Wat doen voor een finishing touch?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xAnnouk

Wat doen voor een finishing touch?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-12 22:10

Hoi hoi!

Morgen heb ik clubkampioenschappen.
Ik wilde eigenlijk nog iets doen wat je pony extra mooi maakt morgenochtend oid.

Ik heb haar benen gewassen, staart gewassen en de hoeven schoongemaakt en ingevet, baby olie rnd der oogies en rond der snoetje en morgen ochtend weer baby olie.
Daarna nog ingesprayed met glansspray.

Wie weet nog iets leuks?
Ik vlecht alleen haar manen in, voorpluk en staart niet want dat staat niet mooi bij haar.

Ben benieuwd of jullie nog tips hebben :)

knetterhard

Re: Wat doen voor een finishing touch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 22:12

ik vind de voorpluk los best onverzorgd staan :+, maar goed ieder zijn mening ligt natuurlijk ook aan of het een dikke voorpluk is of niet :j.

Ik gebruik 'paardennagellak' voor de hoeven, zodat ze mooi schoon blijven :o.

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-12 22:13

Nou als ik dat doe dan zie je een mega hoofd, echt niet mooi bij haar.
Maar per paard verschillend :j

Paarden nagellak? :+

eefjuh20

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 22:52

bij quickly moet je inderdaad niet de voorpluk vlechten..staat echt super lelijk bij haar..ik zou niet weten wat je verder noh kan gebruiken..bij schinski doe ik altijd z'n hoofd met een lotiondoekje schoonmaken en dan baby olie erop maarja dat heb je ook al haha..tot morgen!!

eefjuh20

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 22:54

knetterhard schreef:
ik vind de voorpluk los best onverzorgd staan :+, maar goed ieder zijn mening ligt natuurlijk ook aan of het een dikke voorpluk is of niet :j.

Ik gebruik 'paardennagellak' voor de hoeven, zodat ze mooi schoon blijven :o.

ze heeft een hele dikke voorpluk..en een mega hoofd voor een d-pony..kijk maar in het profiel van Anouk voor een foto van quickly

elisa_beth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 13:28

je zou een motief kunnen maken met showmarkers of verschillende kleurtjes rekkertjes of lintjes meevlechten maarja dat is waarschijnlijk niet echt wat je vroeg *D
euhm als glansspray niet hetzelfde is als glitterspray zou je dus ook glitterspray kunnen gebruiken

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 13:31

Ik zie in je profiel dat ze nog van die smerige kwasten aan haar sokken heeft.
Die zou ik eraf scheren. sowieso het wit van de benen scheren, ziet er gelijk een stuk verzorgder uit.

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 13:32

ik zou het lemker zo laten als je pony er maar verzorgt uitziet :j
het rijden is vele malen belangrijker dan het uiterlijk
je kunt je pony nog zo mooi maken als je slordig rijd hebt je daar helemaal niks aan
het is maar 1 punt he van de +- 30 die je krijgt :j

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 13:37

ik doe bij mijn paard altijd de witten voetjes op scheren, oren scheren, zijn zwarte voetjes de sokken er af scheren en de kroonrand scheren, baard weg scheren en al het overige lange haren scheer ik ook weg. als de zon schijnt in baby olie in de staart ook heel mooi.

eefjuh20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 14:20

moelly schreef:
Ik zie in je profiel dat ze nog van die smerige kwasten aan haar sokken heeft.
Die zou ik eraf scheren. sowieso het wit van de benen scheren, ziet er gelijk een stuk verzorgder uit.

dat gaat dus niet want de pony is van mijn vader en hij wil het zo laten..zoals je kan lezen in anouk haar profiel verzorgd ze quickly..

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 15:27

oh, sorry, overheen gelezen.
Dan zou ik ze iig zo schoon mogelijk houden.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 15:03

Ik scheer altijd beentjes op, oren uitscheren, baard eraf, 3de oor kort geschoren, hoefjes schoon + van die zwarte hoevenlak (geen vet haha) waar je de hoeven mooi zwart mee krijgt.
Manen knot ik met naald en draad (vaak 5, met voorpluk erbij 6) Bij mijn pony staat het ook voor geen meter een knot, maar ik gebruik altijd een oornetje maar nu heb ik een andere frontriem die ver doorhangt dus dan lijkt zijn hoofd niet zo groot :=
Je verliest wel punten als je de voorpluk niet invlecht... Al ziet het er lelijk uit, het ziet er wel verzorgder uit en daarvoor krijg je een punt.
Denk ook aan jezelf! Zorg dat de knopen van je jasje goed dichtzitten en je plastron moet ook netjes zitten.
Geen sokken boven je laarzen uit en een mooie knot bij jezelf :)
Owja en schone laarzen en witte broek :))
Daarmee haal ik bijna altijd een 8 :))