgeschoven naar thuisgebruik :+ ). Wel een aparte voor dressuur, 1 voor springen/cross en een heel oud hoofdstel die ik af en toe gebruik voor longeren.
Op zich zou ik er wel weer een echt mooi hoofdstel bij willen voor dressuurwedstrijden, maar die rijd ik bijna nooit meer, dus dat vind ik wel een beetje zonde :P

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 12:12

Ik heb geen apart hoofdstel, ik zorg gewoon dat ik mijn hoofdstel netjes houd. Hetzelfde met het zadel, ik ga toch geen twee zadels gebruiken, 1 thuis en 1 op wedstrijd. 1 is meer dan genoeg. Daarentegen heb ik wel 2 paar leren laarzen, voor op wedstrijd en thuisgebruik!

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 12:15

Was oorspronkelijk de bedoeling, maar gebruik dit hoofdstel gewoon veel te graag, dus ondertussen dagelijks. Is een Isabell Werth

Afbeelding

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 12:59

Ik heb 2 hoofdstellen, 1 voor het springen en cross, en 1 voor dressuur.. Rij met mn dressuurhoofdstel zowel thuis als op wedstrijd en er ook 2 paarden mee.. springhoofdstel gebruik ik alleen op het strand of met de cross

HellYeah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 01:18

Ik heb wel een apart hoofdstel voor de wedstrijden. Op wedstrijd heb ik mijn laarzen en hoofdstel in lak dus wil deze graag netjes houden. Dit scheelt ook weer poetswerk.

Toadeye

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 13:37

Ja als je bijv een lakneusriem hebt wil je deze natuurlijk we netjes houden, dan zou ik het goed kunnen begrijpen als iemand nog een ander hoofdstel erbij heeft.

RomySjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 18:21

Ik heb er 2, een voor het springen en een voor het dressuur. Die gebruik ik gewoon altijd. Als je wel een wedstrijdhoofdstel wilt gebruiken, raad ik je wel aan om de dag voor de wedstrijd ook met dat hoofdstel te rijden. Soms kan je paard geïrriteerd op het hoofdstel reageren of soms moeten ze even wennen. Hetzelfde bit gebruiken is zeker aangeraden!