Welke klasse starten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

InekeH87

Welke klasse starten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-12 22:29

Ik weet dat hier al een aantal onderwerpen over zijn, maar ik krijg geen duidelijk antwoord.
Mijn instructrice wil met mijn merrie gaan starten, dit omdat ik haar graag M2 met 3 winstpunten wil hebben voor het sportpredikaat (Gelderse merrie, dus M2+3 is voldoende voor sportpredikaat). Mijn instructrice heeft hier in Nederland een aantal paarden in de Z gereden (geen idee of dat ook ZZ was, ik heb sowieso weinig verstand van klassen in de dressuur :o ). Het paard heeft nog nooit een wedstrijd gelopen, dit is omdat ik zelf extreem gespannen wordt van wedstrijden en er met haar dus niet naartoe durf. Mijn merrie is verder wel goed dressuurmatig getraind en kan het zeker aan.
Nu is mijn vraag in welke klasse zij mag starten met het paard. Ik weet dat als ik met haar ga starten dat we in de B moeten beginnen, maar geldt dat ook voor haar? Maakt het daarbij ook nog uit welke leeftijd het paard heeft, ik heb ooit iets gelezen dat je het dier een X aantal jaren moest zijn voor bepaalde klassen? Mijn merrie is bijna 8, dus ik dacht dat haar leeftijd dan geen probleem hoorde te zijn, maar dat weet ik dus ook niet zeker.

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 22:31

Meerdere paarden geklasseerd in het Z? Dan mag ze ieder paard uitbrengen in deze klasse of lager (naar keuze). Ze mag er dus direct M2 mee gaan starten.
Het paard moet minimaal 5jaar oud zijn voor het M. Geen probleem bij jouw merrie dus.

InekeH87

Re: Welke klasse starten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-12 22:32

Ok bedankt!

Fwest23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 01:02

Direct m2!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 06:36

Dit staat gewoon in de inschalingstabellen van het dressuurregelement.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-12 07:51

inschalingstabellen? Wat zijn dat en waar kan ik die vinden?

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 07:55

bengel90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 11:59

Je moet vragen aan je instructrice wat ze precies heeft gereden. Als ze meerdere paarden in het Z gereden heeft, mag je op een gegeven moment gewoon starten in de klasse waarin zij wil (mits leeftijd van paard hoog genoeg is) Zij zou dan volgens mij gewoon in de M2 mogen starten.