Wie o wie gaat startkaartvrij starten dit jaar?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

shirleyp
Blogger

Wie o wie gaat startkaartvrij starten dit jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-12 21:08

In navolging van alle start-topics hier een startkaartvrij-starttopic!

Wat ga je doen? Hoe gaat het met je wedstrijden? Wat is jouw reden om startkaartvrij te gaan rijden?

Ik hoop dit jaar heel wat startkaartvrije concoursen mee te rijden. Ik wil mijn jonge paard (en mezelf :o ) de tijd geven om te wennen aan het rijden op vreemd terrein. Ik heb nog geen eigen trailer en wil pas een startkaart aanvragen wanneer ik alle vervoerszaken op orde heb. Daarnaast zijn er zo veel startkaartvrije concoursen in de regio dat ik me daar eigenlijk eerst op wil uitleven :D Vooral de afwisseling tussen dressuur, springen en crossen vinden Camaro en ik erg tof!

Anoniem

Re: Wie o wie gaat startkaartvrij starten dit jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 21:11

Startkaartvrije wedstrijden? Heb je daar meer info over, want ik heb daar nog helemaal niks over gehoord?

_Gerdien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 21:14

ben ook wel benieuwd! Aangezien ik en mijn jonge merrie het nog lang niet zover hebben, maar wel eens een wedtrijd zou willen doen..

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 21:15

Shirley, je mist Goor nog. 9 juni oefendressuur 2 proeven! Staat net op startlijsten :D

shirleyp
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-12 21:21

Setteli, dank voor de tip :D

Startkaartvrije wedstrijden zijn de BB-rubrieken die bij een flink aantal officiële wedstrijden worden georganiseerd, de zogenaamde impulsrubrieken. Ook zijn er veel 'onderlinge' wedstrijden waar ruiters van buitenaf ook welkom zijn. Vaak kan er 1 dressuurproef worden gereden en kun je een BB-parcours (80 cm) springen. Er zijn (vooral in het najaar) ook veel crossen die zonder startkaart toegankelijk zijn.

Voorbeeld van een dergelijk vraagprogramma:
http://www.stalscholten.nl/index.php?op ... &Itemid=22

_Gerdien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 21:37

bedankt! ik zal ff wat rondneuzen

_Maggy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 21:40

Wat leuk hier een topic van! :)
Ik wil ook graag zonder startkaart starten en ben dus ook veel opzoek naar dit soort wedstrijden.
Ik wil dit graag doen omdat ik (nog) niet in bezit van een trailler rijbewijs en ik dus afhankelijk ben van anderen.. Ook vind ik de 'druk' van bijna elk week een wedstrijd rijden niet leuk. Maar ik hoop wel via deze wedstrijden mijn niveau te testen en zo met z'n 2en door te trainen totdat we er samen goed klaar voor zijn. Dan kan ik altijd nog kijken wat ik doe :D

Maar waar zie jij al die BB rubrieken dan? Want ik heb een aantal weken terug alles bekeken maar kon er maar weinig vinden :(

Cissi_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 21:45

Lijkt mij wel wat maar heb het idee dat je die wedstrijden hier in de regio (Brabant) niet veel ziet..

shirleyp
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-12 21:51

_Maggy_ schreef:
Maar waar zie jij al die BB rubrieken dan? Want ik heb een aantal weken terug alles bekeken maar kon er maar weinig vinden :(

In De Lutte kun je een dressuurproef zonder startkaart rijden. Impuls Dressuur Paarden heet de lijst op startlijsten.nl

Ik doe in april nog meer bij manege Pentrop in Hengelo, maar volgens mij zitten die vol. In Lonneker heb je straks ook weer een impulsrubriek en BB-springen, volgens mij is dat in juli of augustus. In juni kun je springen en dressuren in Beckum, zie http://www.stalscholten.nl. In het najaar kun je naar Buurse (Dag van het Paard), daar organiseren ze dressuur, springen en een cross voor mensen zonder startkaart. Bussloo heeft in het najaar een tripalon.

Jammer dat er weinig over bekend is! De KNHS bespreekt de impulsrubrieken vrij uitgebreid op hun website: http://www.knhs.nl/overview1.asp?pCatID ... =11&men=07

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 22:35

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 07:36

Ik ga dit ook doen met mijn jonkie. Komt tie gewoon rustig ergens anders en kunnen we mooi oefenen.

Ik ga met Hemelvaart naar Heerjansdam (impulsrubriek) en in juli naar Stal Midler en die daar buiten meedingen mee. Is een onderlinge wedstrijd maar voornamelijk voor onervaren combi's. Nu is paard dat wel, maar ik niet. Dus zo is het mooi opgelost!

Illusion1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 09:32

Leuk topic!

