Resultaten opvragen, waar?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LukieBradley

Resultaten opvragen, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-12 12:16

Hallo *\o/* (Hoop dat dit het goede forum is)
Zoals sommigen misschien wel weten zorg ik al jaren bij een handelaar.
Ik zie heel wat voorbij komen.
Nu is er een pony op stal gekomen, grote D - kleine E van 24 jaar oud.
Een arabier (iig zit het erin) die in het verleden ZZ gelopen heeft (zoiezo hoog in de sport)
Pony was verkocht wegens dat hij te fel was voor een meisje van 7 dus weer gauw gedropt en zo bij ons gekomen.
Gezien de pony nog topfit is, super verzorgd, vind ik niet dat ie het verdiend om verder in de handel te komen en wil eventueel oude baasjes in het verleden etc opzoeken om misschien nog een leuke oude (recreatieve) dag voor hem te regelen.
Heeft geen gebreken en kan nog jaren mee zoals het er nu voor staat.
Ik bedoel, jarenlang hard gewerkt en dan zo terecht komen?
Oke met de tijd van nu is het lastig maar ik wil het toch proberen.

Ik heb papieren/paspoort nog niet gezien, dat wil ik vandaag doen maar ik weet dat je toch resultaten ergens kan opzoeken van het sportverleden van een pony/paard?
Ik ben een leek op dat gebied dus geen idee hoe ik dit moet aanpakken.
Kan en wil eventueel iemand mij erbij helpen door te vertellen hoe het moet oid?

petitparis

Re: Resultaten opvragen, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 12:19

in belgië kan je denk ik alleen op ruiter zoeken en welke paarden iemand gereden heeft, maar niet omgekeerd. Maar zeker weten doe ik dat niet...
Wel tof datje zo begaan bent met de paarden. Succes met je zoektocht.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 12:22

Ik heb ook geen idee maar misschien via knhs?

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-12 12:23

Hmm ja ik weet het dus ook niet, heb er echt geen verstand van.
Ik ga vanmiddag rijden en zal de pony ook eens pakken, een paar mooie plaatjes schieten en wat gegevens noteren en dan ga ik het gewoon via bokt proberen zoiezo, ik bedoel bokt is tegenwoordig zo groot dat ik goede hoop heb om via hier iets te vinden.

Edit; begaan met de pony's ben ik altijd, probeer er zoveel mogelijk te helpen en meestal lukt dat aardig.
Deze pony, als ie zon hoog sportverleden heeft vind ik gewoon niet dat ie de handel verdiend..

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 12:26

volgens mij kan je via het diernummer bij het knhs een hele hoop. knhs mag echter geen naam/adresgegevens van mensen geven.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 12:29

ik vrees eigenlijk ivm wet op privacy dat zelfs al is er een databank die ook paarden geordend is en daarbij alle ruiters, je nooit die namen gaat te weten komen...

edit: misschien dan een opsporingsbericht hier op bokt nog het meeste resultaat kan opleveren
Laatst bijgewerkt door petitparis op 20-04-12 12:30, in het totaal 1 keer bewerkt

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-12 12:29

Ja nu je het zegt, ik lees dat vaker.
Ik mag dan wel gegevens achterlaten toch dat hun contact opnemen toch, (als ze willen)?
Punt is ik weet verder niks, ook niet via de tusseneigenaar dus heb niks om te beginnen.
Maar komt goed, ik ben nogal vasthoudend :=
Dus ik ga het gewoon proberen, om te beginnen bij bokt vanavond.

Ik heb al wel 1 mobielfoto trouwens.. even uploaden

Edit; Afbeelding
Dit is em, weet even niet meer of het een merrie of een ruin was :=
Omdat ik nog zo weinig weet maak ik er vanavond pas een ovtje van, als iemand iets weet nog over het hoe en wat kunnen opvragen wil ik het graag horen.
(Ja het is een rommel op de grond maar had weet ik het hoeveel pony's gepoetst en shame on me, al een paar dagen niet geveegd)