Mijn instructrice wil met mijn merrie gaan starten, dit omdat ik haar graag M2 met 3 winstpunten wil hebben voor het sportpredikaat (Gelderse merrie, dus M2+3 is voldoende voor sportpredikaat). Mijn instructrice heeft hier in Nederland een aantal paarden in de Z gereden (geen idee of dat ook ZZ was, ik heb sowieso weinig verstand van klassen in de dressuur
). Het paard heeft nog nooit een wedstrijd gelopen, dit is omdat ik zelf extreem gespannen wordt van wedstrijden en er met haar dus niet naartoe durf. Mijn merrie is verder wel goed dressuurmatig getraind en kan het zeker aan.Nu is mijn vraag in welke klasse zij mag starten met het paard. Ik weet dat als ik met haar ga starten dat we in de B moeten beginnen, maar geldt dat ook voor haar? Maakt het daarbij ook nog uit welke leeftijd het paard heeft, ik heb ooit iets gelezen dat je het dier een X aantal jaren moest zijn voor bepaalde klassen? Mijn merrie is bijna 8, dus ik dacht dat haar leeftijd dan geen probleem hoorde te zijn, maar dat weet ik dus ook niet zeker.