hoe zit het nou??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

hobbyboerin

hoe zit het nou??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 21:37

Mijn dochter had vandaag een onderlinge wedstrijd voor de derde keer of zo. Nou gaat de dressuur meestal niet goed. zo ook vandaag, de pony weigert nagevelijk te lopen zodra de proef begint. Ze wil dan alleen nog maar haar eigen zin doen. De eerste wedstrijd vloog ze de ring uit en de tweede wedstrijd volgen de bordjes uit de grond. Dit keer bleef ze in de ring en ging ze ook niet keihard door de ring heen (we boeken dus vooruitgang) ze liep wel weer te klieren met haar hoofd maar nu reed er bij haar in de ring ook een meisje dat minstens drie keer de ring uitvloog en door de proef ernaast rende. verder vloog hij nog een keer door de ring heen. De pony liep ook niet echt nagevelijk. Bij de uitslag bleek dat ze boven mijn dochter was geeindigd met een paar punten meer. Mijn dochter heeft nu zoiets van "dan kan ik dus beter een keer de ring uitvliegen dan krijg ik meer punten dan nu"
mijn vraag is nu dus is het erger dat je pony niet nagevelijk loop, maar wel de oefeningen (met tegenzin) doet of is het erger dat je pony er telkens vandoor gaat en door andere proefen vliegt. Ik snap het niet meer.

saskiakefie

Re: hoe zit het nou??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 21:40

Nee de wedstrijdsport is ook raar :) Nageeflijk rijden is helemaal niet belangrijk nu. De basis is veel belangrijker. Dat de pony naar je dochter luistert, goed op haar hulpen reageert, hier scherp op is. Nagevelijk komt vanzelf.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 22:31

Het gaat er helemaal niet om wat 'erger' is in jullie ogen, je moet het anders bekijken.

Je krijgt punten per onderdeel. Als de pony van je dochter bij alle onderdelen eigenwijs is, met zijn hoofd schudt of op een andere manier verzet vertoont, zal zij enkel lage punten krijgen met als gevolg dus ook een heel laag eindtotaal.
Als de andere combinatie weliswaar een aantal grote fouten maakte door oa de ring te verlaten, maar dat kan compenseren met enkele onderdelen die wel beter gingen, kan zij heel gemakkelijk nog op een hoger eindtotaal uitkomen.

Ik heb ook weleens twee winstpunten gereden in een proef waar een dikke fout in zat...En dan stonden er ook weleens mensen onder mij die geen echte fouten hadden gemaakt. Maar als ik verder achten rijd en zij zevens, eindig ik alsnog hoger.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 22:37

Per keer met 4 benen buiten de ring (open ring) krijg je -2, bij 3x -2 volgt uitsluiting.
Waarschijnlijk heeft deze ruiter in de andere onderdelen meer punten gekregen dan je dochter en is dus ondanks de strafpunten hoger geeindigd.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 07:56

Het is vooral zo, dat je moet kijken naar jezelf en vooral niet naar het hoe en waarom van de punten van een ander. Hier komen jullie straks wel aan toe als het beter gaat.
Gewoon lekker door oefenen.

hobbyboerin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 21:18

Vandaag was de grootste teleurstelling al weer voorbij en kwam de opmerking "maar het ging beter dan de vorige keer" al weer voorbij. T is soms moeilijk voor haar omdat de pony erg lastig is bij de dressuur. En gister was het best vervelend dat iemand meer punten had terwijl de pony drie keer ruim uit de ring was. maar nu is ze er al overheen maar voor iemand zoals ik die geen verstand heeft van dressuur blijft het een beetje vreemd.

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 21:41

colette_007 schreef:
Per keer met 4 benen buiten de ring (open ring) krijg je -2, bij 3x -2 volgt uitsluiting.
Waarschijnlijk heeft deze ruiter in de andere onderdelen meer punten gekregen dan je dochter en is dus ondanks de strafpunten hoger geeindigd.

Sorry als ik me vergist maar ben jij niet sinds kort geslaagd voor de jurycursus? Dan zou jij toch juist de regels omtrent de strafpunten moeten weten!! :x

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 08:27

Zie dat ik het beetje raar heb neergezet, het is -2 dan -4 dan uitsluiting ;).
Buiten ring is vergissing in programma en wordt ook zo behandeld. En bij 3 fouten volgt uitsluiting.
Laatst bijgewerkt door Ashley5760 op 24-04-12 08:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 08:44

Je schrijft dat het onderlinge dressuur is. Misschien houden ze er dan andere regels/normen op na.

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 13:35

Waarom vergelijken met iemand die boven je dochter is geïndigd? Als ik lage punten heb, kijk ik naar waarom IK die punten kreeg, niet waarom een ander hogere punten gekregen heeft.
Ik rij de proef voor mezelf ;) Al wordt ik laatste , dan nog gaat het me om de punten. Als ik laatste word met 190 punten, ben ik blij en vind ik het een grotere prestatie dan 1e worden met 180 punten ;)

Als je dochter gewoon lekker gaat lessen en gaat oefenen om 't pony onder controle te krijgen, scheelt dat al heel wat op wedstrijden en krijg je vanzelf hogere punten