Fokker/stalnaam bij de sportnaam gebruikelijk?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Fokker/stalnaam bij de sportnaam gebruikelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 09:11

De titel zegt het eigenlijk al. Maar wat is gebruikelijk bij het kiezen van de sportnaam?

Voor mijn merrie wil ik een startpas aan gaan vragen (om gewoon lekker hier op eigen terrein mee te doen). Maar nu moet ik haar aanmelden en daarbij een sport naam kiezen. Die naam hoeft van mij niet allerlei poespas te hebben want ze moet er haar hele leven nog mee doen (ja ik weet dat hij veranderd kan worden maar daar zal niet snel voor gekozen worden).

Nu heet mijn merrie Donna Gondela HN. Maar wat is nu gebruikelijk als sport naam? Gewoon heel haar stamboek naam? of HN weg laten?

orienta

Re: Fokker/stalnaam bij de sportnaam gebruikelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 09:14

Ik zie toch wel in mijn omgeving dat bij een paard met een lange of moeilijke naam dat ze een deel weglaten of gewoon een afkorting als sportnaam gebruiken.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 09:15

Is geheel je eigen keuze. Maar, ik als fokker zou het altijd wel op prijs stellen als de stalnaam erbij vermeldt wordt, is toch een herkenbaar iets en geeft als fokker ook wel voldoening.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 09:29

Neonlight schreef:
Is geheel je eigen keuze. Maar, ik als fokker zou het altijd wel op prijs stellen als de stalnaam erbij vermeldt wordt, is toch een herkenbaar iets en geeft als fokker ook wel voldoening.

Oke dan laat ik hem er gewoon bij! Ik vroeg me namelijk alleen af of het gebruikelijk was of niet. Niet dat het raar zou staan of iets.. Want het leek met zo raar als ze omroepen (ik wil gaan springen namelijk) Nina met xxx..

Angela

Re: Fokker/stalnaam bij de sportnaam gebruikelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 09:42

Juist bij de sportnamen kom je de meeste exotische namen tegen heb ik het idee. Ik zou zelf kiezen voor de stamboeknaam, dat is wel zo duidelijk, en hoef je zelf ook niet te bedenken hoe je paard waar ook alweer heet.