Wij gaan dit jaar ook weer verder als Toos Startkaartloos. In juli vorig jaar hebben we de startkaart stopgezet, omdat we zin kregen in echt leuke dingen doen. De sfeer vind ik op de impulswedstrijdjes veel relaxer dan in de "echte" wedstrijdsport. Ik rijd met een 22 jarige die niet meer helemaal meekwam in de L1 dressuur. B springen zouden we sowieso niet meer redden. Na even nadenken besloten de startkaart stop te zetten en een stapje terug te doen. Dat bleek juist een enorme stap vooruit te zijn. Vorig jaar Dag van het Paard gereden en we haalden zowaar een 2e prijs in de B dressuur. Daar ook een crossje gereden. De eerste in onze carriére. Wat was dat ontzettend leuk! Vervolgens zijn we naar de Tripalon in Bussloo gegaan. De oefencross in Broekelo hebben we gereden (alles laag) en de afsluiter was de oefencross in Holten. Paard en ik hebben er zoveel lol in.

Dit jaar staan op het programma: Onderling Hengelo 2x B dressuur en 2 rondjes springen 50 cm (dat kan ie mooi aan en ik ook ;) ), stalconcours Pegge (besloten), 1x B dressuur en 2 rondjes 60 cm springen, onderling Beckum stal Scholten, 1x B dressuur en 50 cm springen. De oefencrossjes die in de omgeving weer georganiseerd gaan worden zullen wij ook weer gaan bezoeken. Ik zou het geweldig vinden om in oktober wéér met mijn fitte opaatje naar Broekelo te gaan.

Wij rijden dus niet startkaartloos om ervaring op te doen, maar om mee te doen aan disciplines waar we goed in passen. Alles onder het motto: Lol MET je knol! En lol hebben we!

Op naar een tof startkaartloos seizoen!

Natasja1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 09:34

Ik ga het ook een jaartje proberen, zo kunnen we samen wennen aan andere omgeving. volg dit topic even :)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 09:39

Hoe en waar kan ik dat precies bijhouden en volgen waar die wedstrijden zijn en welke vereniging het doet.

Ik wil mijn jonkie eigenlijk pas over 2 jaar starten maar ervaring opdoen op ander terrein met alle dien van zaken is wel handig aangezien het een echte dramaqueen is.

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 09:49

Zelf heb ik met mijn fries een aantal onderlinge wedstrijden gereden. Ook om de rede dat we geen vervoer hadden...

Voor wie er in Noord-Holland (Noord) woont: 6 Mei organiseert de Noorderkoggeruiters in Benningbroek een onderlinge wedstrijd. Het gaat om dressuur: Verkorte B, B, L, en M. Springen: 0-30, 30-40, 40-60, 60-80, 80-100 cm. Inschrijfkosten zijn maar 5 euro.

Ik heb hier een aantal onderlinge wedstrijden gereden en ik vond het leuk :)

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 15:01

Ik wil dit jaar ook graag eens een wedstrijdje gaan rijden om te kijken of dat wat is voor mij en mijn druktemaker. Pony is onwennig en onzeker en ik heb nog nooit wedstrijden gereden, dus ik vond een dure startkaart geen goed begin. In regio Brabant kan ik op startlijsten.nl inderdaad niks vinden, maar ik had begrepen dat het in Asten wel zou moeten kunnen. Die heb ik toevallig net gemaild voor ik dit topic vond.
Mocht iemand dus iets weten in Brabant, hoor ik het graag :)

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 15:17

Tita, goed om je heen vragen en op wedstrijdplatform zoeken op impulsrubrieken :)

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 15:27

die impulswedstrijden op startlijsten.nl zijn allemaal zo ver rijden :(

Cissi_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 21:06

Maartje: Asten is alleen in de winter geloof ik. De laatste oefenwedstrijd is deze maand al geweest. Breng me op de hoogte als je iets weet, ik kom uit dezelfde regio als jij..

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 19:18

Ja, Asten is inderdaad alleen in de winter. Had een reactie terug dast ze in de zomer alleen springen. Ik ga hier in ieder geval nog even verder zoeken, ik zal het wel in dit topic zetten als ik iets vind!

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 11:40

Ik ben nog niet zo helemaal thuis in wedstrijden rijden enzo, maar waar moet je precies allemaal lid voor zijn om de impulswedstrijden te rijden?
Is dat hetzelfde als bij 'gewoon' wedstrijd rijden of hoef je alleen maar lid te zijn van de KNHS?

shirleyp
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-12 17:27

Soms hoef je helemaal nergens lid van te zijn. Vaak moet je voor de impulsrubrieken bij een officieel concours enkel KNHS-lid zijn. Dit kost volgens mij een euro of vijftien.

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 17:47

Gelukkig!
Dat scheelt in de kosten als ik geen lid hoef te worden bij een vereniging! Vooral als het eigenlijk niks wordt met wedstrijden! :')

Iljavdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 18:39

Ik wil ook nog wel eens een onderlinge wedstrijd in de buurt rijden met mn verzorgpaard.
Gaat niets worden maarja :')
Dus Als iemand iets weet omg burgum (friesland)

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 18:47

Ik ga ook zonder startkaart rijden. Er zijn hier in de omgeving vrij veel koudbloedenwedstrijden dus daar doe ik aan mee. Meer onderlinge wedstrijden heb ik nog niet gevonden :n