Rassenwedstrijden!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

piepelie

Rassenwedstrijden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-12 12:27

Er zijn diverse wedstrijden die alleen voor een bepaald ras gehouden worden, zo heb je bijvoorbeeld wedstrijden die alleen voor tinkers, friezen, haflingers of alleen voor arabische volbloeden zijn. Wie van jullie doet er weleens mee aan deze wedstrijden en hoe vinden jullie dit in vergelijking tot alle andere wedstrijden?.

Zijn er ook nog mensen op bokt met een arabisch volbloed die nog nooit aan een wedstrijd van het AVS hebben deelgenomen en zo nee, waarom niet?.

Gulpje

Re: Rassenwedstrijden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 12:56

In mijn ervaring wordt er zeker soepeler gejureerd op rassenwedstrijden. Ben een keer meegeweest naar de Tinkerdagen waar dat duidelijk te merken was, en heb zelf een keer meegedaan aan een Friezenwedstrijd waar ik niet helemaal terecht winst reed. Verder is de sfeer wisselend, bij de Tinkerdagen was het heel gezellig en leuk met z'n allen, bij de Friezen vond ik er niets aan. Friezen in de Z met de kin op de borst en de stangteugel op z'n strakst en er was niet bepaald een onderling Friezenzijnechttof gevoel :') Maar ja, ik weet er verder ook niks van. Vroeger ging ik met mijn ouders altijd naar de VW Keverdagen en daar was het altijd heel erg leuk dus ik hoopte/dacht dat dat ook zo zou zijn op een Friezenwedstrijd. Dus voor mij niet meer :